خبرگزاری کار ایران

از مردم عذرخواهی می‌کنم

قلعه‌نویی: فوتبال چرا ندارد؛ پنج شش بازیکن ما کیفیت لازم را نداشتند

قلعه‌نویی: فوتبال چرا ندارد؛ پنج شش بازیکن ما کیفیت لازم را نداشتند
کد خبر : ۱۵۲۶۰۷۶

سرمربی تیم ملی معتقد است بازیکنان، کیفیت همیشگی را نداشتند و در ادامه بازی بهتری از تیم ملی ارائه می‌شود.

به گزارش ایلنا، تیم ملی ایران در دور سوم مقدماتی جام جهانی امشب مقابل قزقیزستان قرار گرفت و با تک گل طارمی به برتری رسید‌. این در حالی بود که هواداران حاضر در ورزشگاه از کیفیت بازی ناراضی بودند و شعارهایی علیه سرمربی تیم ملی سر دادند. 

امیر قلعه‌نویی پس از پیروزی مقابل قرقیزستان در نشست خبری حاضر شد.

* صحبتهای اولیه؟

اگر بخواهیم بازی را تقسیم کنیم، در نیمه دوم گردش توپ‌مان خیلی خوب بود، ایجاد موقعیت کردیم، به تیر زدیم و کاشته و موقعیت داشتیم. اما باید یک معذرت‌خواهی کنم، چون باید بهتر بازی می‌کردیم. البته طبیعی است. بازی‌های اول همیشه اینطور است. شما ببینید استرالیا در کشور خودش به بحرین باخت، کره با به قول برخی ها فلسطین جنگ زده مساوی کرد‌.

* دیدار با قرقیزستان؟

ما شرایط خاصی داشتیم، مشکلات داشتیم، یک سری از بازیکنان در شرایطی مسابقه نبودند و جابجایی زمین داشتیم و ۱-۰ بردیم و کلین شیت کردیم و من عذرخواهی می‌کنم. به هر حال تماشاچی‌ها ناراضی بودند، ولی اگر جای طرفداران استرالیا یا کره بودند، نمی‌دانم شرایط چطور بود. توقع من از این تیم این است که بهتر بازی کنند، از موقعیت‌ها بهتر استفاده کنند. با اینکه ۴-۵ نفر از بازیکنان تیم ما در شرایط خودشان نبودند، باز هم ایجاد موقعیت داشتیم. آنها فقط یک موقعیت داشتند که حزباوی یک اشتباه بچگانه کرد و جا دارد از آقای بیرانوند به خاطر روز خوبش تشکر کنیم. امیدواریم بازی‌های بعد بهتر شود.

 

* چرا نتوانستیم گل بعدی را بزنیم؟

شرایط زمین در حد ملی نبود اما مجموعه ذوب‌آهن واقعا تلاشش را نکرد. ما یک زمین صاف مخمل میخواهیم که بازیکنان توانایی خود را نشان بدهند اما مشکلاتی هست که کیفیت را پایین میاورد. اما فوتبال همین است و چرا ندارد؟ چرا رئال مادرید امباپه را آورده و نتیجه نگرفته؟ انچلوتی که بزرگترین مربی دنیا است و امباپه را آورده اما فوتبال چرا ندارد. قطر دو دوره قهرمان می‌شود اما در کشور خودش میبازد. اگر قرار بود همه چیز روی حساب باشد جذابیت نداشت. سیتی چند دوره قهرمان لیگ شد اما در نیمه نهایی باخت چون فوتبال چرا ندارد. یک سری از بازیکنان ما در شرایط مسابقه نبودند و کیفیت ایده ال را نداشتند در بازیهای بعدی بهتر خواهیم شد. اما ازبکستان را دیدیم که کره شمالی مقابل آنها پنالتی خراب کرد و گل خالی را نزد، اینکه بیاییم پنج شش گل بزنیم، سخت است. اگر قلی زاده آن توپ را میزد و دو صفر به رختکن میرفتیم شرایط متفاوت میشد. اما قبول دارم پنج شش بازیکن ما کیفیت لازم را نداشتند و در شرایط خودشان نبودند اما تعویض ما هجومی بود و وینگرها را عوض کردیم که سرعت بدهیم و به گل دوم برسیم. تعویض ما جواب نداد و در شرایط موردانتظار نبودند.

* قبلا تاکید کردید لیگ باید ۲۵ مرداد آغاز شود تا بازیکنان به فرم خوب و شرایط بازی برسند. البته وضعیت ورزشگاه‌ها هم چندان خوب نبود. 

طبیعتا بازیکن باید در شرایط مسابقه باشد. مسابقه دیکته ای است که مینویسی و اگر نویسی غلطت پیدا نمی‌شود. حرف من برای این بازی بود که اگر بازیکنان از شرایط بازی دور باشند چه می‌شوند. من از بازیکنان تشکر می‌کنم و مهم این است که بازیکنان با تمام توان بازی می‌کنند. این همبستگی خیلی‌ها را ناراحت کرده، خیلی ها را ناراحت کرده. به قول امیرحسین صادقی در این ۲۰ سالی که میگوید در فوتبال بوده همچین تیم ملی ای ندیده که بازیکنان باهم رفیق باشند. اما خوشحالم که هم بردیم و هم کلین شیت کردیم و دستاوردهایی هم بود که به دست نیاوردیم. مطمئنم بازی به بازی بهتر خواهیم شد. شما دیدید جوان‌های ما مثل حزباوی و یوسفی خوب بازی کردند و اشتباه را شاید حسین کنعانی هم بود می‌کرد. ما روندمان خوب است و تمرینات هم منظم بوده و بچه ها انضباط دارند و بهتر خواهیم شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز