خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل نیروگاه برق شهید مفتح همدان:

تامین و ساخت قطعات مورد نیازنیروگاه مفتح همدان از سوی مهندسان داخلی

تامین و ساخت قطعات مورد نیازنیروگاه مفتح همدان از سوی مهندسان داخلی
کد خبر : ۱۵۳۸۶۹۴

مدیرعامل نیروگاه برق شهید مفتح همدان گفت: ساخت و تامین قطعات مورد نیاز این نیروگاه توسط کارکنان این واحد نیروگاه و مهندسان داخلی انجام می شود.

به گزارش ایلنا از همدان، عبدالمجید دیناروند اظهار کرد: در گذشته برای انجام تعمیرات و تامین قطعات نیروگاهی وابستگی زیادی به خارج از کشور داشتیم اما به لطف پیشرفت های علمی و مهندسی در کشور و با اتکا به توان مهندسان داخلی اکنون در این زمینه کمترین نیاز را به خارج داریم.

وی یادآور شد: سه میلیون و ۴۰۰ هزار مگاوات برق طی نیمه نخست سال جاری در این نیروگاه به تولید رسید.

دیناورند گفت: این مدت تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از هفت درصد رشد داشته است.

این مسوول اظهار کرد: کاهش چشمگیر نرخ خروج اضطراری و افزایش آمادگی تولید برق در نیروگاه همدان موجب شد تا این نیروگاه در طرح پایش نیروگاه‌های حرارتی رتبه دوم آمادگی تولید در پیک مصرف تابستان امسال در کشور را کسب کند.

وی افزود: این رتبه با وجود افزایش مصرف برق در پیک تابستان امسال به دست آمده و پایداری واحدهای نیروگاه، توانایی تولید نامی و کاهش خروج اضطراری از مهم ترین شاخص‌های این ارزیابی بوده است.

دیناروند تصریح کرد: با وجود گذشت ۳۰ سال از عمر نیروگاه و آغاز روند روبه رشد نیروگاه برق شهید مفتح در طی سال‌های اخیر، این مجموعه موفق شد رتبه دوم آمادگی تولید برق کشور را از آن خود کند.

وی با تاکید بر عزم جدی کارکنان نیروگاه در تکرار موفقیت های قبلی گفت: نیروگاه شهید مفتح با آمادگی ۱۰۰ درصدی تولید پایدار انرژی در تابستان امسال نقش مهمی در تامین بخشی از نیاز شبکه سراسری برق کشور ایفا کرد.

دیناروند افزود: این میزان افزایش درحالی رقم خورده است که میزان تقاضا در تابستان امسال افزایش یافته بود و نیروگاه شهید مفتح بدون کوچک ترین ایرادی انرژی مورد نیاز مشترکان را تامین کرد.

وی همچنین گفت: با توجه به افزایش سن نیروگاه، ثبت این میزان تولید برق برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نشان از توان بالای مهندسان ایرانی دارد.

دیناروند خاطرنشان کرد: عملکرد مثبت نیروگاه برق شهید مفتح آنقدر با ارزش است که در طول فصل تابستان هیچ گونه خروج اضطراری از شبکه نداشتیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز