خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان:

اشتغال پایدار، سربلندی و حاکمیت دولت را به ارمغان خواهد آورد

حمایت از اقتصاد مقاومتی یعنی اشتغال پایدار که سربلندی و حاکمیت دولت را به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش ایلنا از همدان؛ دبیر اجرایی خانه کارگر همدان امروز در مراسم گرامیداشت هفته کارگر که در بیمارستان آتیه برگزار شد در جمع کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی بیان کرد: در گذشته ارزش کار بالا بود اما اکنون ارزش آن با واردات و ارزش کارگران را با قراردادهای موقت پایین آورده‌اند.

چنگیز اصلانی اظهار کرد: کارگران این قشر زحمتکش جامعه برای دیگران زندگی می‌سازند اما زندگی و رفاه خود آنان در شرایط خوبی نیست.

اصلانی با بیان اینکه طی 37 سال هر ضربه‌ای که توسط دشمنان بر کشور وارد شده به ضرر نیروی کار بوده است.

وی با بیان اینکه در گذشته ارزش کار بالا بود اما اکنون ارزش آن با واردات و ارزش انسان را با قراردادهای موقت پایین آورده‌اند، افزود: امروز قراردادهای موقت بنیان خانواده را متلاشی کرده و ریشه اصلی طلاق و گرفتارهای جامعه را باید در این مسئله جستجو کرد.

وی با بیان اینکه دولت صد و ده هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است، خاطرنشان کرد: اجرای تشکیل تشکلات کارگری، حمایت از بهداشت و ایمنی در راستای به صفر رساندن هزینه‌ها و ... می‌تواند راهگشا در حل مشکلات باشد.

اصلانی با بیان اینکه اگر بر اشتغال و تولید داخلی تکیه کنیم بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد، افزود: اشتغال پایدار، سربلندی و حاکمیت دولت را به ارمغان خواهد آورد.

وی تصریح کرد:‌ نامگذاری سال به نام «اقتصاد مقاومتی» این نیست که فقط نامگذاری شود و در پایان سال نیز گفته شود اجرایی نشد، بلکه تلاش برای تحقق آن نیازمند تلاش 80 میلیون نفر است.

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان با بیان اینکه در اجرای اقتصاد مقاومتی همه نقش داشتند و اگر اجرایی نشود، همه مقصر شناخته می‌شوند و بیان کرد: برخی از کارخانه‌ها حقوق‌ها را پرداخت نمی‌کنند و امیدواریم با همفکری و تبادل اطلاعات بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

کد خبر : ۳۶۵۲۰۹