خبرگزاری کار ایران

نسبت به مزایای رفاهی ۵۵۰ کارگر نیروگاه دماوند بی‌توجهی می‌شود

نسبت به مزایای رفاهی ۵۵۰ کارگر نیروگاه دماوند بی‌توجهی می‌شود
کد خبر : ۲۳۱۶۰۳

«مطابق شرایط کاری که از سوی وزارت نیرو برای نیرو گاه‌ها تعیین شده است، تمامی کارگران شاغل در محیط‌های نیروگاهی صرف نظر از نوع قرارداد باید در صورت داشتن شرایط از مزایای رفاهی و انگیزشی یاد شده بهره‌مند شوند اما در نیروگاه دماوند همه این مزایا بطور کامل به کارگران پرداخت نمی‌شود».

کارگران نیروگاه حرارتی دماوند از ادامه بی‌توجهی‌های کارفرما در خصوص پرداخت مطالبات قانونی خود خبر می‌دهند.

منابع خبری ایلنا در نیروگاه دماوند با اعلام این خبر افزودند: بیش از دو سال است که ۵۵۰ کارگر این نیروگاه بابت مزایای مربوط به حق لوزام التحریر فرزندان خود، پرداخت‌ی‌های ویژه اعیاد، حق تولید و حق پاداش از کارفرما طلبکار هستند.

به گفته کارگران این واحد تولید برق مطابق شرایط کاری که از سوی وزارت نیرو برای نیرو گاه‌ها تعیین شده است، تمامی کارگران شاغل در محیط‌های نیروگاهی صرف نظر از نوع قرارداد باید در صورت داشتن شرایط از مزایای رفاهی و انگیزشی یاد شده بهره‌مند شوند اما در نیروگاه دماوند همه این مزایا بطور کامل به کارگران پرداخت نمی‌شود.

براین اساس گفته می‌شود در شرایط که کارگران دارای فرزند دانش‌آموز یا دانشجو درنیروگاه‌های مشابه برای آغاز سال تحصیلی جدید مبلغ ۸۰۰ هزار تومان بابت حق لوازم‌التحریر دریافت کرده‌اند اما در نیروگاه دماوند طی دو سال گذشته چنین کمکی به کارگران مشمول پرداخت نشده است.

همچنین به گفته این کارگران در سایر محیط‌های نیروگاهی هرسال بابت اعیاد مذهبی همانند عید غدیر، فطر و قربان مبالغی علاوه بر مزد ماهانه به کارگران پرداخت می‌شود بطوری که این مبلغ برای سال جاری ۱۰۰ هزار تومان برآورد شده اما در دو سال گذشته کارگران نیروگاه دماوند از دریافت چنین مزایایی محروم بوده‌اند.

کارگران نیروگاه دماوند در عین حال از بابت چگونگی فعالیت صندوق قرض‌الحسنه ‌ای که از محل پرداختی‌های ماهیانه آن‌ها به وجود آمده است گلایه دارند که چرا مطابق اهدافی که در اساسنامه آن پیش بینی شده است به کارگران مشمول خدمت ارائه نمی‌کند.

به گفته کارگر این صندوق هرماه حدود سه درصد از حقوق هر کارگر نیروگاه را بابت حق عضویت ماهانه و حق شارژ دریافت می‌کند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز