خبرگزاری کار ایران

بیرانوند ناجی پرسپولیس در دست انداز: نباید از دست سرخ‌ها سر بخورد!

بیرانوند ناجی پرسپولیس در دست انداز: نباید از دست سرخ‌ها سر بخورد!
کد خبر : ۱۴۹۷۳۵۴

بیرانوند در روز های سخت با کارهای انگیزشی خود و حرف‌های اطمینان‌بخش به یاران خود روحیه‌ای بزرگ بخشید و آنها را به پیمودن ادامه راه امیدوار کرد.

به گزارش ایلنا، غوغایی که بر سر فسخ مجدد قرارداد علیرضا بیرانوند با پرسپولیس برپا شده و مشابه آن فصل پیش هم مشاهده شده بود، این واقعیت را از یادها برده که او هنوز بهترین دروازه‌بان فوتبال ایران است و هر تیمی که خواهان بهره‌گیری از وی باشد، باید هزینه‌های سنگین آن را بپردازد و بهتر بگوییم مهیا باشد که تاوان کلان آن را بدهد.

علی بیرو البته در دو فصل گذشته و بخصوص در لیگ بیست‌و‌سوم فوتبال کشور بعضی اشتباهات بد را مرتکب شد و برخی گل‌هایی که خورد، در فصول درخشان‌تر وی و در 5-6 سال نخست عضویت او در جمع قرمزهای تهرانی هرگز در عملکرد وی مشاهده نشده بود.

با وجود این بیرانوند هنوز می‌تواند به لطف تجربه بیکران و قوه مدیریتش در اتفاقات داخل میدان تیم خود را به سوی پیروزی نهایی در میدان‌های مهم و تورنمنت‌های مختلف منجمله لیگ داخلی سوق بدهد و یک عامل روحیه‌بخش طراز اول برای یارانش در روزهای سخت باشد. ایامی که حوادث نامساعد و نامرادی‌های روزگار تیم وی را از صدر جدول دور کرده باشد و برای بازگشت به چنان نقطه‌ای نیاز به وارد شدن یک تلنگر روحی شدید به یاران او باشد تا از غفلت بیرون آیند و هرچه دارند، رو کنند و از ناممکن‌ها، ممکن سازند.

حرف‌های برخی منتقدان علی بیرو مبنی بر اینکه وی دیگر همان دروازه‌بان «قدرقدرت» گذشته نیست و حسین حسینی و پیام نیازمند شانه به شانه می‌سایند و برخلاف گذشته دورتر 30 تا 40 درصد از او ضعیف‌تر نیستند، آنقدرها هم حرف بی‌قاعده‌ای نیست و از واقعیت فاصله چندانی ندارد.

با این حال و به شهادت آنچه در دو فصل گذشته لیگ برتر مشاهده شد، هر موقع که پرسپولیس به دست‌انداز افتاد و در کورس قهرمانی پشت‌سر سپاهان و استقلال قرار گرفت، این بیرانوند بود که با کارهای انگیزشی خود و حرف‌های اطمینان‌بخش به یاران خود روحیه‌ای بزرگ بخشید و آنها را به پیمودن ادامه راه امیدوار کرد.

نقش بیرانوند در این مراحل و مقاطع بسیار بیشتر از یک همبازی و حتی در سطح مربیان و مدیران باشگاه بود، زیرا در شرایطی تیم خود را با حرف‌های تحریک‌کننده‌اش از غفلت مبرا و سلاح سختکوشی مجهز ساخت که شاید کادر فنی و گروه مدیریتی باشگاه هم از جبران مافات قطع امید کرده بودند و خوشبینی چندانی به فرجام نهایی تیم خود در گردنه‌های انتهایی لیگ نداشتند.

در آن روزهای دشوار و سرشار از دغدغه و تنش این فقط بیرانوند بود که مکرراً به یارانش هشدار می‌داد که هنوز تا پایان مسابقات زمانی قابل‌توجه و راهی دراز مانده و بنابراین نباید نا‌امید شد و باید تا آخرین لحظه جنگید و منتظر لغزش حریفان ماند و وقتی این اتفاق افتاد، حداکثر بهره‌گیری از آن را در راه بازگشت به صدر جدول و کسب مجدد عنوان قهرمانی انجام داد.

این اتفاقی است که دقیقاً ‌در هفته‌های پایانی لیگ در هر دو فصل گذشته روی داد و بیرانوند مهندس طراح آن و عامل اصلی اجرایش بود، به پای چنین دروازه‌بانی باید طلای ناب ریخت و نه هر مروارید و گوهر معمولی و در دسترس را زیرا «طلای تمام‌عیار» تنها ملاک و وسیله لمس و درک ارزش‌های فوق‌العاده اوست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز