خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان :

وضعیت منابع آبی همدان مناسب نیست

وضعیت منابع آبی همدان مناسب  نیست
کد خبر : ۱۳۴۶۸۲۲

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه وضعیت منابع آبی همدان، وضعیت مناسبی نیست، گفت: با اقدامات جهادی که دولت سال گذشته پس از سال‌ها تاخیر در راستای اتمام پروژه آبرسانی به همدان انجام داد، مشکلی برای تامین آب وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایلنا از همدان، محمد ضروری با بیان اینکه متاسفانه وضعیت بارش‌های امسال شهرستان همدان مناسب نبود اظهار کرد: بارش‌های ثبت شده در استان نیز کمتر از نرمال است به طوری که در سطح استان ۲۵ درصد نسبت به سال قبل عقب هستیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان همدان نسبت به سال قبل ۲۰ درصد و نسبت به بلندمدت ۳۲ درصد کاهش بارش دارد افزود: در حال حاضر ظرفیت سد اکباتان چهار میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب است که حدود ۱۵ درصد از این میزان آب دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان خاطرنشان کرد: امسال سومین سال خشکسالی را سپری می‌کنیم همچنین پاییز خیلی خشکی را پشت سر گذاشتیم از همین رو دست به دست دادن این عوامل، باعث شد ۸۵ درصد سد اکباتان خالی از آب باشد.

وی با تاکید بر اینکه فروردین سال جاری نیز بارش‌ها از حد نرمال کمتر پیش‌بینی شده است یادآور شد: امیدواریم بهار پر بارشی داشته باشیم تا بارش‌های کم گذشته تا حدی جبران شود.

ضروری با بیان اینکه تداوم خشکسالی سه ساله تاثیر فراوانی بر رودخانه‌ها و روان آبها گذاشته است اضافه کرد: در حال حاضر هزار و ۳۰۰ لیتر بر ثانیه دبی رودخانه منتهی به سد اکباتان است در حالی که در سنوات گذشته این رقم بیشتر بوده است.

وی در ادامه به ذخیره ناچیز برف در بالادست اشاره کرد و افزود: تداوم آب‌دهی این رودخانه کوتاه مدت است بنابراین این روند باعث می‌شود سد اکباتان از مدار آبرسانی شهری کنار گذاشته شود مگر اتفاق خاصی در این بین رخ دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با توضیحات داده شده یادآور شد: وضعیت منابع آبی همدان، وضعیت مناسبی نیست اما با اقداماتی که دولت سال گذشته پس از سال‌ها تاخیر در راستای اتمام پروژه آبرسانی به همدان با کار جهادی دنبال کرد همچنین با همکاری شهروندان و صرفه جویی در ابعاد خانوار مشکلی برای تامین آب وجود نخواهد داشت.

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز