خبرگزاری کار ایران

بحران عجیب پارا جودو در آستانه المپیک

بحران عجیب پارا جودو در آستانه المپیک
کد خبر : ۱۴۹۸۲۲۶

کمتر از هفتاد روز دیگر تا شروع بازی‌های پارالمپیک مانده و در این مدت حالا پاراجودو با یک بحران عجیب روبه‌رو شده است

به گزارش ایلنا، کمتر از هفتاد روز دیگر تا شروع بازی‌های پارالمپیک مانده و در این مدت حالا پاراجودو با یک بحران عجیب روبه‌رو شده است. بحرانی که به جای مدیریت با تصمیمات غلط و شعاری یک معضل اساسی برای تیم ملی شد و به جای اینکه تیم راهی مسابقات گرجستان شود، حالا اعضای تیم باید در کمیته انضباطی شوند.

فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان سال‌هاست با یک مدیریت کارش را جلو می‌برد و دریغ از کمی تغییر و تحول، یا تنوع در برنامه‌ها همین روند باعث شد تا تیم پارادوومیدانی هم دچار مشکل شد و حالا مشکلی بزرگتر در تیم پاراجودو به وجود آمده است. وحید نوری، میثم بنی‌طبا و موسی غلامی سه ملی‌پوشی که در اعتراض به عملکرد سرمربی تیم ملی به اردو نیامدند و اعلام کردند کادرفنی تیم ملی نیاز به تغییر و تحول دارد. کادرفنی تیم ملی پاراجودو از محمدرضا حاج‌یوسف‌زاده سرمربی و علیرضا امینی مربی تشکیل شده است.

دو نفری که سال‌هاست با هم کار می‌کنند و روزهای طلایی جودوی ایران را با مدیریت محمد درخشان به عنوان رئیس فدراسیون جودو رقم زدند اما بعد از اتفاقاتی که در جودو رخ داد؛ هر دو با هم راهی پاراجودو شدند. آنها بعد از چند سال کار در پاراجودو با دو مدال طلا، عملکرد نسبتاً خوبی در پارالمپیک توکیو به جا گذاشتند؛ اما حالا باعث و بانی یک بحران در آستانه پارالمپیک شدند. 

شاید در خواست سه جودوکای ملی‌پوش برای تغییر کادرفنی غیرحرفه‌ای به نظر آید اما واقعیت این است که این بحران برای حالا نیست و از 8 ماه پیش شروع شده اما فدراسیون به جای رفع آن فرصت‌سوزی کرده است. بعد از بازی‌های هانگژو و تست مثبت دوپینگ چند نفر از پاراجودو، جرقه بحران زده شد اما هم فدراسیون و هم کمیته ملی پارالمپیک فقط سکوت کردند ودو ماه مانده به شروع پارالمپیک کاسه چه کنم به دست گرفته‌اند. وقتی در هانگژو بحث دوپینگ مطرح شد چرا پی ماجرا را نگرفتند تا بدانند دلیل چه بوده؟ همیشه در ماجرای دوپینگ صددرصد ورزشکار مقصر است اما فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک خود را کنار کشیدند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز