خبرگزاری کار ایران

پنالتی: ضربه مرگ و زندگی

پنالتی: ضربه مرگ و زندگی
کد خبر : ۱۲۸۸۱۶۸

در این گزارش به بهترین پنالتی زنان تاریخ لیگ جزیره نگاهی انداختیم.

به گزارش ایلنا، اسم ضربه پنالتی به خودی خود دلهره آور است چه برسد به این که استرس حفظ آمار مثبت یا قرارگیری مقابل دروازه بانی نامدار هم به آن اضافه شود. به عنوان زننده ضربه اما فشار بیشتری روی بازیکن است و به استناد حرف سر الکس فرگوسن بزرگ کسی از دروازه بان انتظار زیادی برای مهار پنالتی ندارد و همین فشار را از روی آن‌ها بر می دارد. از سوی دیگر زننده ضربه اگر پنالتی را خراب کند زیر بار انتقاد می‌رود و اگر گل کند "صرفا" وظیفه خود را انجام داده است.

توجه داشته باشید این لیست آمار بازیکنانی است که حداقل 10 ضربه پنالتی را داشته‌اند. 

پنالتی: ضربه مرگ و زندگی

10- لیتون بینس: دفاع چپ سابق اورتون که زمانی از او به عنوان امید اصلی شکستن رکورد 100% ای تبدیل بالای 20 پنالتی به گل نام برده می شد اما نتوانست این عنوان را به نام خود کند. با این وجود وی با تبدیل 20 پنالتی از 22 تا به گل با نرخ 91% همچنان جزء بهترین پنالتی زنان تاریخ پریمیرلیگ است.

9- گری اسپید: اسطوره و مربی فقید ولز که از او به عنوان سازنده نسل ولزی ها یاد می شود نیز 10 ضربه را از 11 تا به گل تبدیل کرده و آمار 91% به جای گذاشته است.

8- فرانک لابوف: مدافع میانی فرانسوی سابق چلسی موفق به گل کردن 10 پنالتی از 11 ضربه شده و آمار 91% را به ثبت رسانده.

7- تیری هانری: اسطوره باشگاه آرسنال و بی شک یکی از بهترین بازیکنان تاریخ لیگ جزیره که سابقه بردن جام طلایی را هم با تیم شکست ناپذیر آرسنال در فصل 2003-2004 در کارنامه دارد بدون شک بزرگترین نام در لیست بهترین پنالتی زنان تاریخ پریمیرلیگ با 23 گل از 25 اقدام و نرخ تبدیل 92% است.

6- کالوم ویلسون: مهاجم فعلی تیم نیوکاسل توانسته 11 توپ را از 12 باری که پشت ضربه پنالتی قرار گرفته را به گل تبدیل کند و نرخ تبدیل 92% پنالتی به گل را به جای بگذارد. از بین بازیکنان این لیست تنها ویلسون است که همچنان فوتبال بازی می کند و شانس بهتر کردن آمار خود را دارد.

5- جیمز بیتی: مهاجم اسبق تیم استوک سیتی با تبدیل 16 توپ از 17 اقدام به گل آمار 94% را به جای گذاشته است.

4- جولین دیکس: مدافع سابق باشگاه های وست هام و لیورپول نیز در لیست بهترین ها جای دارد. 15 پنالتی از 16 ضربه او به گل تبدیل شده و موفقیت 94% را کسب کرده است.

3- دنی مورفی: سومین نفر هافبک سابق لیورپول است. او توانسته 18 ضربه از 19 پنالتی خود را تبدیل به گل کند و این یعنی 95% موفقیت.

2- متئو له تیسیر: نفر دوم در این لیست اما بازیکن نام آشنایی نیست. بازیکن سابق اواخر دهه 90 و اوایل 2000 میلادی باشگاه ساوثهمتون آمار جالبی در پنالتی زدن به ثبت رسانده، او موفق شده از 26 اقدام خود 25 ضربه را به تور بچسباند و 96% موفقیت در ضربه داشته باشد.

1- یحیی توره: هافبک سابق منچسترسیتی توانسته از 11 اقدام خود 11 گل به ثمر برساند و تنها بازیکن تاریخ پریمیرلیگ باشد که آمار 100% تبدیل پنالتی به گل را به جای گذاشته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز