خبرگزاری کار ایران

رضا علیپور در رقابتی سریعتر از دوی صد متر!

رضا علیپور در رقابتی سریعتر از دوی صد متر!
کد خبر : ۱۵۱۴۶۳۹

سنگ نوردی با اضافه شدن به المپیک دوی صد متر مردان را از نظر سرعت مسابقه کنار زد.

به گزارش ایلنا، صعودهای سریع در رقابت  برای بالا رفتن از دیوار صخره‌ای 15 متری، استقبال مخاطبان را به همراه داشته است.

 در میان رویدادهای رسمی المپیک 2024 پاریس، ورزشی که در آن پیروزی یا شکست به سریع ترین شکل ممکن تعیین می شود، سنگ نوردی سرعتی است.

رویدادی به سبک صعود سرعتی که در آن از یک ارتفاع 15 متری و شیب 95 درجه با سرعت زیاد بالا می‌روند و هر کسی که زودتر صفحه را لمس کند برنده است.

دوومیدانی المپیک 100 متر مردان اغلب به عنوان مبارزه 10 ثانیه‌ای یاد می‌شود و تصور می‌شود که سریع ترین رویداد است، اما با اصافه شدن این رشته به المپیک، در این رقابت، طی ۵ ثانیه نتیجه معلوم می‌شود.

مسابقات مقدماتی سنگ نوردی سرعت مردان که در استادیوم کوهنوردی Le Bourget در پاریس برگزار شد، مسابقه‌ای بود که می‌توانستید سریع ترین عنکبوت‌ جهان را ببینید!

سام واتسون از ایالات متحده، که در مسابقات مقدماتی سرعت مردان برای صعود در المپیک 2024 پاریس که در ورزشگاه لو بروژ فرانسه  برگزار شد، شرکت کرد، رکورد جهانی را با 4.75 ثانیه تغییر داد.

در مسابقه مقدماتی، بریک لئوناردو (اندونزی) صفحه را در 4.79 ثانیه لمس کرد و با رکورد جهانی سام واتسون (ایالات متحده آمریکا) در آوریل سال جاری برابری کرد اما واتسون در این مسابقات مقدماتی 4 صدم ثانیه تایم کمتری از رقیب خود ثبت کرد.

تماشاگرانی که ورزشگاه را پر کرده بودند، از جذابیت سریع ترین رویداد المپیک لذت بردند.

وقتی برنده با چند صدم ثانیه مشخص شد، دوپامین تماشاگران به معنای واقعی کلمه منفجر شد.

همچنین لحظه ای که واسا ماوم، بازیکن 39 ساله کهنه کار (فرانسه) در مسابقات مقدماتی یاروسلاو تکاک (اورکالینا) را با 0.01 ثانیه شکست داد، سکوها با پرچم سه رنگ فرانسه پر شد.

سنگ نوردی ورزشی است که برای اولین بار در المپیک 2020 توکیو به یک ورزش رسمی تبدیل شد. جایی که شما رقابت می‌کنید تا ببینید با چه سرعتی می‌توانید صعود کنید.

رقابت مرحله نهایی این ورزش بی رحمانه، سریع و دیوانه‌وار پنجشنبه برگزار می‌شود و در این رقابت رضا علیپور، نماینده ایران نیز با هفت سنگنورد دیگر برای کسب مدال در المپیک رقابت خواهد کرد. 

ورزشکار ایران که با گلایه‌هایش بابت کمبود امکانات مورد توجه قرار گرفته بود حالا باید با ورزشکاری رقابت کند که رکورد جهانی را در المپیک جا به جا کرده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز