خبرگزاری کار ایران

مهدی حیدری: نجات غریق را باید جزو مشاغل پرخطر بدانند و منجیان را زودتر واکسینه کنند/ آماده برگزاری مسابقات غواصی هستیم

مهدی حیدری: نجات غریق را باید جزو مشاغل پرخطر بدانند و منجیان را زودتر واکسینه کنند/ آماده برگزاری مسابقات غواصی هستیم
کد خبر : ۱۱۰۹۲۷۳

مهدی حیدری رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: نجات غریق را باید جزو مشاغل پرخطر بدانند و زودتر واکسینه کنند، در صورت ابتلا به ویروس کرونا جایگزین کردن نیروی دیگر خیلی دشوار است و ما با مشکل مواجه می‌شویم.

مهدی حیدری رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره عملکرد ورزشهای آبی پس از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: فدراسیون ما در3 حوزه نجات غریق، غواصی و آبدرمانی فعالیت می‌کند واز اواخر سال 98 با شروع ویروس کرونا متاسفانه اولین حوزه‌ایی که تحت شعاع قرار گرفت استخرها و مجموعه های آبی بودند و علی رقم پیگیری هایی که داشتیم امکان فعالیت وجود داشت اما ما پیرو تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا بودیم، و به محض تغییر وضعیت وبهبود نقاط مختلف استان‌های سراسر کشور دوره‌های آموزشی را به منظور عدم فاصله ورزشکاران، مربیان، منجیان غریق و سایر رشته های مربوط به فعالیت فدراسیون نجات غریق و غواصی و به جهت بروز شدن علم و تکنیک های آنها و همچنین تدریس مدرسین و در جهت پیشرفت ورزشهای آبی برگزار کردیم. متاسفانه با تشدید شدن ویروس کرونا تصمیم گرفتیم دوره‌هارا به صورت وبینار و آنلاین برگزار کنیم. و بیشترین متقاضی ها منجیان درجه 2 بودند به دلیل ارتقا به درجه یک احتیاج داشتند به آمادگی ها و به همین دلیل اکثریت متقاضی ها را تشکیل دادند. 

 

مهدی حیدری درادامه گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه نجات غریق با آن مواجه هستیم مربوط به عدم آگاهی در حقوق است. در دو بعد با آن روبرو هستند به عنوان وظیفه شغلی‌شان که هنگام قرار داد با مدیران استخرها طبق قوانین کار قرار داد ببندند و تامین اجتماعی و وزارت کار بتوانند مدافع حقوقشان باشند. 30 کارگاه رایگان حقوقی ویژه منجیان غریق برگزار کردیم. آبدرمانی خداراشکر فعال هست و چندین دوره برای ارگان های مختلف برگزار کردیم و دوره های غواصی‌مان بیشتر برگزار شده هم آموزشی وهم مدرسی و برای اولین بار 3 دوره پشت سر هم داوری غواصی برگزار کردیم. مسابقات غواصی انشالا در مرداد ماه برگزار می‌شود، همه ی اقدامات صورت گرفته آمادگی کامل داریم و اگر وضعیت کرونا بهتر شود در کیش و قشم برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در حال حاظر همه چیز تحت شعاغ کروناست حتی مسابقات المپیک تا دو روز قبل از برگزاری قطعی نبود با اینکه ورزشکاران در توکیو بودند. امیدواریم واکسیناسیون سراسری انجام شود. و زندگی و شرایط کاری علی الخصوص جامعه ورزشهای آبی به حالت عادی بازگردد. همه ی حوزه های ورزشهای آبی همچون نجات غریق، شنا، قایقرانی به هم تنیده هستند و حضور نمایندگان ایران از حوزه ورزشهای آبی برای نخستین بار در مسابقات المپیک موجب افتخار هست.

حیدری در خصوص واکسیانسیون مشاغل گروه سخت نجات غریق توضیح داد: خیلی پیگیر واکسینه شدن منجیان غریق هستم و مکاتباتی با وزیر بهداشت ،فدراسیون پزشکی ورزشی و وزرات ورزش و جوانانئو همچنین نمایندگان مجلس که برای منجیان نامه زدند و خواهشمندم نجات غریق را جزو مشاغل پر خطر ببیند. سواحل مازندران 470 کیلومتر آنجا مستقر هستند و مشغول خدمت رسانی باید بدانند نجات غریق پروتکل های بهداشتی را نمی‌تواند رعایت کند به عنوان مثال زمانی که غریقی را از درون آب حمل می‌کنند حتمال ابتلا به ویروس کرونا وجود دارد. همچنین زمان کمک رسانی و سی پی آر که تماس نزدیک با افراد دارند. 

امیدارم نجات غریق را جزو مشاغل سخت و پر خطر بدانند زیرا برای تک تک نفرات هزینه شده، زمان گذاشته شده و تجربه کسب کرده اند و در صورت ابتلا به ویروس کرونا جایگزین کردن نیروی دیگر خیلی دشوار است و ما با مشکل مواجه می‌شویم.

 

گفتگو از: محدثه بخشی

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز