خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان؛

کاهش چشمگیر ساخت و ساز در همدان طی سال جاری

کاهش چشمگیر ساخت و ساز در همدان طی سال جاری
کد خبر : ۲۲۱۵۸۴

میزان ساخت و ساز در استان همدان از یک میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع در سال ۹۲ به ۵۲۰ هزار مترمربع در سال جاری رسیده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان درسمینار اخلاق حرفه ای در شهرسازی به مناسبت روز جهانی شهرسازی گفت: میزان ساخت و ساز در استان همدان از یک میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع در سال ۹۲ به ۵۲۰ هزار مترمربع در سال جاری رسیده است.

به گزارش ایلنا از همدان؛ امیر متینی‌فرد با اشاره به اینکه برگزاری همایش روز شهرساز در میان همایش‌های سازمان نظام مهندسی خالی بود، اظهار کرد: حدود ۲۰ سال است که سازمان نظام مهندسی ساختمان شکل گرفته و به نوعی مدعی‌العموم ساختمان‌سازی و شهرسازی است.

وی با اشاره به اینکه ۵۷ نفر از اعضای شهرسازی سازمان نظام مهندسی دارای پروانه اشتغال هستند، افزود: در استان همدان طی سال ۹۲، یک میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع ساخت و ساز صورت گرفته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان همدان با بیان اینکه در سال جاری میزان ساخت و ساز به شدت کاهش یافته، تصریح کرد: تا مهرماه سال جاری ۵۲۰ هزار مترمربع ساخت و ساز صورت گرفته در حالی که ۳۰ درصد آن از سال گذشته به امسال منتقل شده بود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه برگزاری کلاس‌های آموزشی برای ارتقای پایه اعضا و تمدید پروانه اشتغال آنها نیاز است، ادامه داد: در کشور ۳۲۰ هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی هستند که حدود ۱۶۰ هزار نفر پروانه اشتغال دارند.

متینی‌فرد با بیان اینکه امید است ساخت و ساز از حالت رکود خارج شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم از دانشجویان ترم آخر رشته‌های مربوط به نظام مهندسی و فارغ‌التحصیلان به عنوان کارآموز در کارگاه‌های ساختمانی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مهندسان از لحاظ علمی قوی اما در اجرا با مشکل مواجه هستند، گفت: اهمیت شهرسازی به وسعت اهمیت تمام رشته‌های مربوط به ساخت و ساز است که در آن مواردی چون شهرسازی، جامعه‌شناسی، روانشناسی و فرهنگ‌شناسی باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان همدان با تأکید بر اینکه اگر مردم شهرنشین در یکی از شهرهای ایران را به یک شهر توسعه‌یافته منتقل کنیم باز هم مشکلات فرهنگی سر باز خواهد کرد، خاطرنشان کرد: در شهرنشینی فرهنگ مردم از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

گفتنی است: در پایان این سمینار یک روزه از اساتید، مدیران شهری و دانشجویان نمونه شهرسازی با اهدا لوح تقدیر و تندیس سیمنار تجلیل شد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز