خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان:

اشتغال بیش از 8 هزار نفر در شهرک های صنعتی همدان/ انعقاد ۷۴۵ قرارداد در راستای جذب سرمایه گذاری

اشتغال بیش از 8 هزار نفر در شهرک های صنعتی همدان/ انعقاد ۷۴۵ قرارداد در راستای جذب سرمایه گذاری
کد خبر : ۱۵۲۹۹۴۲

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: اشتغال مستقیم ایجادی در شهرک‌ها ۸ هزار شغل است در حالی این رقم در ادوار پیشین یک‌هزار و ۵۰۰ نفر بوده است.

به گزارش ایلنا، مصطفی حقیقی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در راستای جذب سرمایه گذاری نیز ۷۴۵ قرارداد برای ساخت واحدهای تولیدی با سرمایه گذاران در ۲ سال گذشته منعقد شده و ۵۹۴ طرح در شهرک های صنعتی استان به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: هشت هزار شغل در شهرک های صنعتی استان در ۲ سال گذشته ایجاد شده که نسبت به مدت مشابه آن که هزار و ۵۰۰ نفر بود جهش چشمگیری داشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد فامنین ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری دارد،گفت: قطعه اول این منطقه پس از یازده سال آماده واگذاری به سرمایه گذاران شده است.

حقیقی افزود: برای آماده سازی قطعه اول منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد در شهرستان فامنین هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد فامنین ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری دارد که با واگذاری و استقرار بخش های مختلف پیشرفت و توسعه شهرستان و استان را به همراه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان ایجاد "شهرک صنعتی مشارکتی" را یکی از خلاقیت های استان عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات ما در این خصوص تامین اراضی بود که در اجرای این طرح با هدف استفاده از مشارکت مردم و بخش خصوصی، اراضی را خود مردم تامین می کنند و دولت نیز زیر ساخت ها را ایجاد خواهد کرد.

حقیقی با بیان اینکه که اجرای "شهرک صنعتی مشارکتی" همان مردمی سازی اقتصاد است که در این زمینه موفق عمل کردیم افزود: فرایند ایجاد شهرک های صنعتی مشارکتی در برنامه استان گنجانده و دستورالعمل آن ابلاغ شده و دومین شهرک آن نیز به زودی به نتیجه می رسد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان گفت: در یکی از این شهرک ها میدان بار جدید همدان که سالها مشکل داشت مستقر خواهد شد و به زودی این شهرک کلنگ زنی می شود.

حقیقی با تشریح عملکرد شهرک های صنعتی در حدود ۲ سال گذشته خاطر نشان کرد: در این مدت ۴۶۰ هکتار از اراضی به نام دولت سند زده شده است که در تملک های سال های قبل معارض رفع نشده بود، ۷۰۰ هکتار نیز تعیین تکلیف شده و در حال نهایی شدن است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: تعهد شهرک های صنعتی تا پایان دولت سیزدهم تامین اراضی هزار و ۵۰۰ هکتار بود که بیشتر آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته ۹۰ لیتر بر ثانیه آب متعارف و نامتعارف (پساب) واحدهای مستقر در نواحی و شهرک های صنعتی تامین شده است ادامه داد: در تامین برق این واحدها نیز جهش چشمگیری داشتیم و در این مدت ۲۳۰ مگاوات برق برای واحدهای تولیدی تامین شده است.

وی اظهار کرد: همچنین در این مدت پنج شهرک و ناحیه صنعتی گاز دار شدند و برای تولید کنندها و صنعتگران ۱۱۵ هزار متر مربع آسفالت ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان خاطر نشان کرد: ۲ تصفیه خانه برای شهرک های صنعتی استان ایجاد شده و سه تصفیه خانه نیز مراحل پایانی را سپری می کند.

انعقاد ۷۴۵ قرارداد در راستای جذب سرمایه گذاری

حقیقی افزود: در راستای جذب سرمایه گذاری نیز ۷۴۵ قرارداد برای ساخت واحدهای تولیدی با سرمایه گذاران در ۲ سال گذشته منعقد شده و ۵۹۴ طرح در شهرک های صنعتی استان به بهره برداری رسیده است.

وی همچنین گفت: هشت هزار شغل در شهرک های صنعتی استان در ۲ سال گذشته ایجاد شده که نسبت به مدت مشابه آن که هزار و ۵۰۰ نفر بود جهش چشمگیری داشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان اینکه ایجاد خوشه های صنعتی به عنوان صنایع کوچک و موتور پیشران مورد توجه و در اولویت قرار دارد،گفت: تا سال ۱۴۰۱، ۶ خوشه صنعتی در استان فعال بود که در ۲ سال گذشته خوشه صنعتی فرش، چرم و پوشاک ایجاد و در حال اتمام است و استارت ۲ خوشه جدید نیز به عنوان سیر و سنگ های قیمتی نیز زده شده است شد.

حقیقی حمایت از ۵۲۰ واحد و طرح صنعتی در نمایشگاه ها داخلی و حمایت از ۵۰ طرح در نمایشگاه خارجی و برگزاری ۶۹۳ دوره آموزشی را از برنامه های این شرکت در ۲ سال گذشته عنوان کرد.

وی اضافه کرد: توسعه ۲ شهرک و ایجاد ۲ شهرک جدید که آماده کلنگ زنی است از دیگر برنامه های شرکت شهرک های صنعتی که مصوبه آن گرفته و مکان یابی آن انجام شده است.

همدان پیشرو در استفاده از پساب برای واحدهای صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان استفاده از پساب در شهرک های صنعتی را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و افزود: قیمت پساب از آب گران تر و حدود ۱۵ برابر رشد کرده و هم اینک صنعت فولاد در ویان از پساب استفاده می کند و استان همدان جزو هفت استان پیشرو در این بخش است.

حقیقی از راه اندازی سومین شهرک صنفی و صنعتی استان همدان در ملایر خبر داد و افزود: ۲ شهرک نیز در ۲ سال گذشته در استان به بهره برداری رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به کمبود آب در استان شهرک صنعتی بوعلی نیز در ۴۵ روز اخیر مشکل آب داشت و شرکت سحر که در این شهرک مستقر است و اشتغال زیادی ایجاد کرده با مشکل مواجه شد که با تلاش و پیگیری های لازم خط انتقال آب در مدت ۴۸ ساعت برطرف شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با بیان اینکه ۳۲ شهرک صنعتی در استان فعال است،گفت: بزرگترین شهرک مربوط به ویان با ۳۴۰ هکتار است و به زودی بزرگترین شهرک صنعتی استان در ملایر با ۳۷۰ هکتار احداث می شود که یک زیرساخت ایده آل برای استقرار صنایع و حضور سرمایه گذاران خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز