خبرگزاری کار ایران

ماجرای مجسمه جنجالی کریستیانو رونالدو در هند

ماجرای مجسمه جنجالی کریستیانو رونالدو در هند
کد خبر : ۱۱۷۶۵۱۷

مجسمه‌ای که به تازگی از کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی پرتغال رونمایی شده است، در هند اختلاف نظرات بسیاری دارد.

به گزارش ایلنا، در ایالت غربی گوا، جایی که فوتبال بسیار محبوب است، مقامات امیدوارند که الهام بخش جوانان علاقه‌مند به این رشته ورزشی باشد. اما گوا همچنین مستعمره سابق کشور پرتغال است و 60 سال از آزادی این ایالت از پرتغال می گذرد.

منتقدان می‌گویند فوتبالیست‌های محلی باید مورد تجلیل قرار می‌گرفتند، به خصوص که چندین نفر از اعضای سابق و فعلی تیم ملی هند، از اهالی گوا هستند. یکی از اعضای محلی به خبرگزاری IANS گفت: "از شنیدن احداث مجسمه رونالدو بسیار ناامید شدم. یاد بگیرید که به نمادهای خود مانند سمیر نایک و برونو کوتینیو افتخار کنید."

روزنامه تایمز آف ایندیا گزارش داد در جریان افتتاح مجسمه، برخی از مردم به نشانه اعتراض پرچم های سیاه خود را به اهتزاز درآوردند. تیم ملی فوتبال پرتغال در گوا محبوب است و به دلیل استعمار گذشتع، بسیاری از مردم محلی در پرتغال زندگی می‌کنند یا در آنجا خانواده و بستگانی دارند. اما برخی از مردم در ایالت هند احساس می کنند که نصب مجسمه در طول جشن شصتمین سالگرد آزادی گوا از استعمار پرتغال توهین آمیز است.

خبرگزاری IANS به نقل از گورو شیرودکار، یک فعال سیاسی، گفت: «ساخت مجسمه یک فوتبالیست پرتغالی در سال جاری، توهین آمیز است. ما این را محکوم می کنیم. در گوا مبارزان آزادی زیادی هستند که مورد توهین قرار گرفته اند.»

مایکل لوبو، یک قانونگذار محلی در حزب حاکم بهاراتیا جاناتا (BJP)، عکسی از خود با مجسمه را در توییتر منتشر کرد و گفت که این مجسمه "به درخواست جوانان ما" نصب شده است تا الهام بخش آنها "برای بالا بردن فوتبال به سطح بالاتر" باشد.

 اگرچه کریکت محبوب‌ترین ورزش هند است، فوتبال - به‌ویژه لیگ برتر انگلیس - در بخش‌های خاصی از کشور - کرالا در جنوب، گوا در غرب، بنگال غربی و همه هشت ایالت شمال شرقی، بسیار مورد علاقه است.

کریستیانو رونالدو که در حال حاضر برای منچستریونایتد بازی می‌کند، مورد تحسین بسیاری از هواداران قرار گرفته و به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ این فوتبال شناخته می شود. این مهاجم 36 ساله به طور علنی در مورد این مجسمه اظهار نظری نکرده است. این اولین باری نیست که مجسمه‌ای از رونالدو ابرو جنجال برانگیز شده است - در سال 2017 مجسمه نیم تنه رونالدو به طور گسترده مورد تمسخر قرار گرفت و در نهایت در فرودگاه مادیرا در پرتغال جایگزین شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز