خبرگزاری کار ایران

به همت مدیریت درمان تامین اجتماعی صورت گرفت؛

همایش سالمند سالم و با نشاط در همدان برگزار شد

همایش سالمند سالم و با نشاط در همدان برگزار شد
کد خبر : ۱۵۳۷۰۱۲

به مناسبت روز جهانی سالمند، همایش سالمند سالم و بانشاط به همت مدیریت درمان تامین اجتماعی با حضور بازنشستگان تامین اجتماعی و سالمندان شهر همدان در سالن اجتماعات خانه معلم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن عروتی موفق  امروز درهمایش سالمند سالم و با نشاط، با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش در راستای ارتقای آگاهی و اطلاع‌رسانی بازنشستگان تامین اجتماعی و سالمندان، گفت: این همایش با سه محور تغذیه سالم در دوران سالمندی، اهمیت بهداشت روان و مواجه شدن با بحران‌های سالمندی و تغییر سبک زندگی در راستای بهبود حرکات عضلانی که در دوران سالمندی دارای اهمیت بسیاری است، برگزار شده است.

وی با تاکید بر همکاری بازنشستگان تامین اجتماعی و سالمندان با شرکت در نظرسنجی سامانه ارتباطات مردمی، بیان کرد: در بیمارستان‌ها و کلینیک‌هایی که خدمات‌رسانی درمان را برعهده دارند، پس از ارائه خدمات از طریق پیامک سوالاتی درباره خدمات ارائه شده می‌پرسند و سالمندان با پاسخ دادن به سوالات در شناسایی نقاط قوت و ضعف خدمات ارائه شده و ارتقا مجموعه خدمات رسانی کمک و همراهی کنند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی با اشاره به تشکیل ۱۰۱۰ پرونده بیماری برای سالمندان در این سازمان، گفت: بیماری‌های شایع بین سالمندان مانند دیابت، فشارخون، قلبی و عروقی است که با توجه به افزایش این بیماری‌ها در گروه سالمندان، تشکیل کلینیک دیابت و فشارخون از مهم‌ترین اقدامات این سازمان در بیمارستان آتیه، غرضی و پلی‌کلینیک است که تعداد ۲۰ هزار نفر با مراجعه به این مراکز ویزیت شده و برنامه‌های غذایی لازم را دریافت کرده و کنترل فشارخون انجام شده است.

وی درباره غربالگری بیماری‌های شایع نیز گفت: در این برنامه برای بیماری سرطان روده بالای ۵۰ سال 5هزارو400نفر غربالگری صورت گرفته و در غربالگری سرطان سینه برای زنان بالای ۳۰ سال نیز تعداد 4 هزار و 200نفر مورد بررسی قرار گرفتند.

عروتی موفق به ارائه خدمات درمانی به ۸۴۰ هزار بیمه شده  که 156 هزار نفر آنان بازنشستگان و سالمندان  هستند در مراکز ملکی و بیمارستان آتیه اشاره کرد و گفت: در سال گذشته هزار و 900نفر در مراکز ملکی سازمان ویزیت شده اند و تعداد یک‌هزار و ۵۰۰ نفر نسخه دارویی رایگان، ۲۴ هزار نفر خدمات آزمایشگاهی، ۶۸ هزار نفر کلینیک مامایی، یک هزار و۳۰۰ نفر ام آر آی، ۱۳۰۰نفر سی تی اسکن، ۳۵ هزار نفر بستری در بیمارستان آتیه، ۲۲ هزار عمل جراحی، ۶۸۰ مورد زایمان طبیعی در استان در بیمارستان آتیه انجام شده است‌.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان گفت: سازمان تأمین اجتماعی دومین تولیدکننده خدمات درمان و اولین خریدار خدمات درمان در کشور است.

همایش سالمند سالم و با نشاط در همدان برگزار شد

عروتی موفق اظهار داشت: مجموعه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان دردو بخش درمان مستقیم و درمان غیر مستقیم به بیمه شدگان سازمان خدمات رسانی می کند وافزود: بخش درمان مستقیم این مدیریت با 9 مرکز درمانی ملکی شامل: 2 بیمارستان 6 درمانگاه و یک پلی کلینیک تخصصی است و خدمات درمانی بدون دریافت فرانشیز و به صورت کاملا رایگان به بیمه شدگان ارائه می شود. 

وی ادامه داد: در بخش درمان غیر مستقیم نیز از طریق خرید خدمت درمانی موردنیاز بیمه شدگان از مراکز طرف قرار داد که شامل 1176 مرکز طرف قرار داد است، خدمات درمانی با کسر مبلغ فرانشیز سهم سازمان، به بیمه شدگان سازمان ارائه می شود. لازم به ذکر است در بخش درمان مستقیم تعداد تخت های فعال برابر287تخت و میانگین ضریب اشغال تخت بیمارستانهای ملکی استان وتعداد بیماران بستری در سال 1402 به ترتیب برابر 8/74 درصد و 35474 نفر می باشد . در همین مدت تعداد اعمال جراحی 21938مورد و تعداد زایمان های انجام شده 6260 زایمان بوده و تعداد مراجعات سرپایی به مراکز ملکی استان برابر000/475/3 مراجعه است.

عروتی موفق در مورد اقدامات عمرانی انجام شده که با اعتباری بالغ بر 791 میلیارد ریال است گفت: 1-بازسازی اورژانس بیمارستان  غرضی  ملایر 2- ارتقای خدمات هتلینگ بیمارستان های ملکی 3- اجرای برنامه های مرتبط با ایمنی حریق، ایمنی برق و بهسازی تهویه واحدهای درمانی سرپایی 4- برنامه عملیاتی پیشگیری از حریق در بیمارستان ها 5- بهسازی ساختمان آشپزخانه بیمارستان آتیه و خرید تجهیزات مورد نیاز آشپزخانه هر دو بیمارستان از اقدامات انجام شده در این حوزه است.

وی در مورد اقدامات انجام شده در جهت توسعه تجهیزات پزشکی که با اعتباری بالغ بر333 میلیارد ریال است اظهار داشت:1-خرید دو دستگاه رادیولوژی پرتابل برای بیمارستان های ملکی استان2- خرید دستگاه الایزا3- خرید دستگاه  هیستروسکوپ و سینوسکوپ.4- خرید یک دستگاه اتوانالایزر آزمایشگاه.5- خرید دو دستگاه شست وشوی استریل لوازم پزشکی.6- خرید دو دستگاه لاپاراسکوپی. 7- خرید و راه اندازی یک دستگاه ماموگرافی

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان در مورد اهم اقدامات در جهت توسعه خدمات درمانی به موارد ذیل اشاره کرد: 1-افزایش تعداد تخت های بیمارستانی به تعداد 24 تخت اصلی و 6 تخت جانبی در بیمارستان های استان. 2- افزایش تعداد تخت  NICUاز 2 تخت به 4 تخت در بیمارستان آتیه همدان. 3- تهیه نقشه پروانه درمانگاه کبودرآهنگ و آغاز عملیات عمرانی احداث درمانگاه در سال 1402 . 4- اخذ مجوز راه اندازی بخش دیالیز بیمارستان غرضی ملایر. 5- اخذ مجوز احداث درمانگاه های تخصصی داخل بیمارستان آتیه همدان و دکتر غرضی ملایر 6- تشکیل پرونده های مزمن بیماران به تعداد 95000 پرونده.7- فعال کردن کلینیک دیابت و فشارخون در مراکز درمانی تابعه مدیریت درمان استان و ارائه آموزشهای کنترلی و پیشگیرانه به بیماران.

این همایش شامل محورهای سلامت روان در سالمندی، ورزش و فعالیت بدنی در سالمندی، الگوی تغذیه سالم در سالمندی و سبک زندگی سالم در سالمندی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز