خبرگزاری کار ایران

پیش بازی پرتغال فرانسه؛

تکرار فینال یورو 2016

 تکرار فینال یورو 2016
کد خبر : ۱۵۰۱۳۸۵

دهم جولای دوهزار و شانزده. ورزشگاه استاد دِ فرانس. فینال بین دو تیم فرانسه که میزبان یورو ۲۰۱۶ بود و پرتغالی که با سه مساوی از گروهش صعود کرده بود.

دهم جولای دوهزار و شانزده. ورزشگاه استاد دِ فرانس. فینال بین دو تیم فرانسه که میزبان یورو ۲۰۱۶ بود و پرتغالی که با سه مساوی از گروهش صعود کرده بود. مسابقه ای که آبستن حوادث زیادی بود که مهم ترین آن مصدومیت رونالدو پس از تکل دیمتری پایت در نیمه اول بود. اشک های رونالدو را در آن بازی کسی از یاد نخواهد برد. او که یکبار در یورو ۲۰۰۴ که برای اولین بار پیراهن تیم ملی کشورش را به تن می‌کرد، در یک قدمی جام را از دست داد، این بار نمی‌خواست که این اتفاق دوباره تکرار شود ولی دیمتری پایت نظر دیگری داشت و با تکلی روی پای او، رونالدو را از بازی کردن در فینال محروم کرد تا کوارشما بجای او وارد زمین مسابقه شود. بازی با حساسیت بالایی دنبال می‌شد و رونالدو در کنار سانتوش مربی با شور و احساسات زیاد از روی نیمکت بازی را دنبال می‌کرد، شاهد گل ادر در دقیقه ۱۰۹ بازی بود و گویی خوشحال ترین انسان جهان در آن بازی بود.

حالا هشت سال بعد این بار در آلمان در حالی که رونالدو نزدیک به چهل سال سن دارد و آخرین یوروی خود را با پرتغال می‌گذارند دوباره باید به مصاف امباپه و یاران او در تیم ملی فرانسه برود.ورزشگاه فولکس پارک اشتادیون شاهد دیدار دوباره فرانسه و پرتغال خواهد بود.‌دیداری که فرانسوی ها می‌خواهند با کنار زدن پرتغال، هم انتقام فینال ۲۰۱۶ را بگیرند و هم به جمع چهار تیم برتر یورو ۲۰۲۴ راه پیدا کنند.

دو تیمی که هر دو نمایش جذاب و دلچسبی را تا به اینجای رقابتها نداشتند در حالی به مصاف هم می‌روند که کاپیتان های دو تیم آمار بسیار ضعیفی را از لحاظ گلزنی از خود نشان دادند. کیلیان امباپه تنها با یک گل زده، آن هم از روی نقطه پنالتی مقابل لهستان و کریستیانو رونالدو بدون گل زده و با از دست دادن یک پنالتی مقابل اسلوونی. فرانسه ای که با تک گل به خودی یان فرتونگن از سد بلژیک گذشت و پرتغالی که در ضربات پنالتی و با درخشش بی نظیر دیگو کاستا و مهار سه پنالتی بازیکنان اسلوونی پا به این مرحله ‌گذاشت.

جدال اصلی این بازی نه در خط دروازه، نه در خط دفاع و حتی در خط آتش نخواهد بود بلکه جدال و رقابت اصلی میان خطوط میانی دو تیم است. جایی که برای پرتغال به احتمال زیاد پالینیا که به تازگی به بایرن مونیخ پیوسته است، وینینیا بازیکن باشگاه پاری سن ژرمن و برونو فرناندزی که مرکز ثقل منچستریونایتد است، تشکیل می‌شود.ولی در آن سوی زمین دیدیه دشان که از چوامنی، کانته و آدرین رابیو پشت سر آنتوان گریزمان در بازی آخر خود استفاده کرده است، باید به دنبال پیدا کردن جایگزینی مناسب برای رابیویی باشد که به علت دو کارته بودن از حضور در این بازی محروم است. ادواردو کاماوینگا، هافبک رئال مادرید، محتمل ترین گزینه برای پر کردن جای خالی آدرین رابیو است مگر این که دشان نظر دیگری داشته باشد.

فرانسوی ها برخلاف کم فروغ بودن در خط حمله، در خط دفاع خود بازیکنان قابل اتکایی دارد و یکی از بهترین خطوط دفاعی این جام را دارد، در حالی که پرتغالی ها دفاع کمی متزلزلی را از خود به نمایش گذاشتند و روبرتو مارتینز چه فکری به حال دفاع تیمش خواهد ‌کرد.باید منتظر ماند و دید که در پایان این رقابت دیدیه دشان یا روبرتو مارتینز، کدام یک از این دو مربی سربلند و دست پر زمین مسابقه را ترک خواهد کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز