خبرگزاری کار ایران

یورو ۲۰۲۴ – مرحله یک‌هشتم نهایی؛

رومانی - هلند؛ نبرد مستضعفان/ به خودتان بیایید!

رومانی - هلند؛ نبرد مستضعفان/ به خودتان بیایید!
کد خبر : ۱۵۰۰۲۶۱

رومانی و هلند که هردو با ۴ امتیاز به مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ رسیده‌اند، امشب به مصاف هم خواهند رفت.

 

به گزارش ایلنا، از ساعت ۱۹:۳۰ امشب در ورزشگاه آلیانس‌آرنای شهر مونیخ، دیداری از مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ بین رومانی و هلند برگزار خواهد شد.

رومانی؛ فرود زرد!

خود رومانیایی‌ها هم تصور نمی‌کردند در حالی صدرنشین گروه E یورو شوند که تیم قعرنشین این گروه یعنی اوکراین هم مثل آن‌ها ۴ امتیاز داشته باشد. در واقع رومانی به لطف نیمه اول خوب مقابل اوکراین صدرنشین شد و بعد از آن، نمایشی که در بازی نخست داشتند تکرار نشد. با این حال شاگردان ادوارد یوردانسکو با خوش‌شانسی در مسیر خوبی افتادند، چرا که رقیب امشب‌شان حداقل از لحاظ دفاعی وضعیت مناسبی ندارد و می‌توانند به آن‌ها مثل بازی با اوکراین ضربه بزنند. نکته جالب در مورد رومانی این است که در سال ۲۰۲۴ فقط یک برد کسب کرده‌اند و همان بازی با اوکراین بوده که آن‌ها را به مرحله حذفی یورو رسانده. شاید نگران‌کننده باشد که فرود رومانی و ضعیف‌تر شدن‌شان بعد از بازی نخست، باعث حذف‌شان در مونیخ شود. با این حال در این دوره شگفتی کم ندیدیم و رومانی هم برای صعود به جمع ۸ تیم کم‌شانس نیست.

هلند؛ نارنجی‌ها در جست‌وجوی شانس

هلند یکی از تیم‌های پرستاره یورو به شمار می‌رود و عملکردشان هم بیش از خیلی تیم‌ها زیر ذره‌بین است. نارنجی‌ها در مرحله گروهیی از جایی ضربه خوردند که کسی تصور نمی‌کرد؛ خط دفاعی! جایی که هلند یکی از برترین بازیکنان جهان را دارد یعنی ویرجیل فان‌دایک. دریافت ۴ گل از لهستان و اتریش نگرانی را ایجاد کرده که در هر بازی ممکن است ضعف دفاعی کار دست‌شان بدهد. با وجود سوم شدن در گروه، هلند خوش‌شانس بود که به ضعیف‌ترین صدرنشین یعنی رومانی برخورد کرد، تیمی که فقط یک مرتبه ۱۷ سال پیش مقابلش شکست خورده‌اند و روی کاغذ نسبت به آن‌ها برتر هستند. هلندی‌ها این شانس را دارند که در مرحله بعدی از اتریش هم انتقام بگیرند. با این حال خیلی روی تیم فعلی رونالد کومان نمی‌شود حساب باز کرد، اما شاید مسیر خوب آن‌ها را تا نیمه‌نهایی هم برساند.

آخرین جدال

۱۴ نوامبر ۲۰۱۷ در دیداری دوستانه که در بخارست برگزار شد، هلند با نتیجه ۳-۰ میزبانش رومانی را شکست داد. در آن دیدار، دپای، بابل و دی‌یونگ برای هلند گلزنی کردند.

آمار بازی

۱۳) در ۱۳ مصاف بین رومانی و هلند، زردها فقط یک برد در سال ۲۰۰۷ داشته‌اند، نارنجی‌ها ۹ بازی را برده‌اند و ۳ بازی هم مساوی شده است.

۴) هلند در ۴ بازی آخر مقابل رومانی پیروز شده است. آخرین برد رومانی که تنها بردشان بوده سال ۲۰۰۷ در انتخابی یورو رقم خورد.

۱) هلند و رومانی یک مرتبه در یورو به مصاف هم رفته‌اند که در یورو ۲۰۰۸ بود و هلند با نتیجه ۲-۰ پیروز شد.

۲) رومانی برای دومین مرتبه به مرحله حذفی یورو می‌رسد. دفعه قبلی سال ۲۰۰۸ صعود کردند که با شکست از ایتالیا نایب‌قهرمان آن دوره در یک‌چهارم نهایی حذف شدند.

۹) این نهمین صعود هلند به مرحله حذفی یورو است. نارنجی‌ها ۵ مرتبه پیش از این تا نیمه‌نهایی بالا رفته‌اند.

۱) هلند بین تیم‌های قهرمان جام ملت‌های اروپا قرار گرفته است. نکته جالب این که نارنجی‌ها تنها قهرمانی‌شان را در آلمان و در سال ۱۹۸۸ به‌دست آورده‌اند.

۱) رونالد کومان تجربه قهرمانی یورو را دارد. او سال ۱۹۸۸ بین ستاره‌های نارنجی‌پوش که جام را بالای سر بردند، قرار داشت و حتی در تیم منتخب تورنمنت هم قرار گرفت.

۲) رضوان مارین هافبک دفاعی رومانی با ۲ گل از برترین گلزنان مرحله گروهی یورو بود. او در حالی در یورو ۲ گل زده که پیش از آن با پیراهن رومانی ۳ گل ملی داشت.

۴) رومانی با کسب تنها ۴ امتیاز ضعیف‌ترین صدرنشین مرحله گروهی بود و به نوعی با خوش‌شانسی در این جایگاه قرار گرفت.

مصدومان و محرومان

نیکوشور بانچو با دریافت ۲ کارت زرد در مرحله گروهی، نمی‌تواند رومانی را مقابل هلند همراهی کند. هلند برای این دیدار محروم یا مصدومی ندارد.

ترکیب احتمالی دو تیم

رومانی: نیتا، موگوش، دراگوشین، بورکا، راتیو، ماریوش مارین، رضوان مارین، مان، استانچیو، کومن و دراگوش

هلند: فربروخن، دامفریس، دی‌فرای، فان‌دایک، آکه، رایندرس، شوتن، فریمپونگ، سیمونز، خاکپو و دپای

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز