خبرگزاری کار ایران

چرا بنزما شایسته توپ طلاست (گزارش)

چرا بنزما شایسته توپ طلاست (گزارش)
کد خبر : ۱۲۶۹۷۰۷

در گزارشی مشخص شد که چرا بنزما شایسته دریافت توپ طلا است.

به گزارش ایلنا، یکی از عناصر کلیدی برای انتخاب برنده توپ طلای فوتبال جهان، اعداد و ارقام است و کریم بنزما در این زمینه آمار فوق‌العاده‌ای را در سال 2020 به جای گذاشته است.

فصل گذشته، این بازیکن فرانسوی در 46 بازی باشگاهی 44 گل زد و 15 پاس گل به یارانش داد. این گلزنی‌ها بخوبی در تمام رقابت‌ها به چشم آمد و به بنزما دلیل محکمی برای تبدیل شدن به بهترین مهاجم اروپا در سال 2022 داد.

 

بنزما 3-1 پی اس جی

بنزما در سال‌های اخیر بارها مادرید را از مخمصه نجات داده است، اما شاید بزرگترین حماسه او در برابر پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا فصل گذشته بود. با یک گل خورده از بازی اول و همچنین یک گل عقب افتاده در شب بازی برگشت، به نظر می‌رسید لوس بلانکوس (سفیدها) در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را ترک کند. با این حال، بنزما نظر دیگری داشت. او هت تریک کرد و رئال را به مرحله بعد رساند. مثل یک رهبر واقعی.

 

پادشاه استمفورد بریج

بنزما پس از اینکه به تنهایی رئال را به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رساند، در ورزشگاه استمفورد بریج نیز درخشید. طولی نکشید که آتش بازی شروع شد و ستاره فرانسوی با سانتر وینیسیوس جونیور با یک ضربه سر توپ را درون دروازه ادوارد مندی قرار داد. بنزما چند دقیقه بعد بار دیگر با ضربه سری دیدنی قلعه آبی‌ها را در بهت قرار داد. مندی می‌توانست مانع هت‌تریک بنزما شود، اما خودش یک پاس گل را دو دستی تقدیم مهاجم فرانسوی کرد و گل‌های بنزما را در استمفورد بریج به عدد سه رساند.

 

آب سرد روی ادرسون در اتحاد

پنالتی چیپ؟ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان؟ مقابل ادرسون؟ بله واقعاً این اتفاق افتاد! ضربه پنالتی ظالمانه بنزما مهر کاملی بر یک بازی کلاسیک لیگ قهرمانان اروپا زد و برتری منچستر سیتی را به یک گل کاهش داد. برای این کار جسارت هم لازم بود، چرا؟ بنزما در فصل 22-21 چهار پنالتی از دست داده بود.

 

کریستیانو مراقب باش!

یکی دیگر از نقاط عطف بنزما در سال 2022 سبقت گرفتن از رائول به‌عنوان دومین گلزن برتر تاریخ رئال بود.

او این کار را در جریان قهرمانی تیمش در سوپرکاپ اروپا مقابل آینتراخت فرانکفورت، به ثبت رساند. نفر بعدی که در تیررس بنزما قرار دارد کریستیانو رونالدو است. او تا اینجا 126 از کریس گل عقب است اما با این روند شاید انتظار داشته باشیم تا تابستان بعدی او به این رکورد نیز برسد!

 

رئال بدون او می‌بازد!

آمار رئال بدون بنزما در نیمه فصل دوم 22-2021 نشان داد که این مهاجم چقدر برای تیمش مهم است. در هشت بازی بدون این مهاجم، تیم کارلو آنچلوتی تنها سه برد را به دست آورد. آنها بدون بنزما نیز نتایج بسیار بدی را به دست آورده‌اند. دردناک‌تر از همه شکست 4-0 ال کلاسیکو مقابل بارسلونا بود، اما حذف از کوپا دل ری در مرحله یک چهارم نهایی مقابل اتلتیک بیلبائو نیز وحشتناک بود. همان‌طور که جانی میشل زمانی گفت: «تا موقعی که چیزی را از دست ندهید، قدر آن را نمی‌دانید.»

 

عناوین فراوان

همه چیز مربوط به نمایش‌های فردی نیست. هر کاندیدای اصلی توپ طلا باید جوایز تیمی را نیز در طول سال در اختیار داشته باشد. بنزما در سال 2022 چهار جام را به دست آورد: سوپرکاپ، لالیگا، لیگ قهرمانان اروپا و اخیراً سوپر کاپ اروپا.

 

دیگر رقبای او همه یک چیزی کم دارند!

آمار کیلیان امباپه و روبرت لواندوفسکی قوی هستند، اما کمبود جام به طور قابل توجهی شانس هر بازیکن را کم می‌کند. کوین دبروینه در برخی مواقع جادو می‌کرد، اما به اندازه بنزما نمایش‌های خوبی ارائه نکرد. از سوی دیگر، محمد صلاح پس از شروع برق‌آسا در فصل قبل در سراشیبی قرار گرفت. سادیو مانه، برنده جام ملت‌های آفریقا بزرگترین تهدید برای بنزما است، اما ناکامی لیورپول در بالا بردن جام لیگ برتر یا لیگ قهرمانان به این معنی است که حتی او نیز نمی‌تواند مانع اولین توپ طلای این کهنه کار فرانسوی شود.

 

بدون مسی و رونالدو

 

لیونل مسی و کریستیانو رونالدو طبق استانداردهای خود، سال ناامیدکننده‌ای را پشت سر گذاشته‌اند. با خارج شدن دو نامزد پایه ثابت این رقابت، صحنه برای بنزما آماده می‌شود تا سرانجام برای اولین بار به‌عنوان بازیکن شماره 1 این سیاره شناخته شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز