خبرگزاری کار ایران

چرا ستاره‌های رئال مادرید از ماسک‌های مخصوص استفاده می‌کنند؟

چرا ستاره‌های رئال مادرید از ماسک‌های مخصوص استفاده می‌کنند؟
کد خبر : ۱۲۵۶۳۰۴

آنتونیو پینتوس، مربی بدنسازی باشگاه رئال مادرید، یک برنامه تمرینی منحصر به فرد را در آماده سازی پیش فصل خود ارائه کرده است.

به گزارش ایلنا، بازیکنان رئال مادرید پس از بازگشت به تمرینات پیش‌فصل در کمپ والدبباس، با ماسک‌های عجیب روی صورت‌های خود در حال دویدن بودند، اما آنها برای چه استفاده می‌شوند؟

افرادی مانند وینیسیوس جونیور و دیوید آلابا همگی در حال انجام تمرینات آماده سازی و حجم کاری با ماسک های سنگین بر روی صورت خود طبق دستور آنتونیو پینتوس، مربی بدنسازی لوس بلانکوس، دیده شدند.

این مربی برنامه ریزی های مفصلی برای بازیکنان کارلو آنچلوتی انجام داده است تا آنها بتوانند در پایان فصل با کمی مشکل در تمام مسابقات بجنگند و در بهترین فرم ممکن باقی بمانند.

چرا ستاره‌های رئال مادرید از ماسک‌های مخصوص استفاده می‌کنند؟

چرا بازیکنان رئال مادرید در تمرینات ماسک می زنند؟

این ماسک‌ها که با ماسکی که شخصیت بان در فیلم پرفروش بتمن در سال 2012 به نام شوالیه تاریکی برمی‌خیزد مقایسه شده‌اند، عمدتاً برای شبیه‌سازی اثرات تمرین در ارتفاع استفاده می‌شوند. نتایج آزمایش به پینتوس کمک می کند تا یک برنامه تمرینی متناسب با نیازهای هر فرد ارائه دهد.

مربی مادریدی به خاطر آمادگی جسمانی و روش‌های تمرینی سختش شهرت دارد که هدف آن کسب بهترین‌ عملکرد از بازیکنانش است. این اولین بار نیست که او از این پوشش های صورت استادانه در تمرینات استفاده می کند.

در طول پیش فصل 2021، او از همان وسایل استفاده کرد تا بازیکنان را به فعالیت بیشتر سوق دهد. حتی در ژانویه 2022، قبل از مسابقه کوپا دل ری مقابل اتلتیک، بازیکنان مادریدی در حالی که ماسک و کوله پشتی داشتند، تحت آزمایشات آمادگی جسمانی مشابهی قرار گرفتند.

چرا ستاره‌های رئال مادرید از ماسک‌های مخصوص استفاده می‌کنند؟

پینتوس در مورد استفاده تیم رئال مادرید از ماسک چه گفته است؟

پینتوس در مصاحبه با تلویزیون رئال مادرید نحوه عملکرد این تست منحصر به فرد تناسب اندام را توضیح داده و می گوید: "این تست با استفاده از ماسک با سیستم لایه 5 انجام می شود. مطمئناً تمرین هیپوکسی نیست. این تستی است که برای شناسایی بازیکنان برای آستانه های هوازی و بی هوازی و قدرت فعلی آنها طراحی شده است. ماسک برای تجزیه و تحلیل اکسیژن و کربوهیدرات ها عمل می کند. ما باید تفاوت درصد بازیکنان نسبت به یکدیگر را بدانیم تا بتوانیم وضعیت بازیکن را در لحظه مشخص کنیم."

مربی رئال مادرید ادامه داد: "نتیجه به شخصی سازی یا حداقل جهت دادن به کاری که تیم انجام می دهد، کمک می کند. تمرینات پیش از فصل بر پایه هوازی و دوهای طولانی است که سپس با جهت و هدف دویدن کوتاهتر و سریعتر از آن استفاده می شود."

برنامه تمرینی پینتوس برای رئال مادرید در آستانه جام جهانی چیست؟

فصل 2022-2023 با توجه به جام جهانی فوتبال که قرار است در 21 نوامبر 2022(30 آبان 1401) آغاز شود، در نوع خود منحصر به فرد خواهد بود. رئال مادرید حدود 15 بازیکن دارد که ممکن است برای این رویداد به قطر بروند و برای بقیه بازی ها تیم قرار است به تمرینات خود در والدبباس ادامه دهد.

پینتوس برنامه‌های تمرینی جداگانه‌ای طراحی کرده است زیرا این دو دسته از بازیکنان به رویکرد شرطی سازی متفاوتی از یکدیگر نیاز دارند.

او گفت: "وقفه تمرینات در ماه نوامبر به دلیل جام جهانی برای من خوب خواهد بود زیرا می توانیم یک دوره تمرینات پیش فصل دیگر را انجام دهیم و کمی بیشتر برای بازیکنانی که عقب مانده اند کار کنیم. این برنامه برای بازیکنانی که به جام جهانی می روند متفاوت خواهد بود. آنها باید صد در صد استراحت کنند و سپس به تدریج به تمرین بازگردند. شرایط برای دو گروه کاملاً متفاوت خواهد بود."

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز