خبرگزاری کار ایران

جذب مهاجم: پروژه بازسازی آرسنال زیر نظر آرتتا

جذب مهاجم: پروژه بازسازی آرسنال زیر نظر آرتتا
کد خبر : ۱۱۶۶۴۴۰

پیر امریک اوبامیانگ، کاپیتان توپچی‌ها برای گلزنی در تلاش است و ممکن است تابستان آینده تحت فشار خرید جدیدی قرار بگیرد.

به گزارش ایلنا، زمانی که آرسنال تابستان گذشته 145 میلیون پوند (200 میلیون دلار) برای جذب 6 چهره جدید هزینه کرد، این پذیرش در باشگاه وجود داشت که بیشتر از این مورد نیاز است اما این درک نیز وجود داشت که تغییرات گسترده مورد نیاز را نمی‌توان تنها در یک پنجره نقل و انتقالات تکمیل کرد. بنابراین بخش‌های کلیدی تیم به‌عنوان پست‌های اولویت‌دار شناسایی شدند، مانند بازی‌ساز، دروازه‌بان، دفاع راست و هافبک مرکزی.

 و فرصت برای آوردن بن وایت و جفت کردن او در کنار گابریل ماگالهاس در دفاع میانی خیلی خوب تلقی شد، در حالی که آوردن نونو تاوارس برای ایجاد پوشش طبیعی برای کیران تیرنی در دفاع چپ ضروری تلقی شد. در حالت ایده آل، میکل آرتتا و مدیر فنی آرسنال یعنی ادو کارهای بیشتری انجام می دادند و یک مهاجم جدید در لیست آرزوهایشان قرار داشت. اما از آنجایی که پیر امریک اوبامیانگ و الکساندر لاکازت هنوز در باشگاه هستند، تصمیم گرفته شد که از نظر مالی به خدمت گرفتن یک مهاجم دیگر مقرون به صرفه نیست، زیرا از قبل دو مهاجم باتجربه با قراردادهای بزرگ در تیم حضور داشتند.

ادو در مصاحبه ای با باشگاه آرسنال بلافاصله پس از بسته شدن پنجره نقل و انتقالات تابستانی گفت: "چیزی که می خواهم توضیح دهم این است که این تابستان امسال نیست، بلکه مربوط به یک پروژه است. ما پروژه را شروع کرده‌ایم، در میانه هستیم، بنابراین فقط یک پنجره نیست، چندین پنجره موجود است. فکر می‌کنم در این مسابقه قدم بزرگی برداشتیم، من واقعاً خوشحالم زیرا بازیکنانی که ما به خدمت گرفتیم همان چیزی هستند که به دنبال آن هستیم. ما می بینیم که تعادل در تیم بسیار بهتر است، اما باز هم این پایان کار نیست. مردم باید درک کنند که ما هنوز در سفر هستیم تا به جایی برسیم که این باشگاه شایسته آن است."

با نگاهی به عملکرد آرسنال در 14 بازی ابتدایی فصل، واضح است که تجارتی که در تابستان انجام شد منجر به ایجاد یک تیم آرام تر و متعادل تر شده است. همه بازیکنان جدید تأثیرگذار بوده‌اند، اگرچه احتمالاً منصفانه است که بگوییم مارتین اودگارد با آمدن قرارداد دائمی از رئال مادرید باید کمی بیشتر تلاش کند. از نظر دفاعی همه چیز بهبود یافته و تقریباً در همه موقعیت‌ها عمق بیشتری وجود دارد، با روشی که تاوارس و سامبی لوکونگا به عنوان جانشین تیرنی و گرانیت ژاکا انتخاب کردند و تجارت هوشمندانه‌ای را که انجام شد، برجسته کردند. برای آرسنال، نکته کلیدی اکنون گام بعدی در بازسازی تیم خواهد بود، با آوردن یک مهاجم جدید. تیم آرتتا پیش از شکست مقابل اورتون در گودیسون پارک در 14 بازی ابتدایی خود در لیگ فقط 17 گل به ثمر رسانده - برابر با تعداد گل های نیوکاسل و کمتر از واتفورد تازه صعود کرده.

 کمبود گل یک مشکل واضح است، درست مانند فصل گذشته، با اوبامیانگ که از ابتدای فصل تاکنون تنها چهار بار در لیگ موفق به گلزنی شده است. کاپیتان توپچی ها اکنون پنج بازی بدون گل را پشت سر گذاشته است و به دنبال سایه ای از نسخه سابق خود است، به خصوص با برخی از دست دادن های چشمگیر که عملکردهای اخیر او را مخدوش کرده است. آرتتا هفته گذشته در دفاع از کاپیتان خود گفت: "قرار دادن یا نرفتن توپ در تور می تواند یک اختلاف میلی متری یا یک ثانیه باشد. اوبا این ظرفیت را دارد و این ظرفیت را از دست نداده است.

اما عملکرد اوبامیانگ در اولدترافورد در پنجشنبه شب، تصویر کاملی از نمایش او در چند فصل گذشته بود. او پنج تلاش برای گلزنی روی دروازه داشت، اما هیچ یک از آن‌ها با قانع شدن مهاجمی که اعتقاد داشت او قرار است گل بزند، زده نشد.

این بازیکن 32 ساله در فصل گذشته تنها 15 گل در تمام رقابت ها به ثمر رساند و به دنبال یک عدد مشابه در فصل 2021-22 است مگر اینکه بتواند به سرعت فرمی بهتر پیدا کند. این یک وضعیت نگران کننده برای آرسنال است که از کاپیتان خود برای زدن گل های مورد نیاز برای برنده شدن چنین تیم جوانی حمایت می کرد و آنها را در موقعیت دشواری قرار می دهد تا در ژانویه برنامه جذب مهاجم جدید جدی‌تر پیش برود.

در حالت ایده‌آل، آنها می‌خواهند یک مهاجم جدید بیاورند تا گزینه دیگری در نیمه دوم فصل به آنها بدهد، اما این بسیار بعید به نظر می‌رسد. مسائل مالی و دشواری خروج بازیکنان از باشگاه‌هایشان در اواسط فصل به این معناست که اضافه شدن تابستانی گزینه محتمل‌تری برای تقویت گزینه‌های هجومی آرتتا باقی می‌گذارد. تا آن زمان قرارداد لاکازت تمام خواهد شد و در حال حرکت است و فضایی را در صورتحساب دستمزدهای باشگاه آزاد می‌کند، در حالی که باشگاه می‌تواند به دنبال خرید جالب مانند نیکلاس په‌په باشد.

گفته می شود که آرسنال به دومینیک کالورت لوین، مهاجم اورتون علاقه دارد، که به دلیل مصدومیت، بازی دوشنبه شب مقابل تیم آرتتا را از دست داده بود. این بازیکن 24 ساله متناسب با نوع بازیکنی است که آرتتا و ادو می‌خواهند جذب کنند و اخیراً ایجنت خود را عوض کرده و بسیاری معتقدند که او برای حرکت بعدی خود آماده می‌شود، زیرا پنج سال گذشته را در مرسی ساید گذرانده است.

و در حالی که اورتون نمی خواهد مهاجم اصلی خود را از دست بدهد، نیاز به جذب پول برای سرمایه گذاری در تیم خود می‌تواند تافی ها را مجبور به تجارت در تابستان امسال کند. رافا بنیتز، سرمربی اورتون در اوایل این ماه، هنگام بحث در مورد چشم انداز فروش بازیکنان گفت: «این مهم است که کار درست را در زمان مناسب انجام دهیم. برخی از باشگاه‌ها بازیکنان را در زمان مناسب می‌فروشند و با پولی که دریافت می‌کنند، تیم را بهبود می‌بخشند. این چیزی است که ما باید یاد بگیریم. مالک آماده است پول خرج کند، اما ما نمی توانیم تمام وقت را بدون بازگرداندن پول صرف کنیم.»

تعجبی نخواهد داشت اگر آرسنال عزم اورتون برای حفظ کالورت لوین را در پایان فصل آزمایش کند، اما بدون شک آن‌ها به دنبال اهداف دیگری خواهند بود. توپچی‌ها طرفداران طولانی مدت جاناتان دیوید، مهاجم لیل هستند که انتظار می رود در تابستان نقل مکان کند، و روابط خوبی با باشگاه لیگ 1 دارند که در سال های اخیر هنگام خرید په په و گابریل با آن‌ها تجارت کرده‌اند.

دوشان ولاهوویچ، مهاجم فیورنتینا، بازیکن دیگری است که به شدت مورد توجه قرار گرفته، اگرچه بر اساس گزارش منابعی در آرسنال از پیشنهادهایی که آنها مدعی جدی برای این بازیکن 21 ساله هستند، فاصله گرفته اند.

هر کسی که آرسنال انتخاب کند، بسیار مهم است که مرد مناسبی را برای هدایت آن‌ها در چند سال آینده به دست آورد. برخی از کارهای هوشمندانه در بازار تابستان گذشته منجر به تیم بسیار بهبود یافته‌‌ای شده، اما مرحله بعدی بازسازی احتمالاً مهم تر خواهد بود - با موضوع اهمیت کیفیت بر کمیت.

آرسنال باید مهاجمی پیدا کند که نه تنها با سرعت خوب گلزنی کند، بلکه بتواند بازی پرسینگ پر انرژی که آرتتا از بازیکنانش می خواهد را نیز انجام دهد. اگر آن‌ها بتوانند این کار را انجام دهند، می تواند توپچی ها را به سطح بعدی برساند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز