خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان:

اجرای طرح نجات آب برای 32 هزاردانش آموز همدانی

اجرای طرح نجات آب برای 32 هزاردانش آموز همدانی
کد خبر : ۱۵۳۸۶۶۱

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: امسال ۳۲ هزار دانش آموز همدانی در قالب طرح "داناب" نجات آب با مسائل مربوط به حوزه آب استان آشنا می شوند.

به گزارش ایلنا از همدان، رضا اخلاص مند روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از راهکارهای مدیریت مصرف آب، اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی است، افزود: آموزش و فرهنگ سازی نوعی سرمایه گذاری برای آیندگان محسوب می شود.

وی ادامه داد: به طور قطع مدیریت آب در آینده نه چندان دور در دست دانش آموزان امروز قرار خواهد گرفت و با آموزش و فرهنگ سازی می توان حساسیت امروز منابع آبی را به دانش آموزان انتقال داد.

اخلاص مند با بیان اینکه این طرح در سنوات گذشته نیز اجرا شده است، گفت: امسال در قالب طرح دانش آموزی نجات آب "داناب" دانش آموز همدانی، با این طرح و لزوم مدیریت مصرف آب آشنا خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح با همکاری آموزش و پرورش استان همدان به عنوان مجری و جهاد دانشگاهی واحد همدان به عنوان مشاور اجرا خواهد شد، گفت: طرح دانش آموزی نجات آب در ۱۹ منطقه آموزش و پرورش و مدرسه اجرا می شود.

اخلاص مند تصریح کرد: فعالیت آموزشی طرح دانش آموزی نجات آب دوره اول متوسطه خواهد بود و آموزش و فرهنگ سازی برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه در قالب آموزه های کتاب آب، انسان و محیط زیست ارائه می شود.

وی تاکید کرد: در این طرح دوره های ضمن خدمت برای معلمان حوزه زمین شناسی و جغرافیا کتاب آب، انسان و محیط زیست دیده شده که بعد از مبادله تفاهم نامه اجرا خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان با بیان اینکه با اجرای این طرح‌ها، رابطین مناطق توسط کارشناسان حوزه آب آموزش دیده و آموزش‌ها را به دانش آموزان منتقل خواهند کرد، گفت: اهمیت آب و چرخه آن در زمین، مصارف و منابع آب، تأسیسات آن، اهمیت حفاظت‌های کمی و کیفی و یا شرایط اجتماعی که بحران آب ممکن است ایجاد کند را از جمله مباحث آموزش‌های برنامه‌ریزی شده برای معلمان و دانش آموزان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز