خبرگزاری کار ایران

بمب نقل و انتقالاتی استقلال را بیشتر بشناسید؛

شاگرد سابق آنچلوتی، یار جدید آبی‌ها

شاگرد سابق آنچلوتی، یار جدید آبی‌ها
کد خبر : ۱۵۱۵۰۰۱

بعد از کش‌وقوس‌های فراوان، قرارداد گائل کاکوتا با استقلال رسمی شد و این وینگر کنگویی به جمع آبی‌پوشان پایتخت پیوست.

به گزارش ایلنا، هواداران استقلال طی روزهای گذشته و بعد از جذب سامان فلاح، رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور، محمدحسین اسلامی، علیرضا کوشکی و آلمدین زیلیکیچ، چشم‌انتظار تقویت فهرست تیم‌شان با جذب بازیکنان خارجی بودند. در شرایطی‌که در طول یک‌ماه اخیر، گمانه‌زنی‌های پرشماری درباره لیست بازیکنان خارجی مدنظر جواد نکونام به عمل آمد اما سرانجام مشخص شد که دیدیه اندونگ در کنار گائل کاکوتا، 2 بازیکن خارجی مدنظر سرمربی استقلال هستند.

نکونام برای تقویت فاز تهاجمی تیمش با وجود در دسترس داشتن جلال‌الدین ماشاریپوف، مهرداد محمدی، علیرضا کوشکی، محمدحسین اسلامی و آلمدین زیلیکیچ، درصدد آن بود تا یک وینگر نام‌آشنا هم جذب کند تا خیال خود را آسوده نماید. به درخواست نکونام، در چند نوبت مذاکرات با گائل کاکوتا، وینگر 33 ساله فصل گذشته آمیان فرانسه پیش رفت و سرانجام بعد از کش‌وقوس‌های فراوان و به عمل آمدن توافقی 3جانبه، قرارداد ستاره کنگویی با استقلال نهایی شد.

 

ستاره‌ای با کوله‌باری از تجربه در 5 لیگ معتبر اروپایی!

استقلالی‌ها به دنبال آن بودند تا در هنگام برپایی اردوی تیم‌شان در ترکیه قرارداد گائل کاکوتا را نهایی کنند اما مشکلات ایجاد شده در مسیر انجام تست‌های پزشکی، مسیر انتقال وینگر کنگویی را پیچیده کرد و سرانجام امشب قرارداد یک‌ساله او با آبی‌ها نهایی شد. آنچه در کارنامه دوران فوتبال ستاره کنگویی به چشم می‌آید، حضور گائل کاکوتا در 5 لیگ معتبر اروپایی است؛ به‌طوری‌که او بیشترین بازی خود را در عرصه باشگاهی در لیگ یک فرانسه انجام داده و در لالیگای اسپانیا، اردیویسه هلند، لیگ برتر انگلیس و سری‌آ ایتالیا هم تجربه بازی دارد!

 

از درخشش در نقش پدیده چلسی تا کارنامه درخشان در آمیان

کاکوتا که حالا رسماً بازیکن جدید استقلال محسوب می‌شود، یکی از شاخص‌ترین پدیده‌های باشگاه چلسی در طول 2 دهه اخیر محسوب می‌شود و تعریف و تمجیدهای پرشماری از او انجام شده که یکی از مهم‌ترین تمجیدها را ادن هازارد انجام داده و کاکوتا را بااستعدادترین بازیکن دوران زندگی‌اش معرفی کرده است! بازخوانی کارنامه گائل کاکوتا نشان می‌دهد که وینگر کنگویی بیشترین بازی خود را برای آمیان انجام داده و در 106 مسابقه، ثبت 20 گل دیده می‌شود و 15 بار هم در نقش سازنده گل درخشیده است. او در مجموع دوران فعالیت باشگاهی خود تجربه انجام 371 بازی، ثبت 62 گل و ساخت 43 گل را در کارنامه‌اش دارد و با وجود سابقه بازی در همه رده‌های ملی پایه فرانسه، 27 بار پیراهن تیم ملی کنگو را در رده بزرگسالان به تن کرده است.

 

شاگرد آنچلوتی، امری، پلگرینی، خمس و حالا نکونام!

وینگر کنگویی که آماده حضور در تمرینات استقلال و معرفی خود به کادرفنی آبی‌ها است، در دوران بازی خود در عرصه باشگاهی شاگرد سرمربیان نام‌آشنایی بوده است؛ از کارلو آنچلوتی که در تیم چلسی شاگرد او بود تا اونای امری که با این سرمربی نام‌آشنا در سویا رابطه استاد و شاگردی داشت. ضمن آنکه در گوانگژو چین هم کاکوتا شاگرد مانوئل پلگرینی بود و در رایووایکانو هم زیرنظر پاکو خمس کار خود را پیش برد و حالا در فصل پیش‌رو باید زیرنظر جواد نکونام کارش را پیش ببرد.

 

در انتظار انفجار آخرین بمب

گائل کاکوتا در حالی به عنوان هفتمین خرید تابستانی استقلال رسماً معارفه شد که حالا با حضور او، ترافیک جالب‌توجهی در فاز تهاجمی استقلال شکل گرفته است؛ چرا که کاکوتا هم در پست وینگر و هم در قامت هافبک تهاجمی توانایی بازی دارد و بدون‌شک می‌تواند نقش پررنگی در ترکیب آبی‌ها در فصل پیش‌رو داشته باشد. بعد از توافق با ستاره 33 ساله کنگویی، به نظر می‌رسد که رونمایی از دیدیه اندونگ آخرین تحرک نقل‌وانتقالاتی آبی‌ها باشد که براساس تازه‌ترین خبرها، احتمالاً معارفه اندونگ هم طی 48 ساعت آینده نهایی خواهد شد تا در فاصله یک هفته تا شروع فصل جدید لیگ برتر، فعالیت رسمی استقلالی‌ها در بازار تابستانه با جذب 2 بازیکن آفریقایی در آستانه به پایان رسیدن باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز