خبرگزاری کار ایران

آگاهی از یک منبع درآمد جالب برای باشگاه‌های ایرانی

آگاهی از یک منبع درآمد جالب برای باشگاه‌های ایرانی
کد خبر : ۱۴۹۸۵۹۴

باشگاه‌های ایرانی سهم جالب توجهی از تبلیغات محیطی در جریان بازی‌ها برخوردار خواهند بود.

به گزارش ایلنا، یکی از چالش‌های اصلی فوتبال ایران مسأله درآمدزایی است؛ موضوعی که باعث شده تیم‌های لیگ برتری در برخی مواقع با مشکلات عدیده‌ای مواجه شوند.

 تبلیغات محیطی یکی از اندک منابع درآمدزایی فوتبال ایران است که به واسطه ضعف قوانین تیم‌ها تا به امروز از دریافت و دستیابی به حق واقعی خود در این حوزه محروم ماندند و بخش اندکی از این درآمد عظیم را دریافت کردند.

 با این شرایط به تازگی کارگروه نظارت بر قراردادها قانونی در دستورالعمل ابلاغی خود به باشگاه‌ها گنجانده که براساس آن تمام حق تبلیغات محیطی را در انحصار گرفته است.

تبلیغات محیطی معمولاً در سه حالت مختلف اجرا می‌شود. حالت اول به این صورت است که سازمان لیگ، هر ساله و بعد از پایان مسابقات، میزان درآمد از محل تبلیغات محیطی را به طور شفاف به باشگاه‌ها اعلام و سهم هر یک از باشگاه‌ها را مشخص می‌کند. در دومین حالت تمام تبلیغات محیطی انحصاری در اختیار باشگاه‌های میزبان قرار می‌گیرد؛ به این ترتیب که هر باشگاه در ورزشگاه خانگی خود تبلیغات محیطی مد نظر خود را اجرا می‌کند. در حالت سوم که این حالت در کشور ما اجرا می‌شود، باشگاه‌ها و سازمان لیگ به صورت مشترک اقدام به تبلیغات محیطی می‌کنند.

محمدرضا کشوری‌فرد، دبیر سازمان لیگ در خصوص موضوع تبلیغات محیطی می‌گوید: «بر اساس آیین‌نامه 70 درصد از درآمد تبلیغات محیطی مختص تیم‌هاست و 30 درصد هم به فدراسیون، سازمان لیگ و هیأت‌های استانی اختصاص می‌یابد.»

او در پاسخ به این سؤال که تیم‌ها بر چه اساسی سهم خود را از تبلیغات محیطی دریافت می‌کنند؟ توضیح می‌دهد: «این بر اساس رتبه‌بندی است و طبیعتاً تیم‌هایی که در جدول رده‌بندی بالاتر باشند یا تیمی که قهرمان مسابقات شود، سهم بیشتری از تبلیغات محیطی دریافت می‌کند.»

کشوری‌فرد در پاسخ به این سؤال که سهم تیم قهرمان از این تبلیغات چقدر است؟ بیان می‌کند: «این را نمی‌دانم و باید به آیین‌نامه رجوع و پس از آن در این خصوص صحبت کنم.»

در این بین تبلیغات محیطی موضوعی بود که در لیگ بیست و دوم به یک چالش بزرگ تبدیل شد. در آن زمان برخی از تیم‌ها همچون استقلال خواهان دریافت حق تبلیغات محیطی بودند. دبیر سازمان لیگ در پاسخ به این سؤال که فدراسیون چه برنامه‌ای برای عدم مواجهه با تبلیغات محیطی دارد، بیان می‌کند: «باشگاه‌ها از قدیم تبلیغات محیطی را به سازمان لیگ واگذار کرده‌اند و به این دلیل خود سازمان لیگ بحث تبلیغات محیطی را مدیریت می‌کند. سال گذشته سازمان لیگ برای در اختیار گذاشتن تبلیغات محیطی به باشگاه‌ها و شرکت‌ها مزایده‌ای برگزار کرد اما هیچ شرکت و یا باشگاهی برای در اختیار گرفتن آن پیشقدم نشد.»

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز