خرج و دخل استقلال با هم نمیخواند!
یحییزاده گفت : اسپانسرینگ دیگر تنها راه درآمد باشگاهها نیست، درآمدزایی به صورت مدیایی یکی از بزرگترین مسیرهای کسب درآمد برای ورزش است که در ایران هم زیرساختهایش در حال آمده سازیست.
خبرگزاری ایلنا، سهیل یحییزاده مشاور اقتصادی باشگاه استقلال، درمورد مبلغ دقیق بدهیهای این تیم اظهار داشت: اجازه دهید مباحث حقوقی مربوط به این بدهی بررسی شود و بعد از آن، نتایج خدمت تمامی رسانهها اعلام خواهد شد، فقط مردم نگران نباشند.
یحییزاده درمورد مدلهای درآمدی باشگاه اینچنین ادامه داد: یکی از روشهایی که باشگاهها از آن برای کسب درآمد استفاده میکنند، هواداری طرفداران و کمکهای آنهاست. روش دیگر خدمات ازرشافزوده یا پیامکی بود که در سال ۹۷، ۹۸ این سیستم از سمت وزارت ارتباطات به دلیل مشکلاتی که برای مردم پیش آمده بود برای همهی اپراتورها قطع شد. البته مصوبهای جدید در دست تصویب است که طبق آن همان درآمدها در قالب کیف پول الکترونیکی در بستر اپلیکیشنها به باشگاه برمیگردد. یعنی مردم درازای پولی که میدهند، خدمات دریافت میکنند.
یحییزاده در جواب اینکه مبلغ قرارداد اسپانسر برای پرداخت بدهیها کافی هست یا خیر، بر این موضوع تاکید کرد: دیگر اسپانسرینگ تنها روش درآمدزایی برای باشگاهها نیست. در کشور زیرساختها برای کسب درآمد از طریق مدیا محیا خواهد شد. برای مثال بیشتر از ۷۰ درصد پهنای باند کشور در همین حوزهی vod مصرف میشود. پس منطقی است که باشگاهها از این درآمد نفع ببرند. در نتیجه، این تیمهای پرطرفدار به درآمدی پایدار میرسند که مبلغ این قرارداد در برابر آن ناچیز خواهد بود. اما این مستلزم این است که تمام مسولین و مدیران جدید فدراسیون، اقدامات لازم را انجام دهند تا با سرمایهگذارانی که به باشگاه آوردهاند، بتوانند این بستر مدیای تخصصی را برای تیم هاى فوتبال فراهم کنند. زیرا که این مدل درآمدزایی هم به نفع باشگاه است هم طرفداران آن که میتوانند از یک سرویس ویژه استفاده کنند.
یحییزاده با قبول اینکه روش جمعآوری کمکهای مردمی با دادن شمارهی کارت یا حساب دیگر منسوخ شده، گفت: با توجه با ظرفیت هوادارانی که باشگاهها دارند و رایج شدن کیف پول الکترونیکی در کشور، طرفداران هر تیم میتوانند با استفاده از اپلیکشینها مخصوص به صورت مستقیم و غیرمستقیم به آن باشگاه کمک و خدمات دریافت کنند.