خبرگزاری کار ایران

با اجرا نشدن مصوبه شورای تامین:

اعتراض صنفی کارگران واگن پارس به ششمین روز رسید

اعتراض صنفی کارگران واگن پارس به ششمین روز رسید
کد خبر : ۲۳۷۶۳۰

«علی رغم مصوبه شورای تامین شهرستان اراک مبنی بر لغو اخراج رئیس اخراجی شورای اسلامی کار واگن پارس، کارفرما تا لحظه تنظیم این خبر برای اتعقاد قرارداد کار با او اقدامی نکرده است.»

در پی اجرایی نشدن مصوبه عصر یکشنبه(۷ دی) شورای تامین اراک توسط کارفرما و سهامدار اصلی، اعتراض صنفی نزدیک به ۹۰۰ کارگر واگن پارس اراک در واکنش به اخراج رئیس نهاد کارگری این کارخانه امروز(سه‌شنبه ۹ دی) به ششمین روز متوالی وارد شد.

کارگران معترض به ایلنا گفته‌اند علی رغم الزام مصوبه شورای تامین شهرستان اراک مبنی بر لغو اخراج آقای «درخشنده‌بخت»، رئیس شورای اسلامی کار واگن پارس، کارفرما(تا لحظه تنظیم این خبر) برای اتعقاد قرارداد کار با او اقدامی نکرده است.

این در حالی است که معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی دیروزگفته بودفرماندار، کارفرما، نمایندگان کارگران و شماری دیگر از مقام‌های مسئول در تاریخ ۷ دی با حضور در محل فرمانداری اراک تشکیل جلسه دادند و مصوب کردند که کارفرما با رئیس اخراجی شورای اسلامی کار واگن پارس قرارداد کار منعقد کند و او را به کار خود بازگرداند.

گفتنی استکارگران واگن پارساز چهارشنبه هفته گذشته(۳ دی) در اعتراض به اخراج رئیس نهاد کارگری این واحد تولیدی دست از کار کشیده و تولید را متوقف کرده‌اند.

کارگران می‌گویند نماینده صنفی‌شان تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده در شورای اسلامی کار واگن پارس عضویت دارد و از مصونیت نمایندگی برخوردار است بنابراین کارفرما حق اخراج او را ندارد.

ایلنا در روزهای گذشته به نقل از کارگران گزارش داده بود که نماینده قرارگاه خاتم الاوصیاء، سهامدار اصلی کارخانه، به کارگران معترض واگن پارس گفته است اخراج رئیس شورای اسلامی کار با نظر سهامدار اصلی صورت گرفته است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز