خبرگزاری کار ایران

پیش بازی فولاد - مس رفسنجان؛

فولاد پرخرج‌ به دنبال برد اقتصادی/ عملیات احیای آقای گل‌های بحران زده در مس

فولاد پرخرج‌ به دنبال برد اقتصادی/ عملیات احیای آقای گل‌های بحران زده در مس
کد خبر : ۱۲۷۴۶۸۰

در حالی دو تیم فولاد خوزستان و مس رفسنجان به مصاف هم می‌روند که دو تیم از نظر روحی و روانی فشار زیادی در هفته‌های نخست فصل بیست و دوم لیگ برتر متحمل شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، در هفته پنجم لیگ برتر تیم فوتبال فولاد خوزستان از ساعت 21 امروز دوشنبه 14 شهریور 1401 میزبان مس رفسنجان است. این بازی از حیث جدول لیگ برتر و رقابت دو تیم اهمیت زیادی دارد. ضمن از نظر مالی جز متمولان فوتبال کشور محسوب می‌شوند. به همین بهانه آخرین وضعیت دو تیم و شرایط این مسابقه را بررسی می‌کنیم:

داور و ورزشگاه:

دوئل صنعتی‌ها در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز و با حضور هواداران برگزار می‌شود. از ساعت 10 صبح روز (یکشنبه) فرایند بلیط فروشی این مسابقه آغاز شده است.(از اینجا بخوانید.)

تیم داوری: حسن اکرمی، علی احمدی، محسن بابایی، امیر عیار

 ناظر: سید احمد صالحی

*تاریخچه تقابل‌ها؛ مساوی در برد و باخت

دو تیم فولاد خوزستان و مس رفسنجان تا کنون 4 مرتبه با یکدیگر تقابل داشته‌اند که 2 تساوی، یک پیروزی و یک شکست سهم هر تیم بوده است. در آخرین بازی بین دو تیم که در 29 بهمن 1400 برگزار شد دو تیم به تساوی رضایت دادند.

فولاد پرخرج‌ به دنبال برد اقتصادی/ عملیات احیای آقای گل‌های بحران زده در مس

*وضعیت فولاد خوزستان؛ پرخرج با بردهای اقتصادی

فولاد خوزستان در 4 هفته نخست فصل بیست و دوم لیگ برتر 2 تساوی و 2 پیروزی کسب کرده و با هشت امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد. شاگردان نکونام در آخرین بازی خود مقابل سپاهان در اصفهان صاحب پیروزی شدند تا با روحیه‌ای مناسب مقابل مس رفسنجان قرار گیرند. آنها در 3 هفته گذشته مقابل پرسپولیس، تراکتور و سپاهان نتایج خوبی کسب کردند و از نظر میزان آمادگی در سطح بالایی قرار دارند. 

فولاد ابتدا ترجیح می‌دهد گلی دریافت نکند و مشابه سبک کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران، برای کسب پیروزی قدم بردارد. در تقابل با سپاهان این موضوع را ثابت کرد. اما شاید در بازی خانگی مقابل مس رفسنجان کمی متفاوت ظاهر شود.

دغدغه حضور هواداران: باشگاه فولاد با انتشار ویدیویی خواستار حضور حداکثری هواداران شد و به نظر می‌رسد این موضوع یکی از دغدغه‌های کادرفنی فولاد است. 

مصدوم: هنوز تکلیف احسان پهلوان برای حضور در این مسابقه مشخص نیست و کادرفنی فولاد امروز تصمیم‌گیری می‌کند. 3 بازیکن فولاد هم مصدوم هستند اما نکونام از اعلام نام آنها خودداری و اعلام کرد این موضوع اهمیتی ندارد.

خطرناک در دقایق پایانی: از آنجا که این تیم در فصل نقل و انتقالات خریدهای زیادی انجام داده است، از نظر روانی فشار زیادی روی نکونام و کادرفنی او است که نتایج لازم را کسب کنند. آنها مقابل تراکتور و سپاهان نشان دادند در دقایق پایانی خوب عمل می‌کنند و می‌توانند نتایج را تغییر بدهند.

با نگاهی به نشست‌های خبری نکونام قبل و بعد از بازی‌ها در فصل بیست و دوم لیگ برتر کاملاً مشخص است که او نسبت به داوری حساسیت زیادی پیدا کرده است.

انگیزه: مجید علیاری فصل گذشته عضو مس رفسنجان بود و عملکرد خوبی در این تیم داشت، اما در فصل بیست و دوم ترجیح داد راهی فولاد  شود. با توجه به شناخت او از بازیکنان مس می‌توان شانس بالایی برای گلزنی او قائل بود.

*وضعیت مس رفسنجان؛ آقای گل‌های کم گل!

مس رفسنجان در فصل بیست و دوم لیگ برتر در هر 4 مسابقه قبلی خود متحمل تساوی شده و با 4 امتیاز در رده یازدهم قرار دارد. پیروزی در این مسابقه می‌تواند از نظر بازگشت به جمع مدعیان برای شاگردان ربیعی اهمیت زیادی داشته باشد. 

نارنجی‌پوشان با اینکه دو مهاجم خارجی دارند که سابقه آقای گلی در فصول گذشته لیگ برتر را دارند، در این فصل فقط یک گل به ثمر رسانده‌اند. بیشترین فشار روحی - روانی را در هفته‌های اخیر گادوین منشا تجربه کرده است. این مهاجم اهل نیجریه در فصل بیست و یکم آقای گل لیگ برتر شد اما هنوز نتوانسته گلی به ثمر برساند. ضمن اینکه در بازی با ذوب‌آهن پنالتی تیمش را از دست داد. گفته می‌شود حضور دیرهنگام در تمرینات که 17 روز به طول کشید، یکی از عوامل افت این بازیکن بوده است.

اعضای تیم فوتبال مس رفسنجان معتقدند در 2 هفته اول لیگ برتر به دلیل اشتباهات داوری نتوانستند نتایج مدنظرشان را کسب کنند. آنها معقتدند که کیفیت بازی خوبی دارند اما در نتیجه‌گیری موفق نیستند. ثبات کاری محمد ربیعی و انتظارات شرکت صنایع ملی مس ایران بابت رتبه‌های بالا در جدول رده‌بندی کمی توقعات را از ربیعی و شاگردانش افزایش داده است. با اینکه آنها جز اولین تیم‌هایی بودند که تمرینات خودشان را شروع کردند، با وجود آمادگی بالا نتایج دلخواه آنها پیش نرفته است.

غایبان: غیبت حسن جعفری و میثم تیموری به دلیل مصدومیت قطعی شده است. حضور محسن آذرباد هم به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ پنجاه-پنجاه است. باید دید پزشکان مس در این خصوص چه تصمیمی می‌گیرند؟

نباید فراموش کرد که مهرداد رضایی هم در انتظار اظهار نظر محمد ربیعی است. این بازیکن در هفته‌های اخیر از تمرینات گروهی تیمش محروم بوده است.

انگیزه: لوسیانو پریرا چندین فصل عضو فولاد خوزستان بود و حتی بازوبند کاپیتانی این تیم را به بازو می‌بست. حالا مقابل فولاد این فرصت را دارد که با گلزنی از زیر فشار انتقادات خارج شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز