خبرگزاری کار ایران

لیست کارلوس کی‌روش و تیم ملی؛ اما و اگرهای بزرگ در قطر

لیست کارلوس کی‌روش و تیم ملی؛ اما و اگرهای بزرگ در قطر
کد خبر : ۱۲۹۸۵۲۵

اعلام فهرست تیم ملی همیشه حاشیه دارد و وقتی پای جام جهانی مطرح باشد این ماجراها بیشتر می‌شود.

به گزارش ایلنا، حضور در جام جهانی برای بازیکنان افتخار است و ارزش آنها را در بازار بالا می‌برد. انتخاب یک بازیکن برای باشگاه هم مهم است، چرا که می‌توانند روی پاداش فیفا حساب کنند. با در نظر گرفتن این منافع چندجانبه غیرممکن است فهرست جام جهانی بی‌حرف و حدیث باشد، با این حال لیست 25 نفره کی‌روش تقریباً با همان اسامی که انتظار می‌رفت پر شده است.

 

جلالی برنده، نورافکن بازنده

سرمربی تیم ملی بازیکنانی را انتخاب کرده که با سبک بازی او همخوانی داشته باشند و از طرف دیگر سراغ افرادی رفته که قبلاً با او کار کرده‌اند و از روحیات هم شناخت دارند. 16 بازیکن از این فهرست در جام جهانی 2018 هم حاضر بودند و کی‌روش با توجه به کمبود زمان ترجیح داده روی نفرات جدید ریسک نکند. در این جمع ابوالفضل جلالی یک استثنا است که توانست در این زمان کم نظر مربی پرتغالی را جلب کند و مسافر قطر شود. مدافع چپ استقلال در دو بازی (اروگوئه و نیکاراگوئه) از سه بازی تیم ملی زیر نظر کی‌روش در ترکیب اصلی حضور داشت و قابل پیش‌بینی بود که به نورافکن ترجیح داده شود.

در عوض مدافع چپ سپاهان بازیکنی است که جایگاهش بیش از هر بازیکن دیگری بابت تغییر سرمربی تیم ملی آسیب دید. او در دوره اسکوچیچ مدافع چپ اصلی تیم ملی بود و حتی در مقاطعی برای پر کردن خلأ مدافعان میانی در مرکز دفاع هم بازی کرد، ولی حالا باید جام جهانی را از خانه تماشا کند.

 

بازگشت پورعلی‌گنجی، شانس حسینی

کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده مدافعان میانی اصلی اسکوچیچ بودند و در فهرست کی‌روش هم حاضرند. مربی پرتغالی حسینی و پورعلی‌گنجی را که در دوره اسکوچیچ مدتی مصدوم بودند دعوت کرده و با توجه به شناخت قبلی روی آنها خیلی حساب می‌کند. اگر حضور کنعانی در ترکیب اصلی را تقریباً قطعی بدانیم، ممکن است کی‌روش ترتیب مدافعان را به هم بریزد و از حسینی در ترکیب اصلی استفاده کند.

در دفاع راست هم بازگشت کی‌روش بهترین خبر برای رضاییان بود که توانست دوباره به تیم ملی برگردد و حتی امیدوار است که جلوتر از محرمی در ترکیب اصلی باشد.

 

حضور غیرمنتظره چشمی، خیال راحت عزت‌اللهی

روزبه چشمی هم یکی از نام‌های غیرمنتظره فهرست تیم ملی است، ولی کی‌روش با توجه به شناخت قبلی و قابلیت‌های دفاعی هافبک استقلال او را انتخاب کرده است. چشمی آخرین بار توسط کی‌روش به تیم ملی دعوت شده بود و انتظار می‌رود که یک نیروی ذخیره روی نیمکت برای دقایق خاصی از بازی باشد.

در عوض خیال عزت‌اللهی بابت حضور در ترکیب اصلی راحت است. او در دوره اسکوچیچ مدتی از تیم ملی کنار رفت، ولی یکی از مهره‌های اصلی کی‌روش محسوب می‌شود و مصدومیت ابراهیمی هم موقعیت او را مستحکم‌تر کرده است.

نوراللهی، امیری، حاجی‌‌صفی و قدوس گزینه‌های بعدی برای تکمیل مثلث خط میانی هستند. از این جمع حاجی‌صفی در اواخر دوره اسکوچیچ از ترکیب دور شده بود، ولی با بازگشت کی‌روش گزینه حضور در ترکیب اصلی به‌عنوان یکی از هافبک‌ها یا مدافع چپ است.

 

 مهاجمان؛ همان همیشگی

در فهرست مهاجمان کی‌روش هیچ شگفتی وجود ندارد. سرمربی تیم ملی از مدت‌ها قبل مهاجمانش را انتخاب کرده بود و به همین خاطر اردو‌های اخیرش را بدون هیچ مهاجم دیگری از جمله محبی پیش برد.

طارمی، جهانبخش و آزمون گزینه‌های اصلی حضور در ترکیب اصلی هستند و قلی‌زاده، انصاری‌فرد و ترابی نفرات جایگزین. البته ممکن است کی‌روش برای بازی سخت مقابل انگلیس از آزمون که تازه از مصدومیت برگشته در ترکیب اصلی استفاده نکند.

 

 اولویت با لژیونرها

16 بازیکن از این فهرست لژیونرها هستند و تنها 9 بازیکن از لیگ برتر مسافر جام جهانی خواهند بود. از این جمع پرسپولیس 4، استقلال 3 و سپاهان دو نماینده دارد. این روالی است که از دوره اول مربیگری کی‌روش در تیم ملی شروع شد و ویلموتس و اسکوچیچ هم ادامه دادند.

در میان لژیونرها امیرحسین حسین‌زاده به‌دلیل مشکلات اداری و غیبت در شروع فصل و اللهیار صیادمنش به‌دلیل مصدومیت فرصت بازی در جام جهانی را از دست دادند. نورافکن، محبی، سرلک و قایدی هم از لیگ‌برتری‌هایی بودند که با‌وجود حضور در اردوها نتوانستند نظر کی‌روش را جلب کنند.

فهرست نهایی تیم ملی برای جام جهانی

دروازه‌بان‌ها: علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، حسین حسینی، پیام نیازمند

مدافعان: حسین کنعانی‌زادگان، مجید حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، شجاع خلیل‌زاده، رامین رضاییان، صادق محرمی، ابوالفضل جلالی، میلاد محمدی

هافبک‌ها: روزبه چشمی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، علی کریمی، احسان حاجی‌صفی، سامان قدوس، وحید امیری

مهاجمان: علی قلی‌زاده، علیرضا جهانبخش، کریم انصاری‌فرد، سردار آزمون، مهدی طارمی و مهدی ترابی

گزارش: آرمن ساروخانیان

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز