خبرگزاری کار ایران

همه دلایلی که باعث شکست سنگین پرسپولیس در ریاض شد (گزارش ویژه)

همه دلایلی که باعث شکست سنگین پرسپولیس در ریاض شد (گزارش ویژه)
کد خبر : ۱۱۴۴۹۳۸

پرسپولیش شب گذشته در عملکردی ناامید کننده برابر الهلال شکست خورد و از حضور در بین 4 تیم برتر آسیا باز ماند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، پرسپولیس شب گذشته در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا درحالی برابر الهلال عربستان با نتیجه 3 بر صفر مغلوب شد که شاگردان گل محمدی عملکرد قابل قبولی نداشتند به طوری که شاید مدت ها بود که هواداران این تیم چنین نمایش ضعیفی را از این تیم سراغ نداشتند.

پرسپولیسی ها برخلاف نمایشی که در این سالیان از خود ارائه داده بودند در این بازی حتی قادر نبودند تعداد پاس های سالم رد و بدل شده بین یکدیگر را دورقمی کنند تا جایی که این تیم تنها موفق به دادن 389 پاس در بازی شد ان هم در حالی که میانگین پرسپولیس در هر بازی بیش از 450 پاس بوده است. از طرفی دقت پاس پرسپولیس در این بازی 78 درصد بود درحالی که شاگردان گل محمدی به طور میانگین در هر بازی بالای 80 درصد دقت پاس را از خود به ثبت رسانده بودند. همچنین پرسپولیس همواره در بازی های خود مالک مطلق توپ و میدان بود و به طور میانگین آمار نزدیک به 55 درصد را از خود به ثبت رسانده بود درحالی که در این بازی در نیمه اول 47 درصد مالک میدان بود و در نیمه دوم این آمار به 49 درصد رسید.

همه دلایلی که باعث شکست سنگین پرسپولیس در ریاض شد (گزارش ویژه)

 از طرفی نکته کاملا مشهود در این بازی در جایی رقم خورد که پرسپولیس جنگ میانه میدان را به هافبک های الهلال واگذار کرد تا ارتباط مهاجمین این تیم با خط میانی و دفاع پرسپولیس قطع شود تا آل کثیر و در ادامه مهدی عبدی عملا از بازی خارج شوند و سرخ‌پوشان نتوانند دروازه حریف خود را با کمترین خطری مواجه کنند.

همچنین جدایی 3 مهره کلیدی پرسپولیس در حیبن کنعانی در خط دفاعی، احمد نوراللهی در خط میانی و شهریار مغانلو در حمله را نباید در ناکامی این تیم نادیده گرفت. در جایی که خط هافبک پرسپولیس بارها و بارها پر اشتباه ظاهر شد آن هم در حالی که حضور مستمر احمد نوراللهی توانسته بود خیال سرخ‌پوشان در وسط میدان از هر حیث راحت کند اما در بازی دیشب با توجه به عملکرد ضعیف هافبک‌های پرسپولیس نبود نوراللهی در این بازی کاملا مشهود بود. همچنین در شب کم فروغ مهاجمین این تیم نبود شهریا مغانلو که با 4 گل برترین گلزن این تیم در مسابقات لیگ قهرمانان در این فصل نیز بود به نوعی به چشم آمد و به نظر می‌رسید حضور کنعان زادگان در خط دفاع در کنار سید جلال حسینی با توجه به تجربه حضور در تیم ملی و مسابقات بین المللی می‌توانست باعث شود پرسپولیس عملکرد بهتری در خط دفاعی خود نیز داشته باشد.

موضوعی دیگری که شاید می‌تواند در شکست سنگین پرسپولیس برابر الهلال سهم بسزایی داشته باشد عدم شناختی کافی سرخ‌پوشان از حریف عربستانی بود در حالی که گویا الهلال خط به خط سبک بازی پرسپولیس را حفظ کرده بود. همچنین در ادامه موضوعی که شاید هواداران را به تامل بیشتری وا داشت تعویض های گل محمدی بود که به جای اینکه به سود پرسپولیس باشد تا روند بازی را تغییر دهد برخلاف آن به نفع الهلال شد تا برد پر گل و شیرین تری را برابر نایب قهرمان آسیا رغم بزند.

همه دلایلی که باعث شکست سنگین پرسپولیس در ریاض شد (گزارش ویژه)

عدم آمادگی بازیکنان و دور بودن سرخ‌پوشان از شرایط مسابقات را نیز می‌توان یکی از مهم ترین علل ناکامی شاگردان یحیی برابر الهلال قلم داد کرد. شاگردان ژاردیم درحالی مقابل پرسپولیس قرار گرفتند که از لیگ عربستان 8 هفته گذشته است و این تیم نیمی از راه خود در نیم فصل را بدون باخت طی کرده است. در مقابل درحالی لیگ ایران در این هفته آغاز خواهد شد که یک روز بعد از پایان یافتن هفته نخست الهلال در مرحله مقابل نهایی باید مقابل النصر قرار بگیرد و درحالی که لیگ قهرمانان آسیا به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود تازه تب فوتبال در ایران آغاز می‌شود. همچنین در این بحبوحه قحطی بازی برای پرسپولیس فدراسیون نیز با برگزاری بازی این تیم با فولاد خوزستان در سوپر جام مخالفت کرد تا سرخ‌پوشان تنها با چند بازی تدارکاتی به مصاف الهلال آماده برود.

 از طرفی نیز ماجرا و حواشی اعزام این تیم به عربستان یک روز بعد از بازی تیم ملی موجب شد تا شاگردان گل محمدی بعد از 30 ساعت تاخیر و با توجه به پروتکل های بهداشتی در خصوص کرونا علی رغم اینکه این تیم باید زودتر از این‌ها راهی عربستان می‌شد تا شاگردان گل محمدی بتوانند خود را با شرایط آب و هوایی وفق دهند اما در مقابل با خستگی تمام قدم به میدانی گذاشتند که علی رغم وعده ها و سخنان خوش رنگ و لعابی که گفته می‌شد مشخص بود که برنده این میدان قطعا تیمی غیر از پرسپولیس خواهد بود. 

همه دلایلی که باعث شکست سنگین پرسپولیس در ریاض شد (گزارش ویژه)

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز