خبرگزاری کار ایران

سربازانی که در شمال به صف می‌شوند؛

در انتظار بمب‌ترکانی‌های سریالی ملوانی‌ها

در انتظار بمب‌ترکانی‌های سریالی ملوانی‌ها
کد خبر : ۱۵۰۱۱۰۷

با توجه به اصلاحات انجام شده در قانون سرباز قهرمان، به نظر می‌رسد که تابستان پرماجرایی در انتظار ستاره‌های فوتبال ایران است.

به گزارش ایلنا بازیکنان شاغل در لیگ برتر فوتبال ایران در صورت درخشش و دعوت به تیم ملی از یک امتیاز مهم برخوردار می‌شدند و آن‌هم تمدید دوره معافیت‌شان بود. طبق قانون سرباز قهرمان، بازیکنان لیگ برتری تا پایان 28 سالگی مجاز به استفاده از قانون معافیت بودند و بازیکنان ملی‌پوش هم می‌توانستند تا پایان 30 سالگی دوره خدمت سربازی خود را به تعویق بیندازند و در این بازه زمانی تا رسیدن به سن 30 سالگی، هر 6 ماه شرایط آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گرفت.

مسئولان سازمان نظام‌وظیفه در راستای اصلاح قوانین، قانون سرباز قهرمان را هم اصلاح کردند و حالا دیگر ملی‌پوش بودن و یا حضور در لیگ برتر، تضمینی برای معافیت از سربازی نیست و همین مسئله باعث شده تا شرایط ویژه‌ای برای ستاره‌های لیگ برتری به‌وجود آید. جالب آنکه ملوان بندرانزلی تنها تیم شرکت‌کننده در لیگ برتر است که می‌تواند از بازیکنان سرباز استفاده کند و در صورت تکمیل سهمیه ملوان، تیم‌های لیگ یکی مانند فجرسپاسی شیراز و نیروی زمینی تهران می‌توانند اقدام به جذب بازیکن سرباز کنند.

شوک غیرمنتظره به نورافکن و جلالی

امید نورافکن که توانست در فصل اخیر به روزهای خوب خود بازگردد و عملکرد قابل‌قبولی در ترکیب سپاهان از خود به جای گذاشت، حالا یکی از مشمولان این قانون است و دوره معافیت او به پایان رسیده است. هر چند که نورافکن در روزهای اخیر در تلاش بوده تا بتواند دوره سربازی خود را به تعویق بیندازد اما او نتوانسته به خواسته خود برسد و حالا اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، او باید از اول مردادماه رسماً دوره سربازی‌اش را در تیم ملوان بندرانزلی بگذراند.

ابوالفضل جلالی هم که فصلی رویایی را در استقلال پشت سر گذاشت و موفق به ساخت 10 گل برای آبی‌ها شد و عنوان برترین گل‌ساز فصل را مشترک با ریکاردو آلوز به‌دست آورد، دیگر بازیکنی است که مشمول قانون شده و باید برای اعزام به خدمت سربازی آماده شود. جلالی در حالی روز گذشته رسماً قراردادش را با استقلال به مدت 2 سال تمدید کرد که گفته می‌شود به‌زودی تفاهم‌نامه انتقال او به ملوان به امضا خواهد رسید و از اول مردادماه، رسماً دوره سربازی جلالی آغاز می‌شود. ستاره استقلال البته معتقد بود که می‌تواند از قانون کفالت استفاده کند و معاف شود اما این اتفاق برای او رخ نداد.

جعفرپور، اکبرپور و میرزایی در راه اعزام

ستاره‌های چپ‌پای سپاهان و استقلال تنها بازیکنانی نیستند که تغییر قانون سرباز برای آن‌ها شرایط ویژه‌ای ایجاد کرده است؛ به‌طوری‌که پیگیری‌های بیشتر نشان می‌دهد که علیرضا جعفرپور، دروازه‌بان جوان شمس‌آذر قزوین در کنار یونس اکبرپور، مدافع چپ‌پای آلومینیوم که زمزمه‌های حضورش در پرسپولیس هم به گوش می‌رسد به همراه رضا میرزایی، وینگر استقلال در لیگ بیست‌ودوم از جمله بازیکنانی هستند که باید برای اعزام به خدمت سربازی آماده شوند. گفته می‌شود که مسئولان باشگاه ملوان در حال ارزیابی وضعیت فهرست خود هستند و در صورت تکمیل‌شدن سهمیه بازیکن سرباز این تیم، احتمال اینکه یکی از این 3 بازیکن در لیگ دسته اول در فصل پیش‌رو کارش را پیش ببرد، وجود دارد!

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز