خبرگزاری کار ایران

گفتگو با نماینده کارگران و رئیس اداره کار؛

تعویق حقوق و سرگردانی کارگران قند کامیاب در کارخانه بی برق و گاز

تعویق حقوق و سرگردانی کارگران قند کامیاب در کارخانه بی برق و گاز
کد خبر : ۱۴۲۸۳۶

چکیده: برق و گاز کارخانه به دلیل بدهی قطع شده و کارگران در این هوای سرد بدون هیچ فعالیتی در محیط کار خود سرگردانند.

نماینده کارگران کارخانه قند کامیاب از تعویق ۴ تا ۱۱ ماه حقوق کارگران و ادامه بلاتکلیفی ۱۵۰ نفر از کارگران در نتیجه نبود امکانات تولید در این کارخانه داد.

این کارگر در تشریح جزئیات این خبر به ایلنا گفت: در پی تجمع تعدادی از کارگران کارخانه قند کامیاب خمینی شهر اصفهان در اعتراض به تعطیلی کارخانه و عدم دریافت ۴ تا ۱۱ ماه حقوق، طی فراخوانی کارگران روز شنبه(یازدهم بهمن ماه) مجددا دعوت به کار شدند.

او گفت: از روز شنبه کارگران در محیط کار خود حاضر می‌شوند اما برق و گاز این کارخانه قطع است و مواد اولیه تولید برای کار وجود ندارد.

این کارگر گفت: برق و گاز کارخانه به دلیل بدهی قطع شده و کارگران در این هوای سرد بدون هیچ فعالیتی در محیط کار خود سرگردانند.

به گفته این کارگر، کارفرما و سایر مسئولان اداری کارخانه پاسخگوی مشکلات کارگران و کارخانه نیستند و در کارخانه حضور فیزیکی پیدا نمی‌کنند به همین جهت کارگران از مسئولان شهرستان خمینی شهر در خواست پی گیری دارند.

کارفرما به دنبال مدیر جدید است

در همین رابطه، «محمد تجلی» رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خمینی شهر اصفهان خبر تعویق حقوق کارگران قند کامیاب را تایید کرد.

او با بیان اینکه کارگران این کارخانه نباید در خصوص مشکلاتشان بزرگ نمایی کنند، درباره ادعای ۴ تا ۱۱ ماه تعویق حقوق از سوی کارگران گفت: متوسط مطالبات کارگران قند کامیاب بین ۲ تا ۵ ماه است.

این مقام مسئول در شهرستان خمینی شهر اصفهان در مورد قطعی گاز و برق کارخانه و کمبود مواد اولیه تولید که مانع فعالیت کارگران شده است، گفت: افزایش بدهی‌های این کارخانه به اداره گاز باعثشده است شرکت گاز با کاهش فشار گاز این کارخانه، تلاش می‌کند کارفرما را مجاب به پرداخت بدهی‌ها کند.

او گفت: کارفرمای کارخانه به دلیل مشکلات جسمی و بیماری، بدنبال مدیر جدیدی برای کارخانه است اما تا این لحظه کسی را جایگزین خود اعلام نکرده است.

تجلی با بیان اینکه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پی گیری شکایت کارگران سریعا رای خود را با احضار کارفرما صادر کرد افزود: علاوه بر آنکه شکایت کارگران درباره دریافت معوقات حقوقی‌شان است اما در واقع این کارگران بدنبال حفظ موقعیت شغلی‌شان هستند.

گفتنی است خبر نگار ایلنا تا لحظه ارسال این خبر موفق به تماس با کارفرمای کارخانه قند کامیاب نشد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز