خبرگزاری کار ایران

وضعیت شورای اسلامی کار «پارس مینو» نامعلوم است

وضعیت شورای اسلامی کار «پارس مینو» نامعلوم است
کد خبر : ۱۸۵۲۷۸

آخرین دوره شورای اسلامی کار این کارخانه در آبان گذشته به پایان رسید اما دوره جدید هنوز تشکیل نشده است / قرار بود مجمع انتخابات این نهاد صنفی برگزار شود اما به دلیل استعفای ناگهانی کاندیداها این اتفاق نیفتاد / ۷۰۰ کارگر این شرکت منتظر توضیح کانون شوراهای اسلامی کار هستند.

یک کارگر کارخانه «پارس مینو» از تشکیل نشدن شورای اسلامی کار این واحد در یک سال گذشته خبر داد.

«حممیدرضا رحیمی» در این باره به ایلنا گفت: آخرین دوره شورای اسلامی کار این کارخانه در آبان گذشته به پایان رسید اما دوره جدید هنوز تشکیل نشده است.

رئیس سابق شورای اسلامی کار کارخانه پارس مینو درخصوص علت تشکیل نشدن شورای این واحد گفت: در آبان گذشته انتخابات دور جدید برگزار شد و با توجه به اینکه پارس مینو ۱۵۰۰ نفر کارگر دارد باید ۸ نفر از کاندیدا‌ها به عنوان اعضای شورای کار انتخاب می‌شدند.

این کارگر پارس مینو افزود: از این میان تنها تعداد آرای یک نفر به حدنصاب رسید اما آرای ۷ نفر دیگر به حدنصاب نرسید و قرار شد دور دوم انتخابات برای تعیین اعضای دیگر شورا برگزار شود اما این ۷ نفر به طور ناگهانی و همزمان از کاندیداتوری استعفا دادند و در نتیجه انتخابات ملغی شد و هنوز مشخص نیست علت استعفای این ۷ نفر چه بوده است.

رحیمی افزود: بعد از این ماجرا کارگران پارس مینو برای تشکیل شورا نامه‌ای با ۷۰۰ امضا به کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار محور غرب فرستادیم. این نامه فعلا در چرخه اداری افتاده و هیچ پاسخ روشنی به ما داده نشده است.

این فعال کارگری درباره سابقه شورای اسلامی کار در پارس مینو ادامه داد: تا سال ۸۵ شورای کار در این کارخانه تشکیل نشده بود تا اینکه بعد از تجمع اعتراضی کارگران برای تشکیل شورا، مدیریت کارخانه مجبور به تشکیل شورای اسلامی کار در پارس مینو شد.

وی افزود: از آن سال انتخابات شورای کار به طور مرتب هرسال برگزار شد تا سال گذشته که انتخابات به علت استعفای کاندیدا‌ها ملغی شد.

وی ادامه داد: خلا وجود شورای کار در پارس مینو به شدت احساس می‌شود چون شورای این کارخانه همیشه قوی بود و محلی برای پیگیری مشکلات کارگران به حساب می‌آمد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز