خبرگزاری کار ایران

علیرضا سرلک: بیرون ماندنم از المپیک باعث شد تشنه کسب مدال باشم/ با شکست در فینال بدهکاری ام به مردم بیشتر شد

علیرضا سرلک: بیرون ماندنم از المپیک باعث شد تشنه کسب مدال باشم/ با شکست در فینال بدهکاری ام به مردم بیشتر شد
کد خبر : ۱۱۴۲۳۱۷

نایب قهرمان وزن 57 کیلوگرم کشتی آزاد در مورد حضورش در مسابقات جهانی و کسب مدال نقره این رقابت‌ها صحبت کرد.

علیرضا سرلک، آزادکار 24 ساله استان لرستان که با راهیابی به فینال مسابقات جهانی کتشی آزاد نروژ توانست عنوان نایب قهرمانی مسابقات را کسب کند در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص این مسابقات و مسیرش تا فینال توضیح داد: خدا را شاکرم بابت کسب مدال نقره مسابقات جهانی، من برای حضور در المپیک توکیو خیلی تلاش کردم اما با صلاح دید کادر فنی قبلی کنار گذاشته شدم. با این وجود آقای دبیر همیشه مرا به آرامش و صبوری و مطیع بودن دعوت می‌کردند و می‌گفتند به کادر فنی اعتماد کنید وخودتان را کامل به دست فدراسیون و کادر فنی بسپارید. به هر حال المپیک قبلی تمام شد و از همه عزیزانی که در کادرفنی قبلی حضور داشتند و برای من زحمت کشیدند تشکر میکنم. 

وی افزود: همین موضوع انگیزه من را چند برابر کرد چرا که به دلیل عدم اعزام به المپیک توکیو تشنه کسب مدال و اثبات شایستگی‌ام بودم و هستم. خدارا شکر می‌کنم که فرصت محیا شد و بعد از گذشتن از فیلتر انتخابی به پیراهن تیم ملی کشتی رسیدم و مطمئن بودم مدال می‌گیرم و دست خالی باز نمی‌گردم، لطف خدا هم شامل حالم شد چرا که سال بعد از المپیک بود و تیم‌ها از جمله تیم ما با ترکیب جدیدتر می‌آمدند. 

سرلک در مورد شناختش از حریفان توضیح داد: به کمک کادر فنی و مربی محترم‌مان آقای پرهیزکار آنالیز و شناخت بسیار بالا و خوبی را از حریفان انجام دادیم و این مسئله باعث شد با اعتماد به نفس و روحیه بسیار بالایی راهی مسابقات شویم و تا فینال مسابقات راه پیدا کنم. به کمتر از طلا راضی نبودم اما تلاشم را کردم و نائب قهرمان شدم. برخلاف فینال مسابقات آسیایی من به هیچ عنوان به مدال نقره قانع نبودم و هدفم فقط کسب مدال طلای جهانی بود و فقط دیر شروع کردم. از لحاط بدنی هیچ مشکلی نداشتم توان این را داشتم که 6 دقیقه مبارزه سراسر تهاجمی داشته باشم اما استرس فینال باعث شد دیر شروع کنم که کمی وقت کم آوردم. واقعاً توان برنده شدن را داشتم انشاءالله در آینده جبران می‌کنم.

وی در مورد اینکه نتیجه‌اش در فینال در برابر حریف آمریکایی می‌توانست در رقابت مستقیم با روسیه و آمریکا ما را به قهرمانی برساند گفت: حقیقتا به به این موضوع دقت نکرده بودم اما هدفم کسب طلا بود. همه بچه‌ها خیلی خوب کشتی گرفتند و فکر نمی‌کردم  به این رقابت میلیمتری برسیم و نیاز باشد جور تیم را هم بکشیم. معمولاً این وظیفه را بر گردن کاپیتان تیم حسن آقای یزدانی می‌اندازند،که حکم ستون خیمه گاه تیم ایران را دارد و این فشارها را با خودش حمل می‌کند.اگر از این امر مطلع می‌شدم جسورانه تر و زودتر حملاتم را آغاز میکردم. اگر به دلیل شکستم در فینال این قهرمانی محقق نشد شرمساری من را بپذیرید و بدهکاری من بیشتر می‌شود!

وی در مورد اینکه 8 کشتی‌گیر از 10 کشتی‌گیر اردوی تیم ملی از استان مازندران بودند هم گفت: همه ده نفر اعضای تیم ملی فرزندان ایران هستیم و همه ما فرزندان پهنای جغرافیای ایرانیم و لر، کرد،ترک ، مازنی و بلوچ و فرقی ندارد این فقط یک عدد بوده است. من به بختیاری بودنم که بچه لرستانم و فرزند ایران افتخار میکنم. خدا را شکر یک همدلی بین اعضا و کادر فنی و فدراسیون و کشتی گیرا و حتی کارمندهای خانه کشتی به وجود آمده که اصلا این مقوله به چشم نمی‌آید، اگر این اتفاق قشنگ که کسب چند مدال بوده رخ داده نتیجه همدلی و صمیمیت است.

آزادکار کشورمان در مورد عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی و محمد بنا هم توضیح داد: محمد بنا افتخار کشتی فرنگی ایران است و واقعاً آقای خاص بودن را بدون دلیل به ایشان نسبت نداده‌اند. خدا را شکر بچه‌های فرنگی همه دلاورانه کشتی می‌گیرند که هم زمان شده با درخشش‌ هادی چوپان در مسابقات جهانی مستر المپیا و خلاصه خبرهای خوب ورزشی این روزها در کشورمان پر شده که در این چند سال که درگیر کرونا بودیم و روحیه مردم کشورخوب نبود، نتایج درخشان ورزش تا حدودی برای چند روز حال دل مردم را خوب کرده و لبخند شادی را به آنها بخشیده است. امیدوارم حال دل مردم همیشه طلایی باشد.

سرلک در خصوص اهداف و سقف آرزوهایش گفت: هدف هر ورزشکار رسیدن به نقطه اوج  که همان سکوی اول المپیک هست. من هم شب و روز تا رسیدن به این سکو تلاش خواهم کرد و امیدوارم به آرزویم برسم هرچند می‌دانم باید زمان سپری شود تا این امر محقق بشود. با توکل به خدا تلاش می‌کنم. امیدوارم خدا برایم بخواهد و من هم مدال طلای المپیک را به دست آورم. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز