خبرگزاری کار ایران

کورس استقلال، پرسپولیس و سپاهان برای جذب بازیکن 15 میلیاردی

کورس استقلال، پرسپولیس و سپاهان برای جذب بازیکن 15 میلیاردی
کد خبر : ۱۲۴۹۱۳۱

چند باشگاه لیگ برتری به دنبال محمد محبی برای جذب او هستند.

به گزارش ایلنا، باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، گل‌گهر، سپاهان و فولاد برای خرید محمد محبی به باشگاه سانتاکلارا نامه زده‌اند. یعنی تیم‌های اول تا پنجم فصل گذشته و در این بین گفته می‌شود استقلال، گل‌گهر و سپاهان پروسه جذب این بازیکن را جدی‌تر از دو باشگاه پرسپولیس و فولاد دنبال می‌کنند اما محمد محبی با هیچ یک از این باشگاه‌ها نشست نداشت، به این خاطر که دو فصل دیگر با سانتاکلارا قرارداد دارد و حضور وی در یکی از این تیم‌ها باید با نظر باشگاه پرتغالی باشد.

محمد محبی فصل گذشته 3 گل برای تیم سانتاکلارا به ثمر رساند که مهم‌ترین آن برابر بنفیکا بود. او با درخواست باشگاه اتحاد کلبا برای حضور در جمع شاگردان فرهاد مجیدی هم مواجه شد. بازگشت محمد محبی به پرتغال به معنی عدم جدایی قطعی او از تیم سانتاکلارا نیست. ممکن است در روزهای آتی این باشگاه با دریافت و بررسی پیشنهادهای مالی باشگاه‌های ایرانی و اتحاد کلبا با حضور محمد محبی در یکی از این تیم‌ها موافقت کند. البته این جابه‌جایی در صورتی خواهد بود که بازیکن ایرانی هم به حضور در یکی از تیم‌های خواهان روی خوش نشان بدهد، در غیر این‌صورت می‌تواند به حضورش در سانتاکلارا ادامه دهد.

محبی در تعطیلات زمستانی هم با درخواست باشگاه‌های ایرانی برای حضور در ترکیب آنها حتی به‌عنوان بازیکن قرضی مواجه شد اما رئیس باشگاه سانتاکلارا گفته بود ترجیح می‌دهد برای فروش او به یکی از تیم‌های مطرح پرتغالی چون پورتو و اسپورتینگ برنامه‌ریزی کند. او در یکی از بندهای قرارداد محمد محبی فسخ قرارداد این بازیکن را 3 میلیون یورو تعیین کرده که بعید است باشگاه‌های ایرانی قادر به پرداخت چنین پولی باشند. بنابراین اگر باشگاه سانتاکلارا تصمیم به فروش محمد محبی به یکی از تیم‌های ایرانی یا اتحاد کلبا بگیرد، باید درخواست مالی خود را کاهش بدهد.

به هر صورت مذاکرات باشگاه‌های ایرانی با سانتاکلارا برای در اختیار گرفتن محمد محبی ادامه دارد. در این بین گفته می‌شود باشگاه استقلال برای در اختیار گرفتن این بازیکن حاضر شده است 500 هزار دلار به پرتغالی‌ها پرداخت کند. جالب اینکه باشگاه سپاهان فصل گذشته محمد محبی را با شهریار مغانلو معاوضه کرد اما این فصل علاقه‌مند است بار دیگر این بازیکن را به ترکیب تیم برگرداند و حاضر به پرداخت بخشی از مبلغ رضایتنامه این بازیکن شده است.

در این بین اما یک انتقاد وجود دارد. پرداخت 500 هزار دلار، فقط برای دریافت رضایتنامه بازیکنی که فصل قبل تنها 3 گل زده و فقط در چند بازی در ترکیب اصلی قرار گرفته، جای بحث فراوان دارد. آن هم در باشگاهی نه چندان قدرتمند به‌نام سانتاکلارا که نه موقعیت ویژه‌ای در لیگ پرتغال دارد و نه عنوانی مهم به دست آورده است. شاید اگر برای بازیکن ثابت سانتاکلارا چنین مبلغی پرداخت می‌شد، کمی معقول‌تر بود اما هیاهوی بازار نقل و انتقالات در ایران باعث شده تا باشگاه‌ها به هر دری بزنند تا از دیگری سبقت بگیرند. نتیجه هم می‌شود موافقت با پرداخت 500 هزار دلار برای رضایتنامه محبی. اگر این هزینه برای مجوز حضورش انجام شود، برای خود بازیکن چه مبلغی اختصاص خواهد یافت؟ اینها سؤال‌هایی است از مدیران چند باشگاه که با هم رقابت می‌کنند تا بازیکنی را به چنگ بیاورند که فصل قبل اغلب ذخیره بود و نه مهره ثابت.

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز