خبرگزاری کار ایران

انوشیروانی :مدال المپیک از نان شب واجب‌تر است

انوشیروانی :مدال المپیک از نان شب واجب‌تر است
کد خبر : ۱۴۹۸۴۹۳

وزنه‌برداری همیشه از مدعیان اصلی مدال در المپیک بوده اما این‌بار خیلی نگاه امیدوارانه‌ای درباره این تیم وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، صحبت‌های سجاد انوشیروانی را در خصوص وضعیت وزنه برداری کشور می‌خوانید: 

وزنه‌برداری همیشه از مدعیان اصلی مدال در المپیک بوده اما این‌بار خیلی نگاه امیدوارانه‌ای درباره این تیم وجود ندارد. نواب نصیرشلال به عنوان سرمربی هم گفته خیلی روی مدال وزنه‌برداری حساب نکنیم، واقعاً این موضوع با گذشته این ورزش خیلی فاصله دارد.

در چهار، پنج سال اخیر کمیته بین‌المللی خیلی وزنه‌برداری را تحت‌فشار قرار داد و به همین دلیل این ورزش خیلی ضربه خورد. تعداد سهمیه‌های وزنه‌برداری در المپیک از 120 به 60 کاهش پیدا کرد. سهمیه کشورها از 6 به سه کاهش یافت که ما هم فقط دو سهمیه گرفتیم. تمام زورمان را گذاشتیم که دهدار هم سهمیه بگیرد اما نشد. در یکی، دو سال اخیر تمام تلاش خود را کردیم که مصطفی جوادی و علی داودی بتوانند بهترین وضعیت خود را داشته باشند و مدال المپیک را بگیرند.

این حرف شما کمی با گفته سرمربی تیم ملی تناقض دارد؛ شما گفتید امید به مدال دارید، ولی سرمربی تیم ملی گفته روی ما حساب باز نکنید.

 من به علی داودی و حتی مصطفی جوادی خیلی امید دارم. البته حرف نواب هم چندان بی‌ربط نیست ولی من به عنوان رئیس فدراسیون حرف می‌زنم و نواب نصیرشلال به عنوان سرمربی تیم ملی و طبیعی است که کمی حرف‌ها متفاوت باشد.

حالا واقعاً فکر می‌کنید وزنه‌برداری در المپیک مدال بگیرد؟

 علی داودی در حال حاضر با شرایطی که دارد، به نظرم خیلی به مدال المپیک نزدیک است. البته رکوردش هنوز با رقبا فاصله دارد اما روندی که در ماه‌های اخیر با برنامه‌ریزی کادرفنی داشته و مدت‌زمانی که مانده، من خیلی امیدوار هستم که رکورد علی داودی در روزهای آینده افزایش پیدا کند و به مدال المپیک خیلی نزدیک شود.

مصطفی جوادی چطور؟

مصطفی از قهرمانی آسیا تغییر وزن داد و به 89 کیلوگرم آمد و این مدت خیلی خوب کار کرده است. او در قهرمانی آسیا خوش درخشید و در قهرمانی جهان به میزبانی عربستان هم به مدال طلا دست پیدا کرد و خیلی خوب وزنه زد اما بعد از عربستان سعی کردیم کمی او را کنترل کنیم تا آسیب نبیند.

وزنه‌برداری ورزش رکوردی است و باید همه از قبل با اطمینان درباره عملکردش حرف بزنند.

تلاش کادرفنی و بچه‌ها این است که وزنه‌برداری به مدال برسد اما هر کدام از این دو حداقل سه رقیب خوب دارند. اینکه ورزشی رکوردی است و از قبل همه چیز مشخص است به جای خود، اما واقعیت این است که روز مسابقه هم خیلی موارد باید رعایت شود. اگر یک وزنه‌بردار در اوج آمادگی باشد و بهترین رکوردها را هم داشته باشد، باید روز مسابقه بتواند وزنه را بالای سر نگه دارد.

الان یک سال و نیم هست که به عنوان رئیس فدراسیون فعالیت می‌کنید اما به نظر خیلی در نتیجه‌گیری موفق نبودید و از این بابت تحت فشار هستید.

 این یک سال و نیم خیلی زحمت کشیده شده و دنبال تغییر تیم و دنبال ساختن یک نسل جدید بودیم. بلافاصله بعد از المپیک برای قهرمانی جهان یک تیم جوان را رو می‌کنیم و به نظرم باید از همین المپیک استارت موفقیت ما زده شود. خیلی مدال المپیک برای ما مهم است و امیدواریم که بتوانیم به این مدال‌ها برسیم.

ولی اگر مدال نگیریم...

ما به مدال المپیک نیاز داریم. مدال المپیک از نان شب برای وزنه‌برداری واجب‌تر است.

ظاهراً به اندازه این همه اهمیت مدال المپیک در وزنه‌برداری، حمایت هم نشدید.

باید قبول کنیم در طول تاریخ، وزنه‌برداری ایران چه در بازی‌های آسیایی و چه المپیک تعیین‌کننده بوده اما با این‌حال طی 5-6 سال گذشته هرگز مورد حمایت قرار نگرفته و همین باعث شده تا وزنه‌برداری حال خوبی نداشته باشد. واقعیت این است که وزنه‌برداری ایران به خاک نشسته بود و هنوز هم وضعیت خوبی ندارد. چطور باید بگویم که ما مشکل سخت‌افزاری داریم؟ وقتی میل و تخته نداریم، چطور همه می‌خواهند مدال المپیک بگیریم؟ البته ما تلاشمان را می‌کنیم و کار رها نمی‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز