خبرگزاری کار ایران

خطری که گاریدو را تهدید می‌کند؛

ناموفق مثل سرمربیان اسپانیایی در فوتبال ایران!

 ناموفق مثل سرمربیان اسپانیایی در فوتبال ایران!
کد خبر : ۱۵۰۱۱۰۴

خوان کارلوس گاریدو در شرایطی به‌زودی فعالیت خود در فوتبال ایران را آغاز می‌کند که سرمربیان اسپانیایی خاطرات خوشی از حضور در لیگ برتر ایران ندارند!

به گزارش ایلنا، لیگ برتر فوتبال ایران در طول سالیان گذشته میزبان سرمربیان خارجی بوده و نگاهی به آمار و ارقام نشان می‌دهد که شمار سرمربیان ناموفق نسبت به سرمربیان موفق، بیشتر است. نکته جالب‌توجه در طول 2 فصل اخیر، استخدام سریالی سرمربیان اسپانیایی در فوتبال ایران است که حالا به تازگی مسئولان باشگاه پرسپولیس هم به سراغ جذب سرمربی با ملیت این کشور رفته‌اند و با خوان کارلوس گاریدو به توافق رسیده‌اند تا گاریدو در فصل آتی سکان‌دار سرخ‌پوشان پایتخت باشد.

گاریدو با وجود آنکه با مدیران باشگاه پرسپولیس به توافق رسیده، هنوز به تهران سفر نکرده و در طول 72 ساعت اخیر، موضوع مجوز کار او مورد بحث واقع شده بود. نکته مهم آنکه شورای برون‌مرزی وزارت ورزش‌وجوانان هنوز رسماً مجوز کاری خوان کارلوس گاریدو را صادر نکرده اما امروز (سه‌شنبه)، رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس در مصاحبه‌ای با رد شایعات مطرح‌شده توضیحاتی داد که منعی برای فعالیت گاریدو در فوتبال ایران نیست و به‌زودی هم مجوز کارش صادر می‌شود و هم به تهران سفر می‌کند.

خوان کارلوس گاریدو در شرایطی قرار است به تهران سفر کند که فعلاً او در بین سرمربیان حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران، تنها سرمربی اسپانیایی شاغل در رقابت‌های باشگاهی ایران محسوب می‌شود. چندی پیش از استخدام گاریدو، پاکو خمس آخرین سرمربی اسپانیایی‌ای بود که در فوتبال ایران فعالیت داشت و در میان سرمربیان اسپانیایی که به ایران سفر کرده‌اند، او بیشترین تجربه حضور روی نیمکت یک تیم را در لیگ برتر ایران دارد که خمس نتوانست انتظارات را برآورده کند.

پرنوسان مثل خمس

سرمربی اسپانیایی و سابق تراکتور تبریز که در نقش جانشین قربان بردیف روی نیمکت سرخ‌پوشان تبریزی حضور یافت، در 43 مسابقه در لیگ برتر و جام حذفی روی نیمکت تراکتور حضور پیدا کرد که 23 پیروزی، 8 تساوی و 12 باخت در کارنامه خمس دیده می‌شود و تراکتور همراه او نه در لیگ برتر و نه در جام حذفی موفق به کسب عنوان قهرمانی نشد. نکته مهم آنکه او یک‌بار هم روی نیمکت تراکتور در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا حضور یافت که با پذیرش شکست برابر شارجه نتوانست سرخ‌پوشان را به مرحله گروهی رقابت‌ها برساند.

ناموفق مانند ایگناسیو

خوان ایگناسیو مارتینس در طول فصل اخیر که فولاد بارها تغییر و تحولات در کادرفنی‌اش داشت، در 12 مسابقه در لیگ برتر و جام حذفی روی نیمکت قرمزپوشان اهوازی حضور یافت. با وجود آنکه ایگناسیو در 2 بازی ابتدایی حضورش روی نیمکت فولاد موفق به کسب 2 برد پیاپی شد اما در ادامه، شرایط کاملاً تغییر کرد و در مجموع 12 مسابقه، تنها 4 برد در کارنامه سرمربی سابق فولاد دیده می‌شود و او 5 بار طعم شکست را در فوتبال باشگاهی ایران چشید و 3 بار هم به نتیجه تساوی رضایت داد.

آلکاراس و کارلوس، ناامیدکننده‌ترین مردان اسپانیایی تاریخ لیگ برتر!

نساجی در فصلی که گذشت در مقطعی کوتاه، به سراغ استخدام سرمربی خارجی رفت و لوکاس آلکاراس جانشین مهدی رحمتی شد. آلکاراس فقط 4 مسابقه روی نیمکت نساجی نشست و پذیرش 3 باخت و کسب تنها یک تساوی و دریافت 6 گل باعث شد تا خیلی زود با شعارهای تند هواداران قائمشهری، پرونده این سرمربی اسپانیایی در فوتبال ایران بسته شود. پیش از انتخاب رحمتی به عنوان سرمربی جدید نساجی هم در فصل 02-1401، مدیران باشگاه قائمشهری به سراغ استخدام کارلوس هرناندس که این سرمربی جوان و جویای‌نام اسپانیایی هم در 7 مسابقه تنها یک برد به‌دست آورد و 4 شکست و 2 تساوی در کارنامه‌اش دیده می‌شود.

گاریدو امیدوار به جبران‌مافات!

پاکو خمس، خوان ایگناسیو مارتینس و لوکاس آلکاراس بعد از پایان حضورشان در فوتبال ایران، فعلاً هدایت تیم جدیدی را برعهده نگرفته‌اند و جزو سرمربیان بدون تیم محسوب می‌شوند. با توجه به کارنامه پرنوسان و البته ناموفق سرمربیان اسپانیایی در فوتبال ایران، باید دید خوان کارلوس گاریدو در نقش سرمربی پرسپولیس چه عملکردی از خود به جای می‌گذارد و آیا می‌تواند خاطرات تلخ حضور سرمربیان اسپانیایی در فوتبال ایران را به‌دست فراموشی بسپارد یا خیر.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز