خبرگزاری کار ایران

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان:

توزیع هزار و 500 تن کود فسفات بین کشاورزان همدانی

توزیع هزار و 500 تن کود فسفات بین کشاورزان همدانی
کد خبر : ۱۵۴۷۸۸۹

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: یک هزار و ۵۰۰ تن کود دی‌ آمونیوم‌ فسفات (DAP) از منابع داخلی و خارجی تامین و برای استفاده در کشت انواع محصولات کشاورزی زراعی، باغی، سبزی و صیفی‌ و گلخانه های استان در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

به گزارش ایلنا از همدان، بهروز الیاسی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به آغاز کشت پاییز و محبوبیت ویژه کود دی‌آمونیوم‌ فسفات بین کشاورزان و با توجه به شناخت آنان از اثربخشی این کود فسفاته و همچنین نیاز محصولات زراعی به آن، برنامه تامین این نوع کود از محل تولید داخلی و همچنین واردات، در دستور کار شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این میزان کود در مرحله اول به استان همدان تخصیص داده شده است، تاکید کرد: این محموله در حال حمل و تخلیه در کارگزاری های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان است.

الیاسی تصریح کرد: آمادگی داریم این نوع کود را در اختیار همه کشاورزان قرار دهیم و هیچ نوع محدویتی برای مصرف از نظر نوع کشت و محصول وجود ندارد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان بیان کرد: درچارچوب الگوی کشت، حتی کشاورزان سبزی و صیفی‌کار نیز می‌توانند پس از دریافت حواله الکترونیکی از مراکز خدمات کشاورزی منطقه خود، کود دی‌آمونیوم‌ فسفات را از کارگزاری های این شرکت دریافت کنند.

این مقام مسئول به کشاورزان استان توصیه کرد: برای افزایش کمیت و کیفیت محصولات و در راستای کاهش هزینه ها و افزایش درآمد، مصرف این کود را در برنامه تغذیه گیاهی کشت های خود قرار دهند و در زمین زراعی، باغ و گلخانه ها استفاده کنند.

الیاسی در خصوص ذخایر استراتژیک کودهای یارانه‌ای (اوره، فسفات و پتاس) در استان اعلام کرد، هم اکنون این میزان بیش از ۱۰ هزار تن است که روزانه حدود ۶۰۰ تن انواع کود کشاورزی از انبارهای سازمانی همدان، مبادی و پتروشیمی های کشور به مقصد کارگزاران و عاملان فروش ارسال می شود.

وی افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یکی از مهمترین شرکت های زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی است که به عنوان اولین و بزرگترین زنجیره تامین و توزیع نهاده های کشاورزی، وظیفه بسیار مهم تامین و توزیع انواع نهاده های کشاورزی بویژه کودهای یارانه ای را در کشور برعهده دارد.

الیاسی گفت: شرکت تاکنون این وظیفه حساس را به بهترین نحو ممکن، به انجام رسانده و با وجود تمامی چالش ها در چند سال اخیر به ویژه محدودیت‌های ریالی و ارزی و تحریم های ظالمانه توانسته است در چارچوب برنامه ابلاغی تمامی کودهای یارانه‌ای (اوره، فسفات و پتاس) مورد نیاز کشاورزی را به موقع تأمین کند و در استان همدان از طریق ۱۰۰ کارگزار توزیع کود، در اختیار کشاورزان سراسر استان، قرار دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز