خبرگزاری کار ایران

گمانه زنی جالب برای ترکیب تیم ملی در اولین گام

گمانه زنی جالب برای ترکیب تیم ملی در اولین گام
کد خبر : ۱۴۳۷۲۱۷

گمانه‌زنی درباره ترکیب اصلی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا آغاز شده و انواع و اقسام تحلیل‌ها در این مورد خاص وجود دارد. با این حال کسی به اندازه امیر قلعه‌نویی و همکارانش نمی‌دانند که قرار است چه بازیکنانی از ابتدا وارد زمین شوند و کدام‌یک روی نیمکت می‌نشینند.

به گزارش ایلنا، در تفکرات قلعه‌نویی حتی این نکته هم ترسیم شده که در مواقع ضروری، چه بازیکنی برای گشودن گره بازی در خط حمله وارد زمین شود و کدام ستاره برای استحکام خط دفاع و حفظ نتیجه به میدان برود.

در تمام تورنمنت‌ها و قبل از بخصوص بازی اول، همیشه این حدس و گمانه‌زنی‌ها وجود دارد. اینکه کدام بازیکنان در ترکیب اصلی قرار می‌گیرند، جای سؤال دارد و مبهم است. خصوصاً اینکه تیم ملی بازی به ظاهر ساده‌ای در گام نخست پیش رو دارد و شاید تمام قوای ایران را در این بازی روی دایره نبینیم. هر چند می‌توان تا حدود زیادی حدس زد که ترکیب یازده نفره تیم ملی را چه بازیکنانی تشکیل می‌دهند.

درون دروازه قطعاً علیرضا بیرانوند انتخاب اول قلعه‌نویی است؛ دروازه‌بان باتجربه پرسپولیس که با اختلاف زیاد جلوتر از حسین حسینی و پیام نیازمند قرار دارد. بیرانوند یک نقطه اتکا برای تیم ملی محسوب می‌شود و همه می‌دانند که از جمله بازیکنان ثابت ایران در جام ملت‌ها است. در خط دفاع اما و اگرهای فراوانی وجود دارد. گروهی معتقدند قلعه‌نویی هم از زوج خلیل‌زاده- کنعانی‌زادگان استفاده می‌کند و به دلیل هماهنگی بالا میان این دو، او هم آنها را از ابتدا به زمین می‌فرستد. با این حال حضور مجید حسینی در دو بازی اخیر تیم ملی این شائبه را به وجود می‌آورد که شاید نظر قلعه‌نویی روی حضور او به جای کنعانی‌زادگان در ترکیب اصلی است.

برای دفاع راست قطعاً انتخاب نخست رامین رضاییان است. او دچار مصدومیتی شده بود که چهارشنبه بهبود پیدا کرد. رامین به تمرینات گروهی برگشته و دفاع راست اصلی قلعه‌نویی است اما شاید برای بازی اول مقابل فلسطین، کادرفنی روی او ریسک نکند و آریا یوسفی یا صادق محرمی را جایگزینش کند. اتفاقی که وقوع آن 50- 50 است. برای دفاع چپ رقابت سختی میان میلاد محمدی و احسان حاجی‌صفی وجود دارد. در بازی‌های اخیر، احسان اغلب در ترکیب اصلی قرار گرفته و گاهی هم بازی به میلاد رسیده. درست همان شرایطی که در آ.ا.ک آتن وجود دارد. حاجی‌صفی فیکس است و محمدی ذخیره. برای جام ملت‌ها هم امیر، حضور حاجی‌صفی در ترکیب اصلی را ترجیح می‌دهد، مگر اینکه اتفاق خاصی رخ بدهد.

در خط میانی جایگاه سعید عزت‌اللهی مستحکم است. او به طور قطع هافبک دفاعی ثابت تیم ملی خواهد بود و جلوتر از مدافعان وظیفه مختل کردن حملات حریفان را برعهده دارد. کمی جلوتر از عزت‌اللهی برای تیم ملی مهم است؛ جایی که در دیدارهای اخیر سامان قدوس به زمین رفته و مشارکت در دفاع و تغذیه مهاجمان بر عهده او بوده. با توجه به غیبت سردار آزمون در دیدارهای تدارکاتی اخیر تیم ملی و دیر ملحق شدن او به اردو، شاید سامان مقابل فلسطین زوج طارمی در خط حمله باشد. اگر چنین اتفاقی رخ بدهد، امید ابراهیمی می‌تواند کنار عزت‌اللهی زوج مرکز خط میانی را تشکیل بدهد.

در سمت راست جایگاه علیرضا جهانبخش دست نمی‌خورد. او به عنوان یکی از بازیکنان باتجربه تیم ملی سال‌ها در این منطقه به زمین رفته و انتخاب نخست قلعه‌نویی نیز محسوب می‌شود. با تجربه‌ای که جهانبخش از حضور در سه جام ملت‌های اخیر دارد، بدون شک وجودش در بخش تهاجمی به کار خواهد آمد. در سمت چپ خط میانی نیز محمد محبی احتمالاً بازیکن اصلی قلعه‌نویی است. بازیکن هجومی روستوف روسیه که هم در دفاع به احسان حاجی‌صفی کمک می‌کند و هم در حمله می‌تواند بار تهاجمی تیم ملی را افزایش بدهد.

برای خط حمله، اگر سردار آزمون در دسترس باشد، او همراه با مهدی طارمی زوج هماهنگی را تشکیل خواهند داد. دو ستاره‌ای که چشم امید قلعه‌نویی برای موفقیت در این تورنمنت مهم هستند. بازیکنانی که بار اصلی خط حمله روی دوش‌شان است و نگاه یک ملت به ساق پای آنها است. با این حال و با توجه به تورنمنت احتمالاً طولانی که تیم ملی در پیش دارد، شاید قلعه‌نویی از سیستم چرخشی استفاده کند تا بازیکنان در بهترین شرایط در دسترس قرار بگیرند.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز