خبرگزاری کار ایران

میرزاپور: از شکسته شدن رکوردم توسط بیرانوند ناراحت نیستم/ عابدزاده بهترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال ایران است

میرزاپور: از شکسته شدن رکوردم توسط بیرانوند ناراحت نیستم/ عابدزاده بهترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال ایران است
کد خبر : ۱۵۰۳۸۱۴

پیشکسوت فوتبال در مورد وضعیت گلرهای فوتبال ایران صحبت کرد.

ابراهیم میرزاپور دروازه بان اسبق تیم ملی که سالها در تیم فولاد دروازه بانی کرد وفصل قبل هم در تیم خیبر خرم آباد مربی دروازه بان‌های این تیم بود به بهانه بسیاری از مسائلی که پیرامون فوتبال ایران و حتی مسابقات یورو وجود دارد پاسخگوی سوالات ما بود. 

بیرانوند به تازگی رکورد 70 بازی تو را در تیم ملی ایران شکست و به عدد 71 رسید.

حضور در تیم ملی و پوشیدن پیراهنش برای هر بازیکنی یک افتخار است. برای من هم در تیم ملی مهم بازی کردن و خوشحالی دل مردم بود و باور کنید هیچ‌گاه به رکورد فکر نکردم. در مورد بیرانوند هم باید بگویم که او نیز دروازه‌بان بسیار خوبی است که در این سال‌ها موفق شده بهترین نمایش‌ها را ارائه دهد و در عرصه باشگاهی و بین‌المللی در یک‌دهه اخیر جزو بهترین‌ها باشد. او قطعاً رنج زیادی را متحمل شده تا این موفقیت‌ها را کسب کند که قابل احترام است.

در این رابطه که یک لرزبان دیگر موفق به شکستن رکوردت شد، صحبت خاصی نداری؟

هر دروازه‌بانی که برای تیم ملی بازی کند، برای من و بقیه قابل احترام است اما با وجود این خوشحالم که یک لرزبان باز هم بهترین دروازه‌بان ایران شده و یک‌دهه است که پرچم ما لرزبان‌ها را در تیم ملی بالا نگه داشته است.

این درخشش او تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد؟

همه چیز به خود علی بستگی دارد که در ادامه چگونه باشد و چطور با تمرین آمادگی خودش را حفظ کند. اما با وجود این فکر می‌کنم در اوج ماندن خیلی سخت است.

بهترین دروازه‌بان تاریخ ایران کیست؟

به نظرم عابد‌زاده بهترین دروازه‌بان تاریخ ایران بوده که ایشان را الگوی خودم می‌دانم و فکر می‌کنم او بهترین دروازه‌بان تاریخ ایران است.

در خصوص گروه نسبتاً سختی که تیم ملی‌مان در آن قرار گرفته، چه صحبتی داری؟

در گروه راحتی قرار نداریم اما نمی‌توانیم بگوییم که گروه ما از بقیه گروه‌ها سخت‌تر است؛ چه بسا گروهی که ژاپن در آن قرار گرفته با حضور تیم‌هایی مانند عربستان و استرالیا واقعاً گروه مرگ است و سخت‌ترین گروه در بین گروه‌ها محسوب می‌شود. از این مسأله که بگذریم تیم ما با توجه به کیفیت فنی که دارد، حتماً قادر است باز هم کارهای بزرگی انجام دهد و به عنوان تیم اول از گروهش صعود کند. ضمن اینکه ما باید این مهم را هم در نظر بگیریم که تیم ما همیشه یا تیم اول بوده یا تیم دوم و به طور کلی مشکلی برای حضور در جام جهانی با توجه به افزایش سهمیه تیم‌ها احساس نمی‌شود و کارمان برای صعود به عنوان تیم سوم و اما و اگر تحت هیچ شرایطی کشیده نخواهد شد.

در رابطه با میانگین سنی تیم ملی‌مان هم حرف و حدیث زیادی وجود دارد.

ما مجبوریم تغییراتی داشته باشیم و چند بازیکن جوان را آرام آرام در تیم ملی و ترکیب تیم قرار دهیم. باید به بازیکنان جوان بها داده شود تا برای جام جهانی و مسابقات بعدی مشکلی به لحاظ میانگین سنی و هماهنگی بازیکنانمان نداشته باشیم. در حال حاضر هم ما بازیکنی مانند یامال را می‌بینیم که با 16 سال سن بهترین کیفیت را در تیم ملی کشورش در تورنمنت بزرگ یورو ارائه می‌دهد اما ما چنین جوان‌هایی که میدان‌های بزرگ را در جوانی تجربه کرده‌ باشند، در تیم‌مان نداریم که نمونه اروپایی آن یامال است. در رابطه با پروسه جوان‌سازی با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدوارم این مشکل کمتر شود و برای کم شدن تأثیر آن چاره‌ای نداریم جز اینکه آرام آرام به بازیکنان جوانترمان بازی بدهیم و آنها را به مرور جایگزین بازیکنان سن و سال‌دار خودمان کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز