خبرگزاری کار ایران

ضرب و شتم هوادار توسط ماموران امنیتی

ضرب و شتم هوادار توسط ماموران امنیتی
کد خبر : ۱۵۰۱۰۹۰

پس از پخش ویدئوی حمله نیروهای امنیتی به هوادار، پلیس آلمان تحقیقاتش را آغاز کرد.

به گزارش ایلنا، در روزهای اول شروع یورو به ماموران امنیتی گفته می‌شد  با هواداران مدارا  و از درگیری‌های فیزیکی اجتناب کنند. این نوع برخورد باعث شد در دیدار پرتغال و ترکیه 7 تماشاگر به زمین وارد شوند و بخواهند با کریستیانو رونالدو عکس بگیرند. موضوع امنیت بازیکنان به خطر افتاد و مسئولان امنیتی دیدارها شرایط جدیدی را به ماموران امنیتی اعلام کردند. و قرار بود برخوردی جدی‌تر نسبت به هواداران هنجارشکن رقم بخورد. با این حال داستان‌های دیدار پرتغال و اسلوونی نشان می‌دهد ماموران امنیتی این بار از آن طرف بام افتادند و فاجعه‌ای برای  آلمان در برگزاری یورو 2024 رخ داده است.

پذیرایی با مشت و لگد!

ویدئویی توسط تماشاگران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده  که نشان می‌دهد در هنگام برگزاری دیدار پرتغال با اسلوونی، چند مامور امنیتی در حال حمله به 2 تماشاگر در راهروی خروجی هستند و به صورت بسیار بدی آنها را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. ماموران مجوزی برای حمله به این سبک را نخواهند داشت و تنها اجازه دارند افراد را دستگیر کرده و در اختیار پلیس آلمان قرار بدهند. بسیاری این ویدئو را نوع میهمان‌نوازی آلمانی‌ها در یورو نام‌گذاری کرده‌اند و جنجال‌های فراوانی بابت این نوع برخورد ماموران رخ داده .

پلیس آلمان وارد می‌شود

پس از فراگیر شدن ویدئوی نام‌برده، پلیس آلمان برای آرام کردن اوضاع اعلام کرد تحقیقاتش را روی این پرونده آغاز کرده و به زودی ماجرا را روشن خواهد کرد. سخنگوی پلیس فرانکفورت در مورد حوادث روز چهارشنبه گفت: «من می‌توانم تایید کنم ما از این حادثه اطلاع داریم و به صورت جدی در حال بررسی و تحقیق روی آن هستیم.»

پس از سخنگوی پلیس آلمان، یکی از سخنگویان یوفا اعلام کرد: «ایمنی و امنیت در ورزشگاه، زمین و امکانات تیم‌ها، مساله اول و آخر یوفا و شریکانش در برگزاری مسابقات یورو است. برای این منظور تدابیر ایمنی جدید و مختلفی در ورزشگاه‌ها به کار می‌رود تا نیازها را کاملا برآورده کند و فضای امنی را برای تماشاگران و تیم‌ها بسازد. به دلایل امنیتی نمی‌توانیم در مورد اقدامات اظهارنظر کنیم اما در دیدارها به همه‌چیز اشراف داریم.»

صحبت‌های سخنگوی یوفا طوری بیان شد که نشان می‌داد این 2 فرد مورد حمله قرار گرفته، امنیت را به خطر انداخته‌اند و نیروهای امنیتی به اجبار چنین برخوردی را نشان داده‌اند. البته تحقیقات هنوز انجام نشده و پلیس آلمان نتیجه را مشخص خواهد کرد. با این حال بسیاری اعتقاد داشتند حتی اگر این افراد در تلاش برای اقدامات خرابکارانه بودند، باز هم توجیهی برای انجام چنین برخوردی وجود نداشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز