خبرگزاری کار ایران

طالقانی: باید مجسمه یزدانی را طلا گرفت؛ او در دوره بعدی طلا می‌گیرد

طالقانی: باید مجسمه یزدانی را طلا گرفت؛ او در دوره بعدی طلا می‌گیرد
کد خبر : ۱۵۱۷۱۶۰

محمدرضا طالقانی پیشکسوت کشتی معتقد است حسن یزدانی یک اسطوره است که در المپیک لس آنجلس می‌تواند مدال طلا را کسب کند.

به گزارش ایلنا، کاروان کشتی ایران در المپیک پاریس عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و ۲ طلا، ۴ نقره و دو برنز ماحصل تلاش ارزشمند فرنگی‌کاران و آزادکاران کشورمان بود. محمدرضا طالقانی پیشکسوت کشتی و رئیس اسبق فدراسیون کشتی معتقد است تلاش کشتی‌گیران در المپیک پاریس ستودنی بوده و آن‌ها بهترین عملکرد را از خود بر جای گذاشته‌اند. 

صحبت‌های خبرنگار ایلنا با پیشکسوت ارزنده کشتی را می‌خوانید: 

عملکرد کاروان کشتی ایران در المپیک پاریس را چطور دیدید؟ 

از این بهتر می‌شد؟ بچه‌ها کاری کردند کارستان! در المپیک ۸ مدال گرفتن کار ۵۰ کشور است و هم بچه‌های کشتی هم بچه‌های تکواندو واقعا خوب کار کردند. اصلا مگر از این بهتر می‌شد که در تیم  ۶ نفره، ۴ نفر مدال بگیرند. 

عموزاد و زارع در یک قدمی طلا بودند اما در فینال با شکست مواجه شدند.

عموزاد بهترین کشتی‌گیر ما بود و اینکه در فینال اشتباه کرده، از ارزش او کم نمی‌کند و نمی‌توان مدال نقره او را زیر سوال برد. کسی که نقره المپیک را می‌گیرد یعنی دستاورد بزرگی کسب کرده، زارع و عموزاد کشتی‌گیران بزرگی هستند و باید آن‌ها را تحسین کرد. 

حسن یزدانی در فینال با مصدومیت بد موقعی مواجه شد. 

مصدومیت او که از ۸ ماه پیش بود و گفته بودم یزدانی را به حال خودش بگذارید قطعا یک مدال در المپیک کسب می‌کند و همین طور هم شد. حالا در روز آخر کتفش در رفت و نتوانست مسابقه‌اش را ببرد؛ باید مجسمه یزدانی را طلا گرفت که با یک دست کشتی گرفت.

عملکرد حسن یزدانی پس از اتمام مصدومیت مثل قبل خواهد بود؟

حسن یزدانی خیلی شایسته‌تر از لوپز کوبایی است که ۵ دوره طلای المپیک را گرفته است. کسی که ۱۱ مدال دارد قطعا از لوپز چیزی کم ندارد و من به شما قول‌می‌دهم یزدانی در دوره بعدی برنده مدال طلای المپیک خواهد بود. چون تجربه و عملکرد او این را نشان می‌دهد و ما نباید بگوییم که او از الان بازنشسته شود. برای چه بازنشسته شود؟ او یک کشتی‌گیر شایسته است و می‌تواند مدال بگیرد. 

یزدانی که ۱۱ مدال گرفته، یک آدم بزرگ و اسطوره است و قطعا می‌تواند در المپیک بعدی هم مدال بگیرد زیرا تجربه‌اش بیش‌تر و عملکردش بهتر خواهد شد. سن او هم بالا نیست و از این نظر مشکلی ندارد، همین آقای لوپز در ۴۱ سالگی مدال طلا گرفت در حالی که حسن یزدانی از او قوی‌تر و هوشیارتر است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز