خبرگزاری کار ایران

لطیفی: استقلال با توجه به داشته‌هایش خوب عمل کرد/ جواد نکونام باید بماند

لطیفی: استقلال با توجه به داشته‌هایش خوب عمل کرد/ جواد نکونام باید بماند
کد خبر : ۱۴۸۹۰۳۹

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: تیم فوتبال استقلال با بدشانسی فصل را بدون جام پایان رساند، اما باید مراحل آماده‌سازی برای فصل بعد را از همین حالا به خوبی انجام دهند.

به گزارش ایلنا، علی لطیفی، درباره پیروزی تیم فوتبال استقلال مقابل پیکان و کسب نایب قهرمانی لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: شاگردان نکونام مقابل پیکان تیم برتر زمین بودند و یک نمایش متفاوت را نسبت به ۲ بازی گذشته داشتند. بازیکنان در خطوط سه گانه عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند و به خوبی نبض بازی را در دست داشتند. بدشانس بودیم و قهرمان نشدیم، اما این پایان راه آبی‌پوشان نخواهد بود. 

وی ادامه داد: برخلاف ۲۹ هفته گذشته من در هفته پایانی در اکثر دقایق، بازی پرسپولیس و مس رفسنجان را نگاه می‌کردم و نیم نگاهی به بازی استقلال داشتم چرا که قهرمان را نتیجه دیدار سرخ‌پوشان مشخص می‌کرد. بازی استقلال را به صورت خلاصه نگاه کردم و از نظر من آن‌ها نسبت به ۲ بازی گذشته تغییرات زیادی را در تاکتیکشان ایجاد کردند. یکی دیگر از دلایل عملکرد خوب بازیکنان استقلال این بود که هیچگونه فشاری روی آن‌ها وجود نداشت و بدون استرس و با آرامش تمام، کارشان را ادامه دادند و به یک برتری خوب رسیدند.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در رابطه با این موضوع، تصریح کرد: پرسپولیس تا پیش از دقیقه ۸۵ که به گل برتری برسد عملکرد بسیار بدی داشت تا جایی که هواداران این تیم احساس می‌کردند قهرمانی را از دست دادند، اما روی هوشیاری بازیکنان یا کمک داوری توانستند به پیروزی برسند. صدر جدول و استرس برای کسب قهرمانی، تیم فوتبال پرسپولیس را اینگونه به خطر انداخت و این همان دلیلی است که استقلال پس از ۲۸ هفته صدرنشینی به خاطر استرس حاکم بر بازیکنان، قهرمانی را تنها در یک بازی از دست داد. با کسی تعارف نداریم و اینکه کیفیت بازیکنان استقلال نسبت به پرسپولیس پایین بود شکی نیست، اما حفظ صدرنشینی برای هر تیمی دشوار خواهد بود.

لطیفی با بیان اینکه استقلال از نظر بازیساز و طراح بازیکنان بسیار کمتری نسبت به پرسپولیس، تراکتور و حتی سپاهان داشت، عنوان کرد: استقلال بازی‌های ابتدایی را به خوبی پشت سر گذاشت، اما با چنگ و دندان صدر جدول را حفظ کرد. کمبود بازیکنانی که برگ برنده تیم باشند و گره بازی را در مسابقات بزرگ باز کنند در تیم استقلال مشهود بود. اگر پرسپولیس جای استقلال بود به هیچ عنوان صدر جدول را حتی تا پایان هفته سی‌ام از دست نمی‌داد چرا که بازیکنان با تجربه زیادی داشتند. استقلال به نسبت ۴ تیم بالای جدول بازیکنان خلاق کمتری داشت و آبی‌پوشان در اکثر رقابت‌ها تفکرات مربی را به خوبی در زمینه اجرا نمی‌کردند. 

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه باید نکونام برای فصل آینده حفظ شود، متذکر شد: هر وقت یک مربی تغییر می‌کند عملکرد آن تیم حداقل نیم فصل عقب می‌افتد و قهرمانی نیز دور از دسترس خواهد شد. با این حال من با ماندن نکونام موافق هستم چرا که پستی و بلندی‌های تیم را به خوبی می‌شناسد و با ارائه لیست خرید می‌تواند خلا‌ءهای موجود در خطوط مختلف استقلال رفع کند. لازم به ذکر است که مدیریت قبلی به خاطر عدم جذب بازیکنان مد نظر نکونام تیم را به چالش کشید. باید این فرصت را به جواد نکونام بدهیم تا برای فصل آینده تیم مد نظر خود را با مالک و مدیر جدید بسازد؛ نه تنها من بلکه مطمئنم بسیاری از هواداران استقلال به این موضوع اعتقاد دارند. تغییر سرمربی یک قدم رو به عقب خواهد بود و استقلال را مجدداً از رسیدن به مقام قهرمانی باز خواهد داشت.

لطیفی در پایان در ارتباط با جذب بازیکن و روند آماده سازی تیم برای فصل آینده، خاطرنشان کرد: از نظر من استقلال در این فصل از لحاظ نفرات در حد تیم‌هایی مثل پرسپولیس سپاهان و حتی تراکتور نبوده و این نشان از ضعف مدیران گذشته استقلال دارد. علی رغم حضور حسینی در درون دروازه به نظر من باید یک دروازه‌بان دوم درجه یک برای استقلال باید جذب شود. روزبه چشمی از نظر من باید در هافبک وسط به کارگیری شود چون وقتی در دفاع بازی می‌کند به دلیل شرایط سنی و جسمی که دارد تیم را رو به عقب می‌کشد و گاهی اوقات در نبرد‌های تن به تن شکست می‌خورد. از طرفی نیازمند یک پلی میکر پست ۸ حرفه‌ای هستیم. یک بازیکن می‌خواهیم که پشت مهاجمان هم طراح باشد و هم بازی‌گردان تا مهاجمان به خوبی تغذیه شوند. متأسفانه ما یامگا را نیم فصل اول از دست دادیم و بهترین کار این است که خلا‌ءهای موجود به زودی برطرف شود. به آینده آبی‌پوشان خوشبین هستم و به تمامی هواداران که در روز‌های سخت کنار استقلال هستند خسته نباشید می‌گویم. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز