خبرگزاری کار ایران

کلینزمن و پرده چهارم ارتباط با ایران؛ لطفاً توهین نکنید

کلینزمن و پرده چهارم ارتباط با ایران؛ لطفاً توهین نکنید
کد خبر : ۱۳۰۲۵۹۹

یورگن کلینزمن تا پیش از اظهارات جنجالی و توهین آمیز اخیرش هم روابطی با ایران و فوتبال ایران داشته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، اظهارات توهین آمیز یورگن کلینزمن، ستاره سابق فوتبال آلمان و سرمربی اسبق تیم ملی آمریکا علیه کی‌روش، تیم ملی و حتی مردم ایران با واکنش‌های منفی مختلفی رو برو شد. ابتدا کارلوس کی‌روش علیه او موضع گیری تندی داشت و ساعتی قبل هم فدراسیون فوتبال با انتشار بیانیه‌ای خواستار قطع همکاری وی با فیفا شد. به این بهانه سراغ چهار پرده از ارتباط او با فوتبال و مردم ایران رفتیم. رابطه‌ای پر فراز و نشیب.

 

زلزله بوئین زهرا و کمک‌های مردمی

32 سال قبل بود که زلزله‌ای سهمگین در شمال ایران منجر به جانباختن تعدادی از هموطنان و آوار شدن تعداد زیادی از مردم بوئین زهرا شد و مردم سراسر ایران سعی داشتند با کمک‌های مردمی به این خطه تا حد توان باری از مشکلات پیش آمده را در همدردی با مردم بوئین زهرا از زمین بردارند. این زلزله سهمگین ابعاد بین المللی هم پیدا کرد و کمک‌هایی از خارج از ایران روانه شد. در این میان یورگن کلینزمن مهاجم آلمان 1990 در جریان این بازی‌ها بعد از زلزله رودبار و منجیل با مردم مصیبت‌زده این شهرها، ابراز همدردی کرد و جزو فوتبالیست‌های حرفه‌ای بود که برای کمک به مردم این منطقه، گام برداشت و خواستار کمک به مردم مصیبت زده ایران شد.


شادی عجیب در جام جهانی 98

اگرچه مردم ایران قدردان کلینزمن و همدردی‌اش با مردم آسیب دیده زلزله رودبار و منجیل بودند و در جام جهانی 1998 پیش از شروع بازی احمدرضا عابدزاده به عنوان کاپیتان تیم ملی هدیه‌ای برای قدردانی از او اهدا کرد ولی در جریان بازی کلینزمن موفق شد دروازه ایران را باز کند و در شادی بعد از گلش تور دروازه ایران را لرزاند. رفتاری که باعث ناراحتی مردم ایران شد و جای تعجب داشت کسی که با زلزله ایران و مردم آسیب دیده از آن ابراز همدردی کرده بود این چنین آن ماجرا را به سخره بگیرد و انتقادات زیادی هم از کلینزمن بابت این رفتارش صورت گرفت.


گزینه نیمکت تیم ملی

کلینزمن چندین بار به عنوان گزینه هدایت تیم ملی ایران مطرح شده است ولی هیچ موقع مذاکرات جدی با او برای این سمت صورت رسمی انجام نشده است. جدی‌ترین زمان مربوط به دوره رفتن کی‌روش از ایران بود و مقطعی که فدراسیون فوتبال به دنبال سرمربی جدید بود. مازیار ناظمی،‌ مدیر روابط عمومی وقت وزارت ورزش و جوانان در یک توئیت از کلینزمن در کنار زیدان و مورینیو به عنوان گزینه هدایت تیم ملی نام برد و پس از آن از بین این سه گزینه تنها کلینزمن بود که نامش برای بار دیگر مطرح شد ولی هزگر مذاکرات جدی صورت نگرفت.

توهین به مردم ایران

صحبت‌های اخیر کلینزمن بیشتر به کی‌روش و بازیکنان تیم ملی و رفتار آنها اشاره دارد ولی جایی که از فرهنگ ایرانی صحبت می‌کند روی صحبتش مردم هستند و این جملات تند و توهین آمیز چیزی نیست که بخواهیم نسبت به آن بی تفاوت باشیم. طبیعی است که کلینزمن ملیت دومش آمریکایی است و قصد دارد با بازی رسانه‌ای در آستانه این بازی بزرگ تمرکز ملی پوشان را به هم بزند و حاشیه سازی کند. پاسخ کی‌روش به صحبت‌های کلینزمن به موقع و درست بود و حالا ما هم از کلینزمن می‌خواهیم به تحلیل مسائل فوتبالی بپردازد و به مردم ایران توهین نکند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز