خبرگزاری کار ایران

هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا

پیش بازی بارسلونا - بایرن مونیخ: ژاوی علیه کابوس سقوط به لیگ اروپا

پیش بازی بارسلونا - بایرن مونیخ: ژاوی علیه کابوس سقوط به لیگ اروپا
کد خبر : ۱۲۹۰۹۵۵

بارسلونا امیدوار است که با استقبال از بایرن مونیخ در نیوکمپ، شانس صعود به دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا را داشته باشد.

به گزارش ایلنا، بارسلونا یکشنبه شب با شکست 4 بر صفر اتلتیک بیلبائو از 11 بازی لالیگا موفق به کسب 28 امتیاز شد و عثمان دمبله، سرجی روبرتو، روبرت لواندوفسکی و فران تورس گلزنان این دیدار لقب گرفتند.

با این حال، این یک رقابت ناامیدکننده در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا برای تیم کاتالانی بوده، آن‌ها تنها چهار امتیاز از چهار بازی کسب کرده‌اند و در جایگاه سوم قرار گرفته‌اند و سه امتیاز کمتر از اینتر رده دومی حضور دارند.

اینتر در اوایل شب میزبان ویکتوریا پلژن است و پیروزی تیم ایتالیایی باعث می‌شود که آن‌ها به مرحله حذفی برسند و به امیدهای بارسلونا برای رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی پایان دهد. تیم ژاوی پس از این اتفاق نهایتا به رتبه سوم دست پیدا کند و برای دومین فصل متوالی به لیگ اروپا سقوط خواهد کرد.

غول‌های لالیگا به لطف پلژن و سپس شکست دادن بایرن نیاز دارند، اما آن‌ها از سه بازی اخیر خود در این رقابت‌ها فقط یک امتیاز کسب کرده‌اند و در بازی‌های متوالی مقابل بایرن و اینتر شکست خورده‌اند.

بارسلونا می‌تواند از دو بازی اخیر خانگی خود رها شود، دو دیداری که در آن ویارئال را 3-0 و اتلتیک بیلبائو را 4-0 شکست داد، اما آن‌ها در ال کلاسیکو در 16 اکتبر 3-1 مغلوب رئال مادرید شدند و برای صعود به مرحله بعدی با چالش جدی رو به رو هستند.

قرار گرفتن بایرن در صدر جدول با توجه به کیفیت آن‌ها تعجب آور نیست و عملکرد قابل توجهی در مرحله گروهی تاکنون نسبت به بوندس لیگا داشته‌اند. شاگردان یولیان ناگلزمن در دو بازی اول گروهی خود با نتیجه 2-0 اینتر و بارسلونا را 2-0 شکست دادند و برابر پلژن، در ابتدای ماه 5-0 در خانه پیروز شدند و در آخرین بازی خارج از خانه 4-2 حساب کار را به سود خود پایان بردند.

بایرن اکنون چهار بازی آخر خود را در تمامی رقابت‌ها برده است، از جمله پیروزی 2-0 مقابل هوفنهایم در بوندس لیگا اما در کمال تعجب در این فصل صدرنشین بوندسلیگا نیست و در حال حاضر با یک امتیاز کمتر از یونین برلین در رده دوم حضور دارد.

باوارایی‌ها که شش مرتبه قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده‌اند، در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های فصل گذشته توسط ویارئال حذف شدند، در حالی که در فصل 2020-2021 نیز نتوانستند از یک هشتم نهایی با شکست مقابل پاری سن ژرمن صعود کنند.

بایرن از نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا 2014-2015 به بارسلونا نباخته است. آن‌ها در روز چهارشنبه با پیروزی به عنوان صدرنشین گروه تایید می‌شوند، اگرچه اگر اینتر نتواند بر پلژن غلبه کند، بدون توجه به نتیجه بازی با بارسلونا صدرنشینی آن‌ها تضمین شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز