خبرگزاری کار ایران

ایران؛ استاد جنگ روانی

ایران؛ استاد جنگ روانی
کد خبر : ۱۳۰۳۵۷۵

مربی‌ها و منتقدان آمریکایی بر این باورند که اگر می‌خواهید ایران را شکست دهید باید برابر جنگ روانی آن‌ها مقاومت کنید.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی ایران امشب در آخرین دیدار خود به مصاف تیم ملی آمریکا خواهد رفت. با انجام بازی مقابل آمریکا تکلیف تیم‌های صعود کننده از گروه B رقابت‌ها نیز مشخص می‌شود و ایران امیدوار است تا برای اولین بار در تاریخ خود، به مرحله حذفی جام‌جهانی راه یابد.

شاگردان کی‌روش در بازی اول و بعد از انجام یک بازی ضعیف و عجیب، با نتیجه فاجعه‌بار 2-6 مقلوب انگلیس شدند تا شروعی نگران کننده در قطر داشته باشند.
همه‌چیز اما در بازی دوم و دیدار با ولز تغییر کرد. این بازی نقطه عطفی در تاریخ فوتبال ایران بود و با توجه به نتیجه 0-2 ، بهترین برد ایران در یک دیدار جام‌جهانی نیز محسوب می‌شود. اما دلیل اصلی این موفقیت چه بود؟
دلیل اصلی موفقیت ایران در دیدار دوم، جدا از عملکرد کاملا بهتر نسبت به تیم ملی ولز، یک موضوع مهم و کلیدی بود؛ بلد بودن جنگ روانی، از کی‌روش گرفته تا تمام بازیکنان ایرانی.
جنگ روانی و بحث تحت تاثیر قرار دادن داوران و بازیکنان رقیب توسط ایران از بازی با ولز، یکی از اصلی‌ترین موضوعات مورد بحث جهان فوتبال بوده است.

به نظر بسیاری از کارشناسان و خبرنگاران و مربیان مطرح جهان، ایران با بازی فیزیکی که انجام می‌دهد از همان دقایق ابتدایی تیم رقیب‌ را تحت فشار و جنگ روانی شدید قرار می‌دهد و باعث می‌شود تا بازیکنان حریف با احتیاط بیشتری به بازی ادامه دهند.
این جنگ روانی جایی بیشتر می‌شود که بازیکنان ایران، این برخوردهای فیزیکی را در موقعیت‌هایی انجام می‌دهند که کمک داور ویدئویی هم دخالتی نمی‌کند و با چندبار به اصطلاح "زدن" بازیکنان حریف، حسابی تمرکز آن‌ها را بر هم می‌زنند.
یکی دیگر از اصولی که تیم ملی ایران به خوبی بلد است، صحبت با داور مسابقه است. ایرانی‌ها می‌توان گفت ماهرترین تیم در این موضوع هستند؛ از کاپیتان تا بازیکنان دیگر، همه و همه درس‌های خود را از مرد پرتغالی نیمکت تیم، کی‌روش، به خوبی یاد گرفته‌اند و در مواقع نیاز، با تعداد بالا به سمت داور رفته و سعی می‌کنند یک جنگ روانی دیگر برای هم داور و هم بازیکنان تیم حریف ایجاد  کنند.

تیم ملی آمریکا بر این باور است که اگر بتوانند شرایط جنگ روانی ایرانی‌ها را در بازی آخر کنترل کنند، می‌تواند ایران را شکست داده و به جای این تیم به مرحله بعدی بروند.

گزارش: کیا صادری

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز