خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان:

بخش خصوصی نباید دغدغه ای جز تولید و سرمایه گذاری داشته باشد

بخش خصوصی نباید دغدغه ای جز تولید و سرمایه گذاری داشته باشد
کد خبر : ۱۵۴۶۷۱۵

استاندار همدان با بیان اینکه بخش عمده‌ای از وقت ما صرف حوزه تولید و سرمایه‌گذاری خواهد شد، گفت: با تمام توان در کنار تولید و بخش خصوصی هستیم و سرمایه‌گذاران نباید دغدغه‌ای جز سرمایه‌گذاری و تولید داشته باشد.

به گزارش ایلنا از همدان، حمید ملانوری‌شمسی روز چهارشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات واحدهای فروسیلیس مستقر در شهرک صنعتی جوکار شهرستان ملایر افزود: باید فرش قرمز پیش پای سرمایه‌گذار پهن و امنیت آنها را تامین کرد.

وی با اشاره به اینکه ایران یکی از کشورهای غنی در ذخایر معدنی است، بیان کرد: باید اقتصاد کشور را از اقتصاد نفتی خارج و اقتصاد معدنی را جایگزین کنیم.

استاندار همدان همچنین به وجود کانی‌های معدنی غنی در کشور و استان اشاره کرد و افزود: وظیفه ما بهره‌برداری و استفاده درست از این ذخایر و منابع غنی معدنی است.

ملانوری با اشاره به اینکه امروز ما در عصر تکنولوژی، علم و ارتباطات زندگی می‌کنیم و سازمان‌های سکویی، پلتفرم‌ها جوامع را در دست گرفته‌اند، ادامه داد: هوش مصنوعی در دست بشر قرار دارد و قرار گرفتن در این مسیر پیشرفت و رقابت، کار آسانی نیست.

وی تاکید کرد: برای قرار گرفتن در این مسیر رقابتی و پیشتازی با وجود تحریم‌ها و دشمنی‌های گسترده علیه ما، باید متمایزتر از سیستم‌های مدیریتی دیگری فعالیت و نقش‌آفرینی کنیم.

استاندار همدان وجود ذخایر معدنی همچون فروسیلیس و سایر منابع معدنی در استان و ملایر را یکی از محورهای موثر در پیشرفت دانست و گفت: استفاده درست از این منابع تولید ثروت می‌کند و در حوزه‌های مختلف همچون امنیت، رفاه اجتماعی، نشاط و شادابی به عنوان یک موضوع جدی باید به آن نگاه کرد.

ملانوری با تاکید بر اینکه هر کدام از ما در این حوزه تکلیف داریم، افزود: بزرگترین، شریف‌ترین و ارزشمندترین خیرین عصر معاصر، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستند که در عرصه تولید و اشتغال وارد میدان شده‌اند.

وی با اشاره به قانون جوانی جمعیت، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران بهترین عامل برای ایجاد شغل و درآمد هستند که پیرو آن بسترهای لازم برای اشتغال، زندگی، ازدواج و فرزندآوری جوانان را فراهم می‌کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه با ایجاد شغل بسیاری از معضلات اجتماعی نیز از بین می‌رود، افزود: به همین دلیل بزرگترین کار خیر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و به طور قطع حل مساله ما با حل مساله اقتصاد و معیشت رفع می‌شود.

ملانوری با تاکید بر اینکه تمام مسیر پیش‌روی سرمایه‌گذار را باید هموار کنیم، گفت: کشور ما به اندازه کافی دشمن دارد که چوب لای چرخ ما بگذارند و اگر در داخل هم برای سرمایه‌گذار مانع ایجاد کنیم، این نشان از سوء مدیریت است.

وی ادامه داد: با وجود تمام مشکلات و تنگناها، کشور ما کشور امنی است و تامین امنیت برای سرمایه‌گذران نیز وظیفه و تکلیف ما است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز