خبرگزاری کار ایران

مناف هاشمی: در پاریس اولین‌های زیادی داشتیم

 مناف هاشمی: در پاریس اولین‌های زیادی داشتیم
کد خبر : ۱۵۲۲۷۵۳

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: کشتی ۸ مدال کسب کرد و در تکواندو سابقه نداشته هر ۴ نفر مدال بگیرند.

به گزارش ایلنا، مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در پایان نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سی و نهمین جلسه هیئت اجرایی با گزارش رئیس کمیته از المپیک پاریس که ورزشکاران افتخارات خوبی داشتند، شروع شد. رئیس کمیته ملی المپیک، بنده به عنوان سرپرست و همکارانمان در مرکز نظارت گزارشی ارائه کردیم‌.

وی تاکید کرد: همه از نتایج مطلع هستیم و و نتیجه کاروان در پاریس دومین نتیجه خوب بعد از المپیک 2012 لندن است که پیام مقام معظم رهبری و تقدیر و تشکر از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و ورزشکاران را در پی داشت.

هاشمی افزود: در این دوره 12 مدال کسب شد که می‌توانست دو تا سه نقره به طلا تبدیل شود و تاریخ سازی رخ دهد. در پاریس اولین‌های زیادی داشتیم و تکواندو به عنوان بهترین رشته و در کنار آن کشتی بهترین مدال‌ها را به دست آوردند. کشتی 8 مدال کسب کرد و  در تکواندو سابقه نداشته هر 4 نفر مدال بگیرند. در المپیک پاریس جایگاه بیست و یک توسط کاروان ایران کسب شد و این نتیجه می توانست بهتر هم باشد.

وی ادامه داد: در المپیک لندن سه تا چهار مدال بعد از حدود هفت سال عوض شد اما در پاریس همه مدال‌ها را همانجا گرفتیم. امید به ورزش ایران داد که به جز کشتی، تکواندو و وزنه‌برداری  می‌توانیم به مدال برسیم، مانند شمشیربازی، تیراندازی، سنگنوردی و ژیمناستیک. دو رشته برای اولین بار به فینال رسیدند و هیئت اجرایی پاداش در نظر گرفتند. برای مهدی الفتی و رضا علیپور پاداش و تجهیزات در نظر گرفتیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد ناهید کیانی گفت: مدال نقره او برابر طلا در نظر گرفته شد و دولت هم این جایگاه را در نظر گرفت و کمیته ملی المپیک هم این را در نظر گرفت و معادل طلا پاداش می‌گیرد. از حسین رضازاده هم تجلیل شد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد کمیته برای ورزشکارانی که به شاخص‌ها برسند از 25 میلیون تا 125 میلیون بوده است تا بتوانیم در بازی‌های آسیایی ناگویا جایگاه خود را برگردانیم. کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی ناگویا و المپیک لس آنجلس را راه اندازی کردیم. در تلاشیم در قالب استعدادیابی از سطح استان‌ها ورزشکاران را شناسایی کنیم تا در بازی‌های آسیایی و المپیک بعدی جایگاه بهتری بگیریم.

هاشمی در ادامه افزود: میرزازاده در کشتی در حوزه جوانمردی در قالب منشور المپیک کار بزرگی کرده و قرار شد مورد تشویق قرار بگیرد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص عملکرد فدراسیون ها در المپیک گفت: عملکرد رشته ها را به خیلی خوب، خوب، رضایت بخش و دور از انتظار دسته بندی کردیم. رشته هایی که خیلی خوب بودند تکواندو و کشتی است. ژیمناستیک،  صخره نوردی و شنا و تیمی شمشیربازی خوب هستند و قایقرانی، تیروکمان، سابر انفرادی، دوچرخه سواری و تنیس روی نیز عملکرد رضایت بخشی داشتند.  در تیروکمان مبینا فلاح از رتبه 49 به 28 رسید در برخی رشته‌ها با مدل فاصله داریم. در تنیس روی میز و شمشیربازی چند برد داشتند. در دوچرخه قبلا به خط پایان نمی‌رسیدند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز