خبرگزاری کار ایران

خواجه‌بافقی: ثبات، باعث قهرمانی رعد پدافند در سوپرلیگ جودو شد/ خردادماه، انتخابی مسابقات جهانی سیزم برگزار می‌شود

خواجه‌بافقی: ثبات، باعث قهرمانی رعد پدافند در سوپرلیگ جودو شد/ خردادماه، انتخابی مسابقات جهانی سیزم برگزار می‌شود
کد خبر : ۱۰۷۹۳۸۹

سرمربی تیم جودوی رعد پدافند گفت: تیم رعد پدافند برای اولین بار در تاریخ ارتش توانست در یکی از رشته‌های لیگی به مقام اول دست پیدا کند؛ البته این اتفاق فوق‌العاده‌ای که رخ داد، نتیجه حضور چندین ساله در لیگ بود و این ثبات حضور باعث شد تا قهرمانی در نهایت به دست بیاید.

محمد خواجه بافقی در گفت‌وگو با ایلنا درباره قهرمانی اخیر باشگاه رعد پدافند در سوپرلیگ جودو اظهار داشت: خوشبخاتانه تیم رعد پدافند برای اولین بار به مقام قهرمانی در سوپرلیگ جودو دست پیدا کند. البته این اتفاق فوق‌العاده‌ای که رخ داد، نتیجه حضور چندین ساله در لیگ بود. این ثبات حضور باعث شد تا قهرمانی در نهایت به دست بیاید. قبل از آن هم در لیگ جودوی نیروهای مسلح شرکت کردیم تا بچه‌ها برای سوپرلیگ آماده شدند و ضمنا در آن مسابقات نیز عنوان قهرمان را مال خود کردیم.

وی درباره برنامه‌های پیش رو خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در آبان ماه سال 1400 انشالله تیم جودو یکی از رشته‌هایی هست که برای مسابقات ارتش‌های جهان(سیزم) اعزام می‌شود. امسال این رقابت‌ها در فرانسه به انجام می‌رسد و امیدواریم که نماینده خوبی برای کشورمان باشیم.

بر همین اساس در خردادماه مسابقات قهرمانی و انتخابی ارتش و نیروهای مسلح در پیش رو خواهد بود. در اوایل برج چهار(تیرماه) نفرات برتر وارد اردو می‌شوند و سه چهار ماه در اردو خواهیم بود تا در آبانماه عازم فرانسه شویم و مسابقاتمان را شروع کنیم.

سرمربی تیم جودوی باشگاه رعد پدافند همچنین بیان داشت: امسال برای اولین بار در سطح نیروهای مسلح توانستیم نفراتی را به هیات رییسه اضافه کنیم و در کمیته سیزم جهانی حضور فعال و تاثیرگذاری داشته باشیم. سرتیپ دوم پزشک فرشاد نجفی پور به عنوان رییس کمیته سیزم جودو انتخاب شدند و چون مسوولیت کمیته هم در اختیار ایشان است؛ نایب رییس و دبیر از کشور خودمان انتخاب شدند. بر همین اساس برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت گرفته و آکادمی جودوی سیزم در سالی که گذشت افتتاح شد.

وی در ادامه تصریح کرد: قرار است با با کشورها و قهرمان‌های کشورهای دیگر تعامل داشته باشیم و اردوی مشترک برگزار کنیم تا بتوانیم سطح جودوی کشورمان را ارتقا دهیم. در ادامه مسابقات و اردوهای متوالی خواهیم داشت تا میزان آمادگی نفرات در بالاترین سطح باقی بماند.

دبیر هیات جودوی ارتش درباره زمان احتمالی برگزاری فصل جدید سوپرلیگ جودو اذعان داشپت: معمولا مسابقات لیگ برنامه‌ریزی‌اش طبق سنوات گذشته و پیش از بیماری کرونا در 6 ماه دوم سال بود. یعنی از مهرماه شروع می‌شد و تا سه چهار ماه ادامه داشت. سال گذشته اما به خاطر شیوع ویروس کرونا مسابقات در اسفند ماه برگزار شد وامسال هم به همین خاطر فکر می‌کنم بعد از مسابقات سیزم و به فاصله یک ماه تا 2 ماه بتوانیم در لیگ شرکت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که تعلیق فدراسیون جودو خللی در کار تیم جودوی ارتش در مسابقات سیزم به وجود خواهد آورد یا خیر گفت: فدراسیون جودو تعلیق شده است و نزدیک به 2 سال دیگر این تعلیق ادامه خواهد داشت اما مسابقات سیزم شامل این محرومیت نمی‌شود. بچه‌ها می‌توانند در این رقابت‌ها شرکت کنند. با توجه به اینکه فدرلاسیون اعزام خارجی ندارد ملی پوشان دوست دارند خدمت سربازی را در اینجا بگذرانند یا از طریق بسیج اعزام بشوند تا از مسابقات بین‌المللی جودو دور نباشند.  

خواجه‌بافقی در پایان گفت: با مدیریت جناب سرهنگ صانعی مدیریت باشگاه رعد پدافند نیروی هوایی ارتش، تعامل خوبی با فدراسیون‌های مختلف ایجاد شده و اقدامات خوبی برای جذب سرباز قهرمان به وجود آمده است و نفراتی که می‌خواهند به خدمت بروند وارد نیروی پدافند می‌شوند تا از ورزش دور نباشند.

خواجه‌بافقی: ثبات، باعث قهرمانی رعد پدافند در سوپرلیگ جودو شد/ خردادماه، انتخابی مسابقات جهانی سیزم برگزار می‌شود

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز