خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان:

برگزاری جشنواره زمستانی تنها وظیفه میراثفرهنگی نیست

کد خبر : ۱۴۱۸۲۱

آنچه در جشنواره زمستانی برگزار می‌شود، تنها وظیفه میراثفرهنگی نیست، بلکه همکاری همه ادارات و سازمان‌ها را می‌طلبد.

علیرضا ایزدی در حاشیه جشن پیروزی انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران با گله‌مندی از برخی ادارات و سازمان‌ها در عدم همکاری با میراثفرهنگی در جشنواره زمستانی، و با اشاره به همکاری نکردن اداره ارشاد در برگزاری کنسرت‌های مد نظر جشنواره زمستانی، بیان داشت: سه ماه شبانه‌روز خود را برای ایجاد شور و نشاط در بین مردم گذاشته‌ایم، اما با عدم توافق و صدور مجوز، کنسرت‌های جشنواره لغو شد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با تأکید بر اینکه «نه من عاشق کنسرتم و نه برخی خواننده‌ها را می‌شناسم»، اذعان داشت: بنده تا هر موقع در میراثفرهنگی همدان باشم، پیگیر برگزاری کنسرت خواهم بود.

وی با گله‌مندی از برخی روزنامه‌ها نیز خاطرنشان کرد: با وجود اینکه از ۲۷ مهر ماه به صورت مکتوب برگزاری کنسرت را اعلام کرده بودیم اما برخی روزنامه‌ها اطلاع‌رسانی دقیقی نداشتند.

ایزدی در خصوص توجیهات ارشاد در عدم صدور مجوز، ابراز داشت: مازیار فلاحی، خواننده این مملکت است و در ۴۸ ساعت گذشته در یزد اجرا داشته و حتی برای شهدا نیز اجراهایی داشته است، اما نمی‌دانم چرا مجوز اجرا در همدان را نمی‌گیرد.

وی در خصوص اینکه ارشاد با مذهبی خواندن شهر همدان عدم صدور مجوز را توجیه می‌کند، عنوان داشت: ما نمی‌گوئیم همدان مذهبی نیست، امت یزد که دو روز گذشته کنسرت این خواننده را داشته نیز شهر مذهبی است.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان از پاره شدن بنرهای جشنواره زمستانی در سطح شهر همدان خبر داد و گفت: از ۴۸ ساعت قبل تاکنون تمام بنرهای جشنواره زمستانی در سطح شهر پاره شده و این زیبنده شهر فرهنگی نیست.

ایزدی در ادامه با بیان اینکه شبکه‌های سه و یک برنامه‌های خوبی برای جشنواره زمستانی همدان داشتند، اظهار کرد: شبکه دو نیز با حضور در همدان پای کار آمده و برنامه‌های خوبی داشته است.

وی، برنامه‌های جشنواره را به جز لغو شدن یکی دو مورد، بسیار مطلوب دانست و عنوان داشت: گرم شدن هوا یکی دو برنامه را لغو کرد، اما سایر برنامه‌ها بسیار جالب و جذاب بود و استقبال مردم را به همراه داشت.

مدیرکل میراثفرهنگی همدان اضافه کرد: در ایام جشنواره زمستانی کتاب باستان‌شناسی نهاوند و کتاب خواجه رشید چاپ شد و کتاب‌هایی نیز در دستور کار بود که به علت حفظ شأن کتاب و نبود فضای مناسب برای آن، به زمان دیگری موکول شد.

وی در پایان از نیروی انتظامی، صدا و سیما، فرمانداری و شرکت برق همدان به خاطر مساعدت در برنامه‌های جشنواره زمستانی قدردانی کرد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز