خبرگزاری کار ایران

وکیلی: حضور در فینال لیگ آسیای مرکزی کار فوق‌العاده‌ای است

وکیلی: حضور در فینال لیگ آسیای مرکزی کار فوق‌العاده‌ای است
کد خبر : ۱۳۶۷۵۹۶

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران گفت: در صورتی که به فینال لیگ ملت‌های آسیای مرکزی برسیم، کار فوق‌العاده‌ای انجام داده‌ایم.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط‌عمومی فدراسیون والیبال، مسابقات والیبال لیگ ملت‌های آسیای مرکزی ۲۰۲۳ از ۲۸ خرداد تا چهارم تیرماه سال جاری در قرقیزستان برگزار می‌شود و تیم ملی والیبال نوجوانان ایران به عنوان نماینده کشورمان در این مسابقات به مصاف بزرگسالان منطقه می‌رود.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان درباره وضعیت تمرینات در آستانه اعزام به قرقیزستان و هدف از حضور در این رقابت‌ها، اظهار داشت: از اواسط اسفندماه اردوهای تیم ملی نوجوانان شروع شد. بیش از ۳ ماه از آغاز تمرینات می‌گذرد و در حال حاضر بازیکنان از آمادگی خیلی خوبی برخوردارند. امیدوارم این بازیکنان نوجوان در دومین تجربه بین‌المللی خود و بازی با تیم‌های رده‌سنی بزرگسالان به تمرکز ذهنی لازم پیش از رقابت‌های قهرمانی جهان برسند و بیشترین بهره‌برداری فنی را این مسابقات داشته باشیم. هدف‌مان از حضور در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی در درجه اول افزایش هماهنگی پیش از قهرمانی جهان است و در صورتی که بتوانیم‌ به فینال برسیم، کار فوق‌العاده‌ای انجام داده‌ایم.

محمد وکیلی در مورد سطح کیفی این دوره از مسابقات لیگ ملت‌های آسیای مرکزی و رقبای اصلی ملی‌پوشان نوجوان، گفت: مسابقات امسال سطح خیلی بهتری نسبت به سال گذشته دارد و شرکت کنندگان در این مسابقات به ۷ تیم افزایش یافته است. طبق مدل برگزاری این رقابت‌ها، دو تیم برتر در بازی فینال به مصاف هم خواهند رفت. قزاقستان اگر بازیکنان اصلی خود را به بیشکک بیاورد، قطعا رقیب سرسختی خواهد بود زیرا سبک بازی قزاق‌ها رنگ و بوی والیبال شوروی را دارد و حتی سابقه ایستادن روی سکوی رده سنی بزرگسالان آسیا را هم در کارنامه خود دارند.

وی در پاسخ به این سئوال که با چند بازیکن راهی بیشکک خواهند شد، خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۸ نفر در اردو حضور دارند، اما با توجه به قوانین این مسابقات با ۱۴ بازیکن راهی قرقیرستان خواهیم شد. باید تاکید کنم که ۴ نفر بازیکنی که همراه‌مان در سفر به بیشکک نخواهند بود، جزو بازیکنان خط خورده نیستند. طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی آن ۴ بازیکن در شهرهای خود، تمرینات‌شان را تا زمان بازگشت تیم ملی نوجوانان به ایران  دنبال خواهند کرد و احتمال دارد جزو نفرات نهایی به مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان باشند.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان در خصوص برنامه تمرینات پس از بازگشت از لیگ ملت‌های آسیای مرکزی، گفت: پس از بازگشت از قرقیزستان چهار روز استراحت خواهیم داشت و سپس اردوی تیم‌ ملی نوجوانان از نهم تیرماه از سر گرفته می‌شود و تا یکم‌ مرداد ادامه خواهد داشت. پس از حضور یک هفته‌ای در اردوی برزیل، باید از یازدهم مرداد به مصاف رقبای‌مان در قهرمانی جهان برویم.

وکیلی در مورد حضور در اردوی تدارکاتی برزیل پیش از شرکت در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی، اظهار کرد: یک تورنمنت چهار جانبه در فاصله یک هفته مانده به آغاز مسابقات قهرمانی جهان در برزیل برگزار خواهد شد و با توجه به دعوت برزیلی‌ها در این تورنمنت تدارکاتی و البته باکیفیت شرکت می‌کنیم تا با آمادگی و هماهنگی کامل وارد مسابقات شویم. تاکنون حضور برزیل، ایران و بلغارستان در این تورنمنت چهار جانبه قطعی شده، اما هنوز نام تیم چهارم را اعلام نکرده‌اند.

وی در پایان گفت: مسلما حضور در این مسابقات چهار جانبه جدا از بحث فنی، باعث می‌شود بازیکنان با شرایط آب و هوایی و مسائل مربوط به جت‌لگ تطبیق پیدا کنند. ۴۸ ساعت پس از پایان این مسابقات راهی آرژانتین، محل برگزاری رقابت‌های قهرمانی جهان خواهیم شد.

مسابقات والیبال لیگ ملت‌های آسیای مرکزی با حضور هفت تیم قرقیزستان (میزبان)، نپال، مغولستان، ازبکستان، ایران، قزاقستان و ترکمنستان پیگیری خواهد شد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز