خبرگزاری کار ایران

مقایسه ازبک های سرخابی

خریدهای خارجی جدید استقلال و پرسپولیس از نگاه آمار

خریدهای خارجی جدید استقلال و پرسپولیس از نگاه آمار
کد خبر : ۱۴۴۷۶۷۸

اوستون ارونوف و جلال الدین ماشاریپوف دو هافبک ملی پوش ازبکستانی به عنوان دو خرید جدید پرسپولیس و استقلال دیروز وارد تهران شدند و قرار است دو تیم پایتخت را نیم فصل دوم در رقابت برای قهرمانی همراهی کنند.

به گزارش ایلنا، پیش از این بحث حضور ماشاریپوف در پرسپولیس مطرح شده بود که با مخالفت یحیی گل محمدی روبرو شد، همچنین قبل از پیوستن ارونوف به پرسپولیس، نکونام از مدیران این باشگاه خواسته بود که مقدمات حضور او را در استقلال فراهم کنند. حال در ادامه فصل این دو ملی پوش ازبک قرار است در دو تیم پایتخت مقابل هم توپ بزنند و مقایسه آن ها جالب توجه خواهد بود.

ماشاریپوف 30 ساله که سابقه حضور در تیم هایی مثل النصر، پاختاکور، شباب الاهلی و.. را دارد، در رقابت های جام ملت‌های آسیا عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشت و در 5 بازی با میانگین نمره 7/34 و ثبت دو پاس گل، یکی از بازیکنان تاثیرگذار ازبکستان در این جام بود. ماشاریپوف با پیراهن النصر نیز در 14 بازی که در لیگ حرفه ای عربستان به میدان رفت، 2 پاس گل داد و میانگین نمره 6/98 را از خود ثبت کرد. وی پیش از پیوستن به استقلال، 7 بازی در سوپر لیگ یونان توپ زد و میانگین نمره 7/09 و دو پاس گل ثبت کرد.

ارونوف 23 ساله، با نمایش خیره کننده ای که در لیگ قهرمانان آسیا در تیم نوبهار از خود نشان داد و لقب پدیده آسیا را به خود اختصاص داد، می‌تواند مهره تاثیرگذاری در این فصل برای پرسپولیس باشد.

او در تیم هایی چون اسپارتاک مسکو، پاختاکور، اوفا، نوبهار و.. توپ زده. هافبک ملی پوش ازبکستانی در جام ملت‌های آسیا در 5 بازی که به میدان رفت، میانگین نمره 6/66 را ثبت کرد. ارونوف علی رغم عملکرد ناموفقی که در تیم ملی کشورش داشت،  در لیگ قهرمانان آسیا بلای جان نساجی شده بود و با ثبت 3 گل و 1 پاس گل در این رقابت ها میانگین نمره 7/50 را از خود بر جای گذاشت. در لیگ برتر ازبکستان نیز در 24 بازی ای که به میدان رفته، 9 گل به ثمر رسانده و 2 پاس گل نیز داده است.

 با توجه به آمار نسبتا خوب هر دو ملی پوش ازبک در رقابت های اخیر، به نظر می‌رسد حضور این دو بازیکن در پرسپولیس و استقلال مثمر ثمر واقع شود و برخلاف تمیروف و آمانوف عملکرد بهتری را در این تیم ها از خود بر جای گذارند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز