خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفا استان خبرداد؛

آبرسانی به 8 روستای همدان

آبرسانی به 8 روستای همدان
کد خبر : ۱۵۲۴۲۵۲

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از افتتاح پروژه‌های آبرسانی در هشت روستای استان همدان خبر داد و گفت: بیش از 340 میلیارد ریال برای آّرسانی به این روستاها هزینه شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، فرهاد بختیاری‌فر با اعلام این خبر، اظهار کرد: آبرسانی به روستاها همواره در دستور کار ما قرار دارد و پروژه‌های مهمی در هفته دولت پیرامون این موضوع، بهره‌برداری شده است.

بختیاری‌فر با اشاره به افتتاح شش طرح آبرسانی در شهرستان نهاوند، تصریح کرد: مهین آباد، چولک اصلی و قپانوری، طائمه، شعبان، توانه و راوند علیا و سفلی در هفته دولت آبرسانی شدند و 230 میلیارد ریال برای آبرسانی به این روستاها هزینه شده است.

وی ادامه داد: آبرسانی به روستای مهین آباد با حفر یک حلقه چاه عمیق توسط خیّر محترم آبرسان و اجرای خط انتقال، خط برق و تجهیز چاه با 35 میلیارد ریال اعتبارو آبرسانی به روستای چولک اصلی و قپانوری نیز با حفر یک حلقه چاه عمیق توسط خیّر محترم آبرسان و اجرای خط انتقال، خط برق و تجهیز چاه با 40 میلیارد ریال اعتبار، افتتاح شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به آبرسانی به روستای طائمه، عنوان کرد: آبرسانی به این روستا از طریق حفر یک حلقه چاه عمیق توسط خیّر محترم آبرسان و اجرای خط انتقال، خط برق و تجهیز چاه با اعتبار 40 میلیارد ریالی انجام شده است.

بختیاری‌فر خاطرنشان کرد: روستاهای شعبان و توانه نیز از طریق حفر یک حلقه چاه عمیق، اجرای خط انتقال، خط برق و تجهیز چاه، هرکدام با اعتبار 40 میلیارد ریالی آبرسانی شدند. آبرسانی به روستاهای راوند علیا و سفلی نیز با احداث ایستگاه پمپاژ، تعویض شبکه آبرسانی، اجرای خط انتقال و ساخت مخزن، انجام شده است.

وی پیرامون روستاهایی که به مناسبت هفته دولت در شهرستان کبودراهنگ آبرسانی شدند، مطرح کرد: پروژه‌های آبرسانی به روستاهای اوزون دره و قزلجه کوهین نیز در هفته دولت و با اعتباری بیش از 100 میلیارد ریال، افتتاح شدند.

بختیاری‌فر پیرامون اقدامات انجام شده در پروژه آبرسانی به روستای اوزون دره، گفت: یک حلقه چاه به صورت مشارکتی با خیّرین و حلقه دوم توسط شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اعتباری بیش از 36 میلیارد ریال، حفر شده و تجهیز این چاه‌ها نیز با اعتباری بیش از 17 میلیارد ریال، انجام شده است. 

 وی با بیان اینکه گام بعدی برای آبرسانی به ساکنین روستای اوزون دره، احداث مخزن 500 متر مکعبی با اعتباری بیش از 20 میلیارد ریال بود، ادامه داد: پس از آن نیز بخشی از شبکه توزیع روستا از محل محرومیت زدایی با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال، اصلاح شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان عنوان کرد: سه کیلومتر خط پمپاژ و خط انتقال از محل اعتبارات پروژه‌های محرومیت زدایی با اعتباری بیش از 10 میلیارد ریال در این پروژه، اجرا شده است.

بختیاری‌فر با اشاره به پروژه آبرسانی به روستای قزلجه کوهین، بیان کرد: : 3800 متر خط انتقال آب به کمک خیّرین آبرسان و با اعتبار 20میلیارد ریال و  2300 متر شبکه توزیع آب با اعتبار 850 میلیون ریال در این پروژه اجرا شده است.

وی با بیان اینکه روستای قزلجه کوهین پیشتر تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب نبوده است، عنوان کرد: 82 فقره انشعاب در روستای قزلجه کوهین واگذار شده تا آب پایدار و بهداشتی در اختیار ساکنین این روستا، قرار بگیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز